Centrering af indhold
Fra : Frederik Østeraa

Dato : 19-08-03 17:19

Hejsa Gruppe!

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp her.

Jeg har en side hvor alt indholdet er absolut positoneret.
I kan se siden her:
http://ifskjoldsaeby.dk/terapi/

Jeg vil gerne have at indholdet af siden er centreret.

Jeg har prøvet at indsætte <div id="centrer"> om alt indholdet,
og i min CSS:
#centrer {
width:755px;
margin-right:auto;
margin-left:auto;
margin-top: 5px;
padding:0px;
text-align:left;
}

Men det har ikke rigtig nogen effekt, derfor spørger jeg nu her:
Er der nogle der kan hjælpe mig?

Mvh og på forhånd tak,
Frederik Østeraa

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-03 17:37

"Frederik Østeraa" <frederik@oesteraa.dk> wrote in message
> [...]
> I kan se siden her:
> http://ifskjoldsaeby.dk/terapi/
>
> Jeg vil gerne have at indholdet af siden er centreret.

Hejsa.

Se her; http://bluerobot.com/web/css/center1.html og
http://bluerobot.com/web/css/center2.html

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : jopa

Dato : 19-08-03 17:54

"Frederik Østeraa" <frederik@oesteraa.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en side hvor alt indholdet er absolut positoneret.
> Jeg vil gerne have at indholdet af siden er centreret.

Hej Frederik
Har lidt problemer med tolkningen af dit CSS, som jeg syntes er lidt bøvlet,
eller også er det mig
Prøv og se hvordan jeg ville lave det i stedet.
Kunne jo være du kunne bruge det til noget.
ps kun testet i IE 6.
<head>
body {
text-align:center;
}
#frame {
width:750px;
margin-right:auto;
margin-left:auto;
margin-top:20px;
padding:0px;
text-align:left;
}
#indhold {
width:750px;
height:400px;
padding:0px;
float:left;
background-color : blue;
background-position : top;
}
#toppen {
height:70px;
background-position : left;
background-color : red;
}
#links {
height:70px;
background-position : left;
background-color : yellow;
}
</head>
indhold indhold indholdindhold indhold indhold indhold</p>

-----------------------------------
Arbejd selv videre

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Frederik Østeraa

Dato : 19-08-03 18:14

jopa wrote:

> Hej Frederik
> Har lidt problemer med tolkningen af dit CSS som jeg syntes er lidt
bøvlet,
> eller også er det mig

Det forstår jeg da ikke.
Det må helt klart bare være dig der ikke forstår det ;)
Stylesheetet er jo genialt *s*

Ej, det kan godt være lidt indviklet, men jeg forstår det nu fint, og da det
kun er mig der skal redigere går det hele nok.

> Prøv og se hvordan jeg ville lave det i stedet.
> Kunne jo være du kunne bruge det til noget.
<-- SNIP en masse css/html -->

Det ser da også meget fornuftigt ud, men jeg beholder nu det jeg havde
lavet, jeg har fået det til at centrere nu med hjælp fra FB's link til
bluerobot.

Tak til jer begge,
Mvh Frederik Østeraa