Et par CSS fejl.
Fra : Ukendt

Dato : 19-08-03 15:48

Er der nogen der kan give et nap med her?

Jeg får tre warnings:
a.. Level : 2 Redefinition of voice-family : #Header
a.. Level : 2 voice-family: You are encouraged to offer a generic family as
a last alternative : #Header
a.. Level : 2 Redefinition of height : #Header

Og stumpen ser ud som følger:

#Header {
a.. width : 100%;
b.. margin-top : 100px;
c.. height : 32px;
d.. border-color : black;
e.. border-style : solid;
f.. border-width : 1px 0;
g.. background-image : url(header.gif);
h.. background-repeat : no-repeat;
i.. background-position : 100% 50%;
j.. voice-family : "\"}\"";
k.. voice-family : inherit;
l.. height : 30px;
}

Al hjælp er tiltrængt :)

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 19-08-03 15:58

Jesper Winding wrote:

> Er der nogen der kan give et nap med her?
> Jeg får tre warnings:

Og warnings er kun advarsler - ikke nogen deciderede fejl.

> a.. Level : 2 Redefinition of voice-family : #Header

Tja, som der står, så definerer du voice-family to gange hhv på linie
j og k. Du gør vist brug af et lille hack for at tilgodese en bug i
IE5 ?

> a.. Level : 2 voice-family: You are encouraged to offer a generic
> family as a last alternative : #Header

Jeg er ikke så meget inde i voice-family, men der står jo, at du bør
definere en generisk family som et sidste alternativ. Men eftersom du
blot benytter et lille hack, kan du roligt ignorere det.

> a.. Level : 2 Redefinition of height : #Header

Og hvad står der her? "Redefinition of height"... height er defineret
i linie c og l.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fona

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 19-08-03 15:59

Anders Thorsen Holm wrote:

> Og hvad står der her? "Redefinition of height"... height er
> defineret i linie c og l.

Og så vidt jeg husker er det en del af pågældende hack, så det er nok
ikke nogen god ide at fjerne den ene af dem.

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-03 02:49

Jeg kan faktisk ikke fjerne nogen af dem uden at ødelægge design eller
hack...
Og jeg vil gerne beholde begge
Men jeg vil sq også gerne have de tre warnings væk.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 21-08-03 12:18

Jesper Winding wrote:

> Jeg kan faktisk ikke fjerne nogen af dem uden at ødelægge design eller
> hack...
> Og jeg vil gerne beholde begge
> Men jeg vil sq også gerne have de tre warnings væk.

Du kan benytte dig af Box-In-a-Box hack, hvor du fjerner border og padding fra den yderste box
og tilføjer dem i den inderste.
.... det fjerner godt nok hack'et fra CSS'en, men giver unødigt elementer i HTML'en. Og er efter
min mening den grimmeste af alle box-model hackene.

Så den anbefaler jeg _ikke_

Alternativt kan du bruge Simplified Box model Hack (SBMH)

div {
width: 100px;
}
div {
\width: 140px;
w\idth: 100px;
}

Den fjerner de 2 warnings'ne med voice-family.
Warning'en med Redefinition of height/width vil du dog stadig få.

Der findes alternative hacks men de definere alle sammen height/width to gange.

Men som Jens skriver er warnings ikke nødvendigvis et problem.

Jeg kan godt forstå at du vil have et "rent" stylesheet, men CSS er "beskidt" at arbejde med,
hvis du vil understøtte gamle browsere

Hintzmann c",)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-08-03 10:55

Jesper Winding skrev:

> Jeg kan faktisk ikke fjerne nogen af dem uden at ødelægge
> design eller hack...

Hvis dit hack kun skal tilgodese ældre (IE <6) browsere til
Windows, kan du benytte IE's conditional comments (søg på Google
hvis du vil se syntaksen).

> Og jeg vil gerne beholde begge
> Men jeg vil sq også gerne have de tre warnings væk.

Warnings er ikke nødvendigvis et problem. En omdefinering af en
egenskab (som height) kan være en fejl - derfor er det smart nok at
validatoren advarer mod det. Men det er ikke noget der skader
udseendet på en side i sig selv.
--
Jens Gyldenkærne Clausen