Hvor mange
Fra : Søren Emig

Dato : 19-08-03 11:18

Teskefulde kan man smide ned i en kasse på ét kubik lysår.

søg efter : cubic light years in teaspoons

på google. Det er en rigtig fed funktion de har fået lavet.

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 19-08-03 11:31

"Søren Emig" wrote:

> Teskefulde kan man smide ned i en kasse på ét kubik lysår.
>
> søg efter : cubic light years in teaspoons
>
> på google. Det er en rigtig fed funktion de har fået lavet.

Sejere: cubic megaparsec in cubic femtometer
Årh hvad, det er mange. Der kan være mange neutroner i universet hvis
man pakker dem side om side.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Søren Emig

Dato : 19-08-03 11:40

"Jeppe Stig Nielsen" <mail@jeppesn.dk> wrote in message

> Sejere: cubic megaparsec in cubic femtometer
> Årh hvad, det er mange. Der kan være mange neutroner i universet hvis
> man pakker dem side om side.

hehe
Er der ikke en enhed som er galaxens diameter?

Fra : Rasmus Villemoes

Dato : 19-08-03 15:14

"Søren Emig" <soren@_nospam_robtech.dk> writes:

> hehe
> Er der ikke en enhed som er galaxens diameter?

Jeg ved ikke om det er en AE (Astronomisk Enhed) du tænker på? En AE
er defineret som Jordens middelafstand (hvordan middelafstand så end
er defineret, jf. en tidligere tråd) til Solen, og er ca. 150 mio. km.

Mvh Rasmus

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 19-08-03 22:16

Jeppe Stig Nielsen wrote:

> Sejere: cubic megaparsec in cubic femtometer

....eller "cubic exaparsec in cubic attometer" selvom det ikke giver den
store fysiske mening...

--
Steen Eiler Jørgensen
"Time has resumed its shape. All is as it was before.

Fra : Peter Makholm

Dato : 19-08-03 22:21

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sejREMOVETHIS@get2net.dk> writes:

> ...eller "cubic exaparsec in cubic attometer" selvom det ikke giver den
> store fysiske mening...

Det kunne være rart at se en gramatik for hvad den accepterer. Eller i
det mindste bare en liste over enheder

the speed of light = 0.011751994 Parsec per fortnight

Den kender fortnight, men ikke microfortnight. Dårlig regnemaskine.

--
Peter Makholm | Ladies and gentlemen, take my advice, pull down your
peter@makholm.net | pants and slide on the ice