setlocale - hvordan?
Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-08-03 10:49

Jeg kan ikke få setlocale til at virke (PHP 4.3.2, IIS5)

Jeg kører Windows 2000 og har Dansk, Amerikans, og Litauisk input locales
aktiveret. Men jeg kan ikke få f.eks. den danske locale til at virke ved
datoformatering.

Jeg har prøvet
setlocale(LC_TIME,"da_DA");
setlocale(LC_TIME,"da");
setlocale(LC_TIME,"Danish");

Men ingen af dem har haft nogen effekt når jeg efterfølgende udskriver:
$timestampStart =
date("jS F", mktime (0,0,0,$startMnd,$startDag,$startAar));

echo $timestampStart;

Jeg får altid de engelske månedsnavne - bruger jeg de forkerte locale id?
eller skal man aktivere noget i Windows for at det virker?

Mvh.
Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-08-03 10:58

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.joensson.org> wrote in

> setlocale(LC_TIME,"Danish");

output fra ovenstående er
Danish_Denmark.1252

Hvis jeg skriver English i stedet får jeg
English_United States.1252

Så kommandoen ser ud til at gøre det den skal, men hvordan får jeg
formateret månedsnavnene automatisk.

(Jeg ved godt at man bare kan lave sit eget array, men er lige ved at se om
ikke jeg kan bruge setlocal i stedet)

Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-08-03 11:07

> Så kommandoen ser ud til at gøre det den skal, men hvordan får jeg
> formateret månedsnavnene automatisk.

Doh! - i stedet for date skal jeg bruge strftime som anvender locale. Min
fejl, nu virker det efter hensigten.

Flemming