Indførsel af båd fra Norge
Fra : Michael Nielsen

Dato : 19-08-03 09:46

Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 19-08-03 10:24

"Michael Nielsen" <nielsen@nork.auc.dk> wrote in message
news:Pine.LNX.4.44.0308191045150.2180-100000@dong.nork.auc.dk...
> Er der nogle der ved noget om toldregler for indførsel af brugt båd fra
> Norge?
>
> Michael

25% Moms!

Og du skal selv huske at gå til toldkontoret. Hvis du "glemmer" det kan du
muligvis få bøvl hvis der bliver noget med forsikring eller hvis du skal
sælge den igen (uden for Norge).

Mvh

Martin

Fra : Hans Jakobsen

Dato : 24-08-03 19:34

Vil det sige at hvis man køber båden i udlandet og forsikrer den i udlandet
så kan man "glemme" at betale moms uden at få problemer?

mvh
Hans Jakobsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-08-03 05:33

"Hans Jakobsen" <dsl43734DONTwant@SPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Vil det sige at hvis man køber båden i udlandet og forsikrer den i udlandet
> så kan man "glemme" at betale moms uden at få problemer?

Nej, det er det dummeste, man kan gøre. Det er momsunddragelse og det er
strafbart....

Har du ikke råd til at betale told og moms, så køb en billigere båd eller køb
ind for EU grænser. Før eller siden bliver det opdaget, hvis du fusker og så
falder hammeren....

Claus

Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 25-08-03 08:42

"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> wrote in message

> "Hans Jakobsen" <dsl43734DONTwant@SPAMvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse

Måske... men der er ikke tvivl om at det er strafbart.

> [...]
køb
> ind for EU grænser. Før eller siden bliver det opdaget, hvis du fusker og

Nu kommer det jo meget an på hvad man køber - hvis det er en båd som man
selv kører hjem efter personbilen er risikoen begrænset, specielt hvis ikke
man har den kaskoforsikret.

Jeg kunne også forestille mig folk der købte en båd i Norge, satte Dansk
flag på og sejlede hjem.

Jeg kan ikke se hvordan toldvæsnet skulle blive opmærksom på det medmindre
forsikring eller misundelige naboer eller lignende angav en.

Problemet kommer hvis man har en forsikringssag eller når man skal sælge
båden igen.

Og da der i både Holland, Tyskland og Sverige er storemængder både tilsalg
burde det ikke være så svært at vælge Norge fra - medmindre oriden
kompenserer.

Kort sagt: Jeg tror ikke der er så stor chance for at blive opfdaget, men
det er ikke risikoen og bøvlet værd.

/Martin

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 26-08-03 16:58

Ja, jeg kendte ikke desto mindre en der blev snuppet. 50.000 gode danske
kroner kom regningen til at lyde på for moms og bøde. - samt sikkert en note
i straffeattesten. - for en halvgammel båd på 26-27 fod.

Det er *umuligt* at holde sådan en "halv-stor" ting hemmelig og før eller
siden møder du en der arbejder i Told&skat eller en der bare mener at
retfærdighed skal dyrkes.

Køb dog en i Sverige. Priserne er også lidt lavere i Sverige end i Norge og
udvalgte langt større.

Bjarke

"Martin Sorensen[2840]" <santana.sorensen@FJERNESget2net.dk> wrote in
message news:3f49bdd3$0$19350$d40e179e@nntp05.dk.telia.net...

Fra : Hans Jakobsen

Dato : 25-08-03 11:26

Hermed en opfordring til alle i denne NG om at undlade at bryde loven da det
kan være strafbart... Jeg er selv tidligere straffet... for at køre 56 kmt
indenfor byskiltet...