Håbløs opgave
Fra : Kim Larsen

Dato : 19-08-03 09:44

Hej i gruppen

Min mor har fået et problem på sin computer nå hun vil på nettet. Jeg har
ikke mulighed for lige at komme forbi da vi bor i hver sin del af landet, og
hun kan ikke finde ud af det der med nyhedsgrupperne.
Nå, men hun har et problem når hun vil på nettet, og det er så lige meget om
det er med OE eller IE, så får hun en lille "kasse" på skærmen hvor i der
står "repeat program help" og til det kan hun vælge "yes" eller "no". Vælger
hun "yes" så kan hun gå videre i sine ting, men hvorfor kommer denne sag
frem på skærmen, er det noget der er til at gå til uden jeg er nød til at
tage færgen over og finde ud af det ?

Kim Larsen

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 19-08-03 10:06

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i sine ting, men hvorfor kommer denne sag frem på skærmen, er det
> noget der er til at gå til uden jeg er nød til at tage færgen

Har hun en firewall?
og hvilken hvis "ja"?

Det kan være en firewall som siger at et program(IE eller OE), som tidligere har været på nettet gerne vil igen.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-08-03 21:45

Soeren Nielsen skrev:

[Kim Larsen]
> [...]

Jeg er ret sikker på at ordlyden ikke kun er "repeat program help".
Prøv at bede din mor om at læse hele teksten op - inklusive
vinduesoverskrift, tekster på knapper mm. Alternativt kan du bede
hende tage et skærmdump og sende det til dig: tryk på knappen
"Print Screen" (på mit tastatur placeret over num lock, sammen med
taltastaturet), lav en ny mail og vælg "sæt ind" fra redigermenuen
(genvej Ctrl-V).

> Det kan være en firewall som siger at et program(IE eller OE),
> som tidligere har været på nettet gerne vil igen.

Det lyder sandsynligt. Med ZoneAlarm er beskeden som det kan ses
her: <http://damu.dk/jc/usenet/za.shtml>.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
Velkommen hen til Paris International!

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-08-03 11:06

> [...]
> Jens Gyldenkærne Clausen
> Velkommen hen til Paris International!
> Rejse, lede og fortolkere. Jeres oven på- kø levere i Paris

Det var ZoneAlarm der var gået i aktion igen, men nu er det hele på plads
igen.
Tak for hjælpen.

Kim Larsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-08-03 11:05

> [...]
> mvh Søren Nielsen
> http://www.soerennielsen.dk/akvarie/
> Jeg bruger ikke min hotmail, så skriv ikke til den

Du havde ret, det var firewallen der igen ville godkende hendes programmer.
Tak for hjælpen

Kim Larsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-08-03 00:37

> [...]
> frem på skærmen, er det noget der er til at gå til uden jeg er nød til at

Jeg har ikke kunne få fat i min mor i dag, men hun dukker nok op igen. Jeres
forslag lyder til at være noget der kan bruges, men nu får vi at se når hun
dukker op, jeg skal nok komme med svaret

Kim Larsen