Reducer størrelse: Autofigurer og tekst i ~
Fra : Per Vangkilde

Dato : 19-08-03 09:19

Hej gruppe
Jeg arbejder p.t. med at tegne figurer i PowerPoint. Eksempel: bruger
autofigur til at lave en trekant. Indsætter tekst i trekanten - indenfor
trekantens sider.
Grupperer herefter alle elementer så jeg har 1 figur.

Problem:
Når jeg senere vil reducere størrelsen af figuren, for at indsætte den i et
Word doc., så reduceres kun trekanten - medens teksten fastholder sin
størrelse. Det medfører, at teksten "flyder ud" over trekantens sider.

Reducerer størrelse via "håndtagene" på tegningen, og trykker CTRL-SHIFT
nede samtidig. No good.

Nogen der har et godt råd?
På forhånd tak
mvh
Per

Fra : Leo Heuser

Dato : 19-08-03 09:37

Hej Per

1. Kopiér den grupperede figur i Powerpoint
2. Vælg Rediger > Indsæt speciel
3. Indsæt som Billede (udvidet metafile)
4. Reducer billedet
5. Kopiér det til Word.

Du kan godt bytte om på punkterne 4 og 5, eller
direkte bruge punkterne 2-4 i Word.

Leo Heuser
MVP Excel

Followup to newsgroup only please.

Fra : Per Vangkilde

Dato : 19-08-03 10:35

Hej Leo,
Tak for dit hurtige og særdeles brugbare svar. Det virker bare
hilsen Per

Fra : Leo Heuser

Dato : 19-08-03 12:04

Velbekomme, Per.