"Martin Bech" <bechX@iY.amZ> skrev i en meddelelse
news:bechX-01E55D.10002120082003@nntp02.dk.telia.net...
> In article <3f41d7fb$0$24725$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
> "Michael Kragh" <michael@guldtryk.com> wrote:
>
> > Vi har prøvet at få printeren til at udskrive en (self test) som
fortæller
> > os om tcp/ip status
> > ip: 192.0.0.192
> > subnetmask: 119.101.00
> > gateway. 0.64.192.192
> >
> > Disse indstillinger passer vist ikke sammen med resten af netværket som
> > kører
> >
> > ip: 192.168.1.x
> > subnetmask: 255.255.255.0
> > gateway. 192.168.1.1
> >
> > Det er vores router fra tdc der kører DHCP og tildeler ipadresser, og
> > tilsyneladende får printeren ikke en derfra. Vi har prøvet at skrive
> > ipadressen inde i indstillingerne til tilføjelse af printer.
>
> Hej Michael,
>
> Enten skal du lave et "reset to factory defaults", hvis det er muligt.
> Så vil den sikkert starte med at bede om en adresse vha. DHCP.
>
> Ellers kan du ændre ip-nr på din pc til det samme net som printeren, fx
> 192.0.0.193, og derefter kontakte printeren med "telnet 192.0.0.192".
>
> Held og lykke...
>
> --
> Med venlig hilsen / Greetings from
>
> Martin Bech
>
http://www.MartinBech.dk Mail: Remove XYZ from mail address.
Tak for hjælpen, nu funker det