Simkort-telefonbog problem
Fra : NGpaul

Dato : 19-08-03 00:04

Jeg har lige ryddet grundigt op på mit simkort vedhjælp af af en ekstern Chipy
kortlæser.
En del numre og navne blev slettet eller omskrevet.

Men nu viser min Siemens C55 både de rettede numre og alle de gamle slettede. Oven i
købet vises de gamle som sikrede (kræver pin2 for sletning ) og den afviser den pin2
kode, som Telmore har angivet.
Mere brugeruvenlig kan det ikke gøres!

Så prøvede jeg samme simkort i en Nokia. Intet problem her: den viser kun de nye numre.
Men det er denne C55 jeg skal bruge og jeg bliver syg ved tanken om at skulle scrolle
igennem alle kasserede numre resten af livet....

Fra : wal

Dato : 19-08-03 00:19

Har du husket at slette din hokommelse i telefonen.

http://www.kandu.dk/

Fra : NGpaul

Dato : 19-08-03 12:17

wal wrote:
> Har du husket at slette din hukommelse i telefonen.

Ja, den er tom. Men der er et såkaldt beskyttet område i mit simkort hvor alle kasserede
telefonnumre af uforklalige årsager er havnet i.
Og min mobil forlanger pin2 for at slette det. Og den siger at den pin2 kode, som jeg
har fået af Telmore er forkert.
Nu har jeg også haft en lang samtale med Telmore. De siger de aldrig før har været ud
for detproblem. Eneste løsning bliver at købe et nyt simkort. Med mindre en hjælpsom
nørd fortæller mig hvordan jeg kan reformatere alle nummerlister på mit simkort?

Fra : wal

Dato : 19-08-03 12:50

Du kan prøve at copier dit sim kort til en anden siemens c55´s
telefonbog. Copier der efter fra telefon bogen end på dit simkort. Sæt
derefter sim kortet i din egen mobil.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-03 12:57

"NGpaul" <getpaul@getnospam.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige ryddet grundigt op på mit simkort vedhjælp af af en ekstern
Chipy
> kortlæser.
> En del numre og navne blev slettet eller omskrevet.

Har du prøvet at komme SIM-kortet over i den eksterne læser igen?

Alt tyder på, at det er den der er problembarnet!

Du kan jo evt eksportere alle numre fra SIM-kortet vi den eksterne læser!
Slette alt på SIM-kortet og importere numrene igen!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti