Albin motor
Fra : Alvin A. Bang

Dato : 18-08-03 22:37

Kære NG

Jeg har kig på en ældre træbåd. I båden ligger en Albin O-22K med 12 HK.
Jeg kender en bådebygger som vil kigge på "træværket", men han hævder at kan
ikke har forstand på ting, der er lavet af jern.
Jeg kan via motorens stelnummer - og Albin Motor AB´s hjemmesidese - se at
den er produceret i 1991. Sælger siger naturligvis, at den er hovedrepareret
for nogle år siden. Er der nogen som kender en sådan bandit...motoren
forståes....der kan give mig et par råd om, hvad jeg skal være opmærksom på
og om den har kendte svagheder.
Jeg er klar over at man ikke får noget der lugter af "ny bil" når motoren er
mere end 30 år gammel men men men.

MVH

Alvin

Fra : dk.fritid.sejlads

Dato : 19-08-03 06:39

??? Hvordan kan motoren være mere end 30 år, når du selv har fundet ud af at
den er produceret i 1991.???

Fra : Alvin A. Bang

Dato : 19-08-03 11:33

Toucheeeeeee!!! det er som med quinders alder der er forsvundet 20 år....den
er fra 1971.

Alvin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-08-03 08:15

> for nogle år siden. Er der nogen som kender en sådan bandit...motoren
> forståes....der kan give mig et par råd om, hvad jeg skal være opmærksom på
> og om den har kendte svagheder.

Det er svært at sige, men generelt er det en god motor. Der er mange af dem
endnu, og de er forholdsvis nemmer at få brugte reservedele til.

Den kan i øvrigt købes i sverige som *ny* for omkring 21.000 alt inkl.
Desværre har jeg ikke navnet på det firma, der bygger dem.

Claus

Fra : Vagn Schultz

Dato : 19-08-03 16:31

Har selv en Koster fra 54 med en 0-22 fra 1961. Den har her i foråret været
helt under vand og alligevel tøffer den lystigt afsted! Har så vidt jeg ved
aldrig været renoveret.

Vil du vide mere om reservedele etc. så prøv denne adr.:
http://www.forsmarin.se/default2.html

Hilsen Vagn "EJKA"