Hvordan dræber man en session
Fra : RHO

Dato : 18-08-03 22:03

Hej

Er der nogen måde hvorpå man kan afslutte en session i det øjeblik en bruger
forlad web-stedet - altså uden at have logget af ?

RHO

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 18-08-03 22:33

On Mon, 18 Aug 2003 23:03:01 +0200
"RHO" <dsl8955@vip.cybercity.dk> wrote:

> Er der nogen måde hvorpå man kan afslutte en session i det øjeblik en bruger
> forlad web-stedet - altså uden at have logget af ?

Nej, ikke umiddelbart.
Du kan sætte din session-timeout lavt, således at en session timer ud efter 15
minuters inaktivitet...
Ellers tror jeg ikke der er så meget at gøre.

Mvh.
   Madsen

--
* Anders K. Madsen * http://lillesvin.linux.dk *
* madsen@sjovedyr.dk * Linux, Ruby, PHP and SQL *

Fra : RHO

Dato : 19-08-03 01:27

> [...]

15
minuters inaktivitet...
Ellers tror jeg ikke der er så meget at gøre.

Tak for svar. Kan man kombinere timeout, med en mekanisme der forlænger
timeout ved fortsat aktivitet ?

RHO

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 19-08-03 02:04

On Tue, 19 Aug 2003 02:26:42 +0200
"RHO" <dsl8955@vip.cybercity.dk> wrote:

> Tak for svar. Kan man kombinere timeout, med en mekanisme der forlænger
> timeout ved fortsat aktivitet ?

Well, hver eneste gang du gør brug af en session, så opdateres timeout, så man
timer kun ud hvis man ikke laver noget indenfor timeout-perioden...

Desuden vil jeg lige høfligt bede dig kigge lidt på
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html, da din citat-metode er lidt
uortodoks. :)

Mvh.
   Madsen

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 19-08-03 03:54

On Tue, 19 Aug 2003 03:04:09 +0200, "Anders K. Madsen"
<madsen@sjovedyr.dk> wrote:

>Well, hver eneste gang du gør brug af en session, så opdateres timeout, så man
>timer kun ud hvis man ikke laver noget indenfor timeout-perioden...

Så, hvis man kombinerer:

med en timeout på 3 minutter, behøver man ikke foretage sig
yderligere.
MVH Martin S

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 19-08-03 11:27

On Tue, 19 Aug 2003 04:54:07 +0200
Martin Sveegaard <sveegaard@tdcadslFJERNDETTE.dk> wrote:

> Så, hvis man kombinerer:

> med en timeout på 3 minutter, behøver man ikke foretage sig
> yderligere.

Hmm, jeg tror ikke den går, for din session-cookie vil jo blive opdateret hver
gang siden refresher, så man vil aldrig time ud.

Men hvis man loader siden med sessionen (med timeout på 3 minutter) og forlader
sin computer i mere end 3 minutter, så vil sessionen være død når man vender
tilbage.

Mvh.
   Madsen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-08-03 11:43

Anders K. Madsen skrev:

>Hmm, jeg tror ikke den går, for din session-cookie vil jo blive opdateret hver
>gang siden refresher, så man vil aldrig time ud.

Er det ikke også meningen?

>Men hvis man loader siden med sessionen (med timeout på 3 minutter) og forlader
>sin computer i mere end 3 minutter, så vil sessionen være død når man vender
>tilbage.

Man behøver såmænd ikke forlade maskinen - blot lade være med at
klikke links i 3 minutter

PS! RHO, du skal have kigget på din citatteknik...

Venligst,
Lasse Hedegaard