Problem med skriftsstørrelse
Fra : Dan Rasmussen

Dato : 18-08-03 21:51

Hej

På denne side:http://www.dankrasmussen.frac.dk/html/Maranello.html har
jeg brugt et css ark til at definere bla skrifts størrelse. JEg har
angivet en størrelse på class indhold men det er kun den første
sætning der har den korrekte størrelse. Er der nogen der ved hvad det
kan skyldes ?

Mvh

Dan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-08-03 22:21

"Dan Rasmussen" <dankrasmussen@person.dk> skrev

> [...]
> angivet en størrelse på class indhold men det er kun den første
> sætning der har den korrekte størrelse. Er der nogen der ved hvad det

Der, hvor du kan se, at tekststørrelsen skifter, starter du et nyt
tekstafsnit med elementet <p>, for hvilken du i css har bestemt, at
tekststørrelsen skal være 12px. Det eliminerer den størrelse på 14px, som du
har sat på <div class="indhold">

Eller med andre ord: Du mangler at sætte en <p></p> omkring det første
tekststykke. Når du har gjort det, udvider du i css definitionen .indhold
til

div.indhold p{
sæt definitionerne
}

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Dan Rasmussen

Dato : 19-08-03 19:58

>Eller med andre ord: Du mangler at sætte en <p></p> omkring det første
>tekststykke. Når du har gjort det, udvider du i css definitionen .indhold
>til

Mange tak