Vælge sted...
Fra : Martin

Dato : 05-04-01 18:01

Ja det er lidt svært at forklare.. men jeg prøver alligevel...

Jeg har et DK kort, hvor man så kan trykke på fx. sjælland...

Når man så trykker på Sjælland... Skal alle de poster i MySQL dbasen
der indeholder "landsdel sjælland" komme frem...!

Hvordan gøres det ??

DK kortet er opbygget ved hjælp af area shapes, hvis det har noget af
sige...

HREF="by.php3?landsdel=sjælland" er det ik noget lignede det der skal
skrives ? Eller er jeg på forkert fod ??

Hvis det er rigtigt det jeg gør ovenover, hvad kan jeg så lige bruge
det til ??
--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<
\/ ICQ: 58847459 \/
/ \

Fra : Johan

Dato : 05-04-01 18:53

> [...]
> skrives ? Eller er jeg på forkert fod ??
>
> Hvis det er rigtigt det jeg gør ovenover, hvad kan jeg så lige bruge

Jep, så skal du have et 'by' row i tabellen, så kan du gøre således:;

<?
$connection = mysql_connect($host, $username, $pwd);
mysql_select_db($dbname);
$query = "SELECT * FROM tabelnavn WHERE by = '$by'";
$result = mysql_query($query);

?>

Så kan du selv behandle outputtet med while($row = mysql_fetch_row) { eller
ligende!

Mvh

Johan

Fra : Jonas Häggqvist

Dato : 05-04-01 22:24

On Thu, 5 Apr 2001 19:53:24 +0200, "Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote:

>Jep, så skal du have et 'by' row i tabellen, så kan du gøre således:;

Det må han svjv ikke da by (svjv) er et reserveret ord i MySQL.
'bynavn' derimod vil være helt fint.

Men nu var der egentlig ikke blandet byer ind i spillet.. såeh det
bliver vel noget i stil med:

<?
$connection = mysql_connect($host, $username, $pwd);
mysql_select_db($dbname);
$query = "SELECT * FROM tabelnavn WHERE landsdel = '$landsdel'";
$result = mysql_query($query);
?>

--
Jonas Häggqvist

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 05-04-01 22:13

In article <n59pct83nd48dg0d5mgbkphu6mv7q3rit7@4ax.com>, Martin wrote:

>Når man så trykker på Sjælland... Skal alle de poster i MySQL dbasen
>der indeholder "landsdel sjælland" komme frem...!

Hvor mange niveauer vil du have? Kun 'hele landet' og 'landdel' (fx
Jylland, Fyn, Sjælland..)?

/tlk