Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Findes der tips til F80
Fra : PETER HENRICHSEN

Dato : 05-04-01 17:43

Hejsa

Jeg er den glade køber af et Nikon F80. Jeg er 100 % tilfreds med kameraet,
men kunne godt tænke mig nogle anvendelses tips eller en instruktionsbog der
er bedre end den folder der følger med på dansk.

Man kunne skyde det meste med program funktionen og 3d matrix lysmåleren,
men jeg vil jo godt have indflydelse selv.

Jeg er så meget nybegynder så jeg ikke ved hvornår jeg med fordel kan bruge
min spot lysmåler!?

Og så synes jeg ikke at jeg kan få beskrivelsen til at virke mht. autofokus,
hvor Nikon skriver at autofokus bevares og følger det objekt jeg først
stillede skarpt på selv om der går en person forbi mellem kamera og objektl.
Det skulle så være med indstillingen autofokus på eet punkt og single area
fokus??

Hvor kan jeg holde min orienteret med sådan information til Nikon?

På forhånd tak!

Med venlige fotohilsner Peter Henrichsen

Fra : Kim Østrup

Dato : 05-04-01 18:38

PETER HENRICHSEN <peterspejd@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Dd1z6.184$IB4.16361@news.get2net.dk...
> Hejsa

Hej Peter

> Jeg er den glade køber af et Nikon F80. Jeg er 100 % tilfreds med
> kameraet, men kunne godt tænke mig nogle anvendelses tips eller en
> instruktionsbog der er bedre end den folder der følger med på dansk.

Tillykke med kameraet - og en lille henvisning www.nikonians.com

Der findes ifølge de udenlandske grupper nogle kamerainstruktionsbøger
der hedder Laterna Magica - de skulle efter sigende være ganske gode.
Jeg er ikke klar over om de er lavet til F80, men mon ikke - den findes
da til F100, F90, F5, Eos5.... osv.

> [...]
> lysmåleren, men jeg vil jo godt have indflydelse selv.

> Jeg er så meget nybegynder så jeg ikke ved hvornår jeg med fordel kan

Her vil jeg hellere henvise til Politikens Fotobog. Jeg har selv utrolig
meget glæde af bogen - fik den nye udgave for et halvt års tid siden.

> [...]
kamera og
>objektl. Det skulle så være med indstillingen autofokus på eet punkt og

Jeg kender ikke nok til F80 til lige at kunne svare på hvordan det skal
virke og med hvilke indstillinger, men på F100 skal den indstilles til
AF-C for at køre med fokus tracking/dynamisk AF.

> Hvor kan jeg holde min orienteret med sådan information til Nikon?

www.nikonians.com - kan varmt anbefales, men der er selvfølgelig andre -
knap så mærkeloyale steder - som også er udemærkede. Der er nogle
utrolig dygtige Nikonianere, som kan svare på det mest utrolige

> På forhånd tak!

Velbekommen

> Med venlige fotohilsner Peter Henrichsen

Ligeså fotovenlig hilsen og held & lykke med F80´eren fra

Kim Østrup.