CSS2: Problemer med side-overflow
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-08-03 18:16

Jeg har sat mig for at lave eksisterende et site til XHTML1.1 strict, og
da opsætningen ikke er verdens mest komplicerede, så regnede jeg ikke med
at det skulle være så stort problem.

Sidens indhold loades ind i 4 divs, der med absolut positionering
placeres på siden. Problemet opstår da der ved brug af IE6 kommer en
vandret scrollbar, der indikerer at der er noget på siden udover kanten
af den (det er der ikke). Et andet problem er at Opera7.11 placerer det
ene div-element ovenpå de andre.

De divs der loades data ind i ser ud som følger:

   style="position:absolute;left:50%;margin-left:-380px;"
/>
   style="position:absolute;left:50%;margin-left:-380px;top:120px;
/>
   style="position:absolute;left:50%;margin-left:-
270px;top:120px;width:420px;"
/>
380px;top:120px;width:220px;border:"
/>

Jeg synes jeg kan huske at der er noget man kan gøre for at få IE til at
fjerne scrollbar, men hvad gør jeg med Opera-problemet? Er det Opera
eller mig, der er galt på den?

Siden jeg taler om ligger på www.pf.dtu.dk

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
** Vil det sige, at ham Lars er et stort brød på 15 år ? **

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-08-03 19:13

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> skrev

> [...]
> placeres på siden. Problemet opstår da der ved brug af IE6 kommer en
> vandret scrollbar, der indikerer at der er noget på siden udover kanten

Prøv at sætte denne definition ind i dit stylesheet:

body{
margin:0;
padding:0
}

> Et andet problem er at Opera7.11 placerer det
> ene div-element ovenpå de andre.

Det gør det også i IE6 hos mig (på W98SE). I Mozilla 1.3 ser det derimod
fornuftigt ud.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-08-03 20:39

Erik Ginnerskov wrote :

> "Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> skrev

> Prøv at sætte denne definition ind i dit stylesheet:

> [...]

Det gav intet resultat - men for mig virker det som om at der er et div-
element, der går for langt udover sidens kant.

Ved du hvad det skyldes at den ser sådan ud? Jeg havde på et tidspunkt
problemet med asp-faq.dk, men jeg endte aldrig med at få det løst.

hmmm ... mystisk ...

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Svar til gruppen og ikke til mig privat !
Skriv under det du svarer på - www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-03 22:42

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote in message
> Det gav intet resultat - men for mig virker det som om at der er et div-
> element, der går for langt udover sidens kant.

Det er det også. Har også tit bøvlet med det.
Prøv at sætte border på alle div så kan du se hvilken en der fejler.

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 19-08-03 08:11

Jesper Stocholm wrote :

> Det gav intet resultat - men for mig virker det som om at der er et
> div- element, der går for langt udover sidens kant.

Jeg har løst problemet. Den div mit sidehoved blev loadet ind i havde ikke
nogen specifik bredde, men efter jeg har givet den en bredde, er problemet
forsvundet.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Hvorfor ser fanatiske fodboldfans altid sådan ud ?