phpBB Forum
Fra : Ukendt

Dato : 18-08-03 17:21

Hej NG

Jeg køre et phpBB 2.0.4 forum. Jeg har netop lige installeret noget der
hedder eZportal, filen der til hedder portal.php, jeg har forsøgt mig frem
på flere måder for at få den som start side, men serveren tager jo en
index.php som start, da min index fil, er selve forsiden på forumet kan jeg
ikke lige ændre den desværre. Min hjemmeside ligger hos cliche.dk, og derfor
kan jeg ikke selv ændre hvad for en fil den skal indlæse først. De følgende
muligheder er dem jeg har prøvet.

Har prøvet at ligge en index.html/htm ind med en redirecting, dette virkede
ikke da den vælger *.php index filen først.

Har prøvet at ligge hele forumet i en undermappe, så jeg kunne ligge en
index.html fil med en redirecting, dette virkede heller ikke da det så ikke
kunne finde ud af at logge ind og ud.

Jeg har fået fortalt at jeg kan begynde at rename det hele, men efter som
jeg aldrig har rodet med PHP før, så er det ikke lige noget jeg tør få i
gang med, håber at i kan hjælpe mig.

Mvh

Rasmus Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-03 17:32

"Kyian" <rasmusaaadamjohansen.dk> wrote in message
> [...]
derfor
> kan jeg ikke selv ændre hvad for en fil den skal indlæse først. De

Hejsa.

Jeg har leget meget med PHPbb og med mange add-on portaler dertil.
Deriblandt eZportal.
Her installerede jeg PHPbb forum i undermappen 'forum'.
Installerede eZportal oveni (det skal det vidst, ik?) og lavede en redirect
på 0 sekunder kaldet index.html

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-03 17:49

> [...]
> Her installerede jeg PHPbb forum i undermappen 'forum'.
> Installerede eZportal oveni (det skal det vidst, ik?) og lavede en

Det har jeg også prøvet dog ikke at installere det forfra, men problemet er
mest at det er et forum der har kørt i et ½ år nu, og jeg vil jo helst ikke
miste alle de indlæg.

Mvh Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-03 19:01

> [...]

er
> mest at det er et forum der har kørt i et ½ år nu, og jeg vil jo helst

Lav backup af det.
Slet det, installere det igen, og tilføj dit backup. Mener at backup kun
gennem strukturen og data så man senere kan flytte over i en anden mappe,
sågar over på et andet webhotel med få rettelser selvfølgelig (dog kun i
installationen, resten skulle backup funktionen gerne selv finde ud af)

--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil
mvh
FB

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-03 19:34

ok, det er vel værd at prøve :)

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-03 20:49

Havde eller håbet på at der vare en anden udvej...

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-03 22:13

> Havde eller håbet på at der vare en anden udvej...

Har phpbb ikke en funktion hvor du kan ændre stien til hvor den lægger? Hvor
den så selv ændre i mysql databasen (eller hvad du nu end bruger) ?

Mvh
FB

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-03 07:31

> Har phpbb ikke en funktion hvor du kan ændre stien til hvor den lægger?
Hvor
> den så selv ændre i mysql databasen (eller hvad du nu end bruger) ?
Det er My SQL jeg bruger, men af hvad jeg ved er der ikke sådan, som nævnt
før så kender jeg desværre intet til PHP eller hjemmeside i det hele taget.

Mvh rasmus