Mangler noget nyt at gå i gang med (RPG)
Fra : DaneX

Dato : 18-08-03 16:36

Ja - jeg er efterhånden kommet dertil hvor jeg ikke rigtig gider logge ind i
Dark Age of Camelot (DAoC) mere efter snart 2 år.

Men jeg kan ikke rigtig hitte ud af, hvad jeg ellers kan gå i gang med.
Jeg går og venter med længsel på Dragon Empires, men den er først fornylig
gået i BETA, så der er lidt tid endnu.

Er der nogen der kan anbefale nogle gode singleplayer eller multiplayer
RPG's (ikke MMORPG's)?

Jeg har haft en lille smule kig på Lionheart - Legacy of the Crusader... er
der nogen der har prøvet det endnu?

/Martin

Fra : Erik

Dato : 18-08-03 17:02

"DaneX" <not@chance.com> skrev i en meddelelse news:bhqrpu$ipq$1@news.cybercity.dk...
> Er der nogen der kan anbefale nogle gode singleplayer eller multiplayer
> RPG's (ikke MMORPG's)?

Prøv at tage et kik på Gothic 2, et utroligt stort og smukt RPG:
http://www.piranha-bytes.com/gothic2/content_english/news_headlines.php
Jeg har selv lige gennemført den, og den er imho det fedeste rpg lige nu.
Den har dog ingen multiplayer del.

--
Erik

Fra : DaneX

Dato : 18-08-03 18:00

> [...]
> http://www.piranha-bytes.com/gothic2/content_english/news_headlines.php
> Jeg har selv lige gennemført den, og den er imho det fedeste rpg lige nu.

Jeg har godt læst nogle anmeldelser af Gothic 2 og de har ikke just været
alt for gode.
Jeg mindes noget om at skuespillerne som lagde stemmerne skulle være meget
dårlige og at interfacet ikke er specielt godt.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 18-08-03 20:46

DaneX wrote:

> [...]
> Jeg mindes noget om at skuespillerne som lagde stemmerne skulle være
> meget dårlige og at interfacet ikke er specielt godt.

Jeg er lige gået i gang med Divine Divinity. Det er ret lig Diablo-spillene,
og virker udemærket, men ikke vildt flot eller nyskabende. Så hvis du ikke
har prøvet det, så giv det en chance.

--
Jacob

Fra : DaneX

Dato : 18-08-03 20:51

> Jeg er lige gået i gang med Divine Divinity. Det er ret lig
Diablo-spillene,
> og virker udemærket, men ikke vildt flot eller nyskabende. Så hvis du ikke
> har prøvet det, så giv det en chance.

Det er jo så småt ved at være et års tid gammelt - og blev aldrig nogen
større succes så vidt jeg ved. Men måske fordi det ikke var så nyskabende
men mere eller mindre blot en Diablo 2 klon.

Spørgsmålet er om det overhoved er at finde i butikkerne mere.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 18-08-03 22:33

DaneX wrote:

> [...]
> nyskabende men mere eller mindre blot en Diablo 2 klon.
>
> Spørgsmålet er om det overhoved er at finde i butikkerne mere.

Jeg har lige læst anmeldelsen på pc.ign.com (
http://pc.ign.com/articles/376/376019p1.html )
Den giver et ret oprigtigt synspunkt på, hvordan det er. Overset, men godt.

--
Jacob

Fra : DaneX

Dato : 19-08-03 06:32

> Jeg har lige læst anmeldelsen på pc.ign.com (
> http://pc.ign.com/articles/376/376019p1.html )
> Den giver et ret oprigtigt synspunkt på, hvordan det er. Overset, men
godt.

Tak for det - den vil jeg læse når jeg kommer hjem fra arbejde.

Er der andre der har nogle bud?
Ingen der har prøvet Lionheart endnu? (Ja jeg ved godt at det er helt nyt,
så chancen er ikke så stor)

Fra : JH

Dato : 19-08-03 08:27

DaneX wrote:

> Tak for det - den vil jeg læse når jeg kommer hjem fra arbejde.
>
> Er der andre der har nogle bud?
> Ingen der har prøvet Lionheart endnu? (Ja jeg ved godt at det er helt
> nyt, så chancen er ikke så stor)

Spillet er jo slet ikke udkommet i DK endnu,
så prøv at kigge i:
comp.sys.ibm.pc.games.rpg
her diskuteres spillet livligt.

JH

Fra : JH

Dato : 19-08-03 09:46

JH wrote:
> [...]

Der er lige kommet en anmeldelse her:
http://www.gamespot.com/pc/rpg/lionheart/review.html

JH

Fra : Erik

Dato : 19-08-03 18:24

"DaneX" <not@chance.com> skrev i en meddelelse news:bhr0mm$oks$1@news.cybercity.dk...
> alt for gode.
> Jeg mindes noget om at skuespillerne som lagde stemmerne skulle være meget
> dårlige og at interfacet ikke er specielt godt.

Hmm jeg vil nu sige at stemmerne er af ret høj kvalitet.
Den har også fået flere rigtigt gode anmeldelser:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/06/20/7344448
http://www.rpgdot.com/index.php?hsaction=10053&ID=690
http://www.gamershell.com/reviews_Gothic2Review.shtml
http://www.heavyweightnews.com/gothic2.html
http://www.pixelrage.ro/in_house/articles/Gothic2.php

--
Erik

Fra : DaneX

Dato : 19-08-03 20:38

> Hmm jeg vil nu sige at stemmerne er af ret høj kvalitet.

Med "Jeg mindes noget om at skuespillerne som lagde stemmerne skulle være
meget dårlige" mener jeg ikke at selve kvaliteten af lydfilerne er dårlige -
men af skuespillerne som lagde stemmerne gjorde et dårligt stykke arbejde.

Fandt artiklen jeg læste det i fra >pcplayer i denne måned.
Den får følgende karakterer:

Grafik: 6
- Flere detaljer end i forgængeren, men ikke meget pænere end et
førstegenerations-MMORPG...

Lyd: 4
- En imponerende stor mængde tale - udført er en imponerende hob talentløse
dilettantskuespillere.

Musik: 7
- Anonum, underliggende stemningsmusik af den slags, man griber sig selv i
at nynne med på efter 20 timers spil.

Udfordring/Intelligens: 6
- Især kamp bliver besværliggjort af et ikke alt for elegant kampsystem, der
ofte kommer til kort, når der er mere end to fjender.

Interface: 5
- Forbedringer er til at få øje på, men brugervenligt, lækkert eller elegant
designet - det er det ikke.

Gameplay: 7
- Frihed og opfinde missioner i et overraskende levende univers.

Værdi: 7
- En lidt forkølet slutning giver ikke lyst til at spille det igen, men der
er en del at lave, før man når så langt.

Anmelders Hældning (ja det står der - ikke Holdning): 5
En god portion patches ville ikke kunne fjerne de elendige
stemmeskuespillere eller det forkrampede kampsystem - desværre.

Overall: 6,5
- Bag en abrupt stejl sværhedskurve, bugs og amatøragtigt interface gemmer
der sig et lovende rollespil med en historie.

Artikel af Kim Dorff fra >pcplayer

Fra : Erik

Dato : 20-08-03 19:08

"DaneX" <not@chance.com> skrev i en meddelelse news:bhtuaj$sen$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> men af skuespillerne som lagde stemmerne gjorde et dårligt stykke arbejde.

Jamen det var osse kvaliteten af skuespillerne jeg mente

> Fandt artiklen jeg læste det i fra >pcplayer i denne måned.
> Den får følgende karakterer:

Helt ærligt så lyder det som om at denne anmelder lider af akut iltmangel.
Jeg vil til enhver tid hellere stole på nørderne hos rpgdot.com fremfor et eller andet
nollert dansk amatørblad
Grafik/Lyd/Gameplay er _helt_ i top!

--
Erik

Fra : JH

Dato : 21-08-03 10:10

Erik wrote:

> [...]
> Jeg vil til enhver tid hellere stole på nørderne hos rpgdot.com
> fremfor et eller andet nollert dansk amatørblad

Jeg har abonneret på pcplayer i mange, men blev efterhånden
så træt af, at de rakker alle spil, på nær Blizzards og FSP
ned på karakterer på 6-7, så jeg opsagde abonnementet.
Bladet er ved at nærme sig det useriøse IMO.
PCGameworld er betydeligt bedre og mere alsidigt.

JH

Fra : Michael Petersen

Dato : 21-08-03 10:36

"JH" <JH@no.spam> mumbled something in news:3f448e6f$0$83064
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]

> Bladet er ved at nærme sig det useriøse IMO.
> PCGameworld er betydeligt bedre og mere alsidigt.

hmmm 6-7 ud af 10 det giver vel spil som ligger lidt over middel !! ikke
ringe for de fleste spil. Grunden til at man giver karakter er vel at ikke
alle spile er 9/10 eller 3/10

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk

Fra : JH

Dato : 21-08-03 11:37

Michael Petersen wrote:
> [...]
> ikke ringe for de fleste spil. Grunden til at man giver karakter er
> vel at ikke alle spile er 9/10 eller 3/10

Enig - det der generer mig er, at det altid er specielle genrer/udgivere
som får lave eller høje karakterer.
Hvis man vil være et seriøst spilblad, skal *alle* genrer bedømmes
ens og uforudindtaget.
Hvis de ikke har en anmelder, der kan lide og kender en enkelt genre,
skal de undlade at anmelde spillet efter min mening.
End anden ting som generer mig i pc-players anmeldelser, er at
anmelderne er ualmindelig grafik-fixerede.
Hvis et spil ikke er er state-of-the-art 3d, får det automatisk en
dårligere karakter.
De glemmer, at ikke alle ser og spiller lige så mange spil, som
de selv - og at ikke alle har det sidste nye skrig i pc-udstyr.
Hvilket dog ikke gælder mig selv Prale-prale

JH

JH

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-08-03 11:05

"JH" <JH@no.spam> mumbled something in news:3f44a07c$0$83055
> [...]

> de selv - og at ikke alle har det sidste nye skrig i pc-udstyr.
> Hvilket dog ikke gælder mig selv Prale-prale

helt enig

ofte kan et fantastisk gameplay snildt redde en måske lidt kluntet
grafik. Samtidig kan selv den mest fantastiske grafik ikke redde et skod
spil.

Fra : Arcana Dragon

Dato : 26-08-03 19:31

"DaneX" <not@chance.com> wrote in news:bhtuaj$sen$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> - Bag en abrupt stejl sværhedskurve, bugs og amatøragtigt interface
> gemmer der sig et lovende rollespil med en historie.

Jeg har spillet både Gothic og Gothic 2 - begge spil er gennemført på
flere måder. Det er et kanongodt spil, som kan anbefales kraftigt, og jeg
giver ikke meget for PC Players anmeldelser. De gav f. ks. også Morrowind
lavere karakterer end Neverwinter Nights...

--
Greetings,
Arcana Dragon

Fra : Kasper Aae

Dato : 20-08-03 16:03

On Mon, 18 Aug 2003 18:59:56 +0200, "DaneX" <not@chance.com> wrote:

> [...]
>Jeg mindes noget om at skuespillerne som lagde stemmerne skulle være meget
>dårlige og at interfacet ikke er specielt godt.

De er ret vilde med Gothic 2 inde i rollespilsgruppen
(comp.sys.ibm.pc.games), og jeg ville ærlig talt stole mere på dem end
en tilfældig anmelder.

--
Kasper

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-08-03 10:44

"DaneX" <not@chance.com> mumbled something in

> [...]
> fornylig gået i BETA, så der er lidt tid endnu.
>
> Er der nogen der kan anbefale nogle gode singleplayer eller

Elder Scrolls III - Morrowind + expansions

Fra : Fax_Modem

Dato : 20-08-03 18:58

> Elder Scrolls III - Morrowind + expansions

Fuldstændig enig! Jeg mener at Elder Scrolls III: Morrowind klart overgår
Gothic 2 på flere punkter. En lille hage er at der ikke er multiplayer men
det savner man heller ikke.

Kigger man lidt længere tilbage i tiden er Deus Ex bestemt også et kig værd
:)

/Jesper

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 24-08-03 12:45

Hejsa

Giver Jesper ret i at Deus Ex bestemt er et kik værd, hvis man kan leve med
spillene er lidt gamle. Har selv spillet det meget og har haft meget
fornøjelse af det.
Der skal og lige oplyses at der er en to'er på vej: Deus Ex Invisible War,
ser frem til det og håber at det blivre midst lige så godt
Tjek det på http://www.deusex.com !!! Kan ikke lige finde andre "Release
Dates" end: Fall, 2003

Hilsen

Thomas