Hvilken gammel dansk film?
Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 18-08-03 15:56

Hej gruppe

Min far har sat mig til at finde en gammel dansk film med bla. Kjeld
Pedersen\Petersen hvori han er udklædt som soldat, og på et tidspunkt
præsenterer sig selv og to andre som:

"Pedersen, pedersen, OG pedersen"

der er ikke tale om Rekrut 67 Petersen, da jeg har anskaffet denne - og
Kjeld ikke er med...

Ved nogen hvilken film det mon kunne være?

HC

Fra : Douglas

Dato : 18-08-03 17:14

Jeg mener det er Flådens Friske Fyre, men jeg er absolut ikke helt sikker.

Fra : Lars Petersen

Dato : 18-08-03 17:55

> Jeg mener det er Flådens Friske Fyre, men jeg er absolut ikke helt sikker.

Den er det med sikkerhed ikke. Kjeld Petersen er ikke med i den film. Det
kunne til gengæld godt være "I Kongens Klæ'r"
http://www.imdb.com/Title?0047106

/lars

Fra : Jan Andersen

Dato : 18-08-03 19:00

On Mon, 18 Aug 2003 18:54:38 +0200, "Lars Petersen"
<lars@pilsnerpause.dk> wrote:

>Den er det med sikkerhed ikke. Kjeld Petersen er ikke med i den film. Det
>kunne til gengæld godt være "I Kongens Klæ'r"
>http://www.imdb.com/Title?0047106

Det må det vist være:
http://www.filmidanmark.dk/spillefilm/i_kongens_klaer.htm
--
Jan

Remove 'FOS' from email address.

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 18-08-03 20:25

Jeg takker mange, mange gange for informationern og velviljen.

I kongens klæ'r... så skal man bare lige finde den på DVD eller afvente
dens release.

Igen, tusind tak.

HC.

Fra : Lars Petersen

Dato : 18-08-03 21:49

> I kongens klæ'r... så skal man bare lige finde den på DVD eller afvente
> dens release.

Det bliver nok i afventerens rolle du skal indfinde dig. Så vidt jeg ved er
den ikke ude på DVD, men man har jo lov at håbe.

/lars

Fra : Peter Lind

Dato : 19-08-03 09:47

Douglas wrote:

> Jeg mener det er Flådens Friske Fyre, men jeg er absolut ikke helt
> sikker.

Det er det ikke, du tænker på:

"Lynæs, Lynæs, OG Lynæs."
Og så ham fra Balle.