Tilbud i Bilka - noget værd?
Fra : Morten

Dato : 18-08-03 15:32

Hejsa

Jeg har set et tilbud i den nye Bilka avis, på et sæt med en Access Point og
et PCMCIA Netværkskort til 699,-

Det lyder umiddelbart rimelig billigt ... ER det et godt tilbud eller hvad ?

Det kan ses her:
http://www.bilka.dk/Internet/Bilka/05253.nsf/doc/Elektronik_PC_og_telefoner?
opendocument&all

(Klik på nederste varer: Avaya komplet trådløst netværk)

Fra : Nicolaj C.

Dato : 18-08-03 22:23

konfigurationen af Avaya/Orinoco RG1 er håbløs ift nyere access points. Og
ved mange scenarier går den helt død.
Det er meget lang tid siden at avaya har opdateret firmware - spring 2002...
Det medfølgende pccard har jeg dog aldrig haft problemer med.
køb evt. en Dlink DWL-700 AP hos ComputerCity i stedet kr. 599,-
et pccard-wireless kan fås for < kr. 200,-

Fra : Mads Bahrt

Dato : 19-08-03 06:24

Nicolaj C. wrote:
> [...]
> køb evt. en Dlink DWL-700 AP hos ComputerCity i stedet kr. 599,-
> et pccard-wireless kan fås for < kr. 200,-

På den anden side er Avaya's udstyr stadig kendt for at give bedre
rækkevidde end de fleste andre. Samtidig er der den (for nogle) lækre
mulighed for at sætte ekstern antenne på netkortet hvis dette skulle
være nødvendigt.

MVH
Mads

Fra : Niels Krogh

Dato : 19-08-03 10:17

Jeg købte et sæt i søndags - brugte vel en times tid før opsætningen var på
plads med min router.

Derudover fungerer det fint på med Win98 og XP - men jeg har heller ikke
nogen erfaring med andre produkter.

mvh
Niels K.

Fra : H_Luchter

Dato : 19-08-03 11:51

Godt at høre - flere kloge personer har kritiseret sættet - uden iøvrigt at
have prøvet det
'

Fra : F. Rasmussen

Dato : 21-08-03 13:58

"Morten" <REMOVETHIS_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et PCMCIA Netværkskort til 699,-
>
> Det lyder umiddelbart rimelig billigt ... ER det et godt tilbud eller hvad

Jeg købte et sæt i mandags, og det var oppe at køre på 15 min med god
signalstyrke. Dog har jeg endnu ikke kunnet få hul igennem min
VPN-forbindelse til jobbet, og sidst jeg var på viste den næsten konstant,
at forbindelsen var svag, på grund af interferens/interference hvad det så
end er.

Så hvis nogen har erfaring med disse problemer, er jeg lutter øren

Freddie

Fra : Jens

Dato : 21-08-03 22:58

"F. Rasmussen" <freddie@FJERNfreddierasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg købte et sæt i mandags, og det var oppe at køre på 15 min med god
> signalstyrke.

Jeg købte i tirsdag, og også oppe at køre på 15 min. Signal styrken er
super, jeg har fuld skrald i hele ejendommen.

> Dog har jeg endnu ikke kunnet få hul igennem min
> VPN-forbindelse til jobbet,

Ingen problemer her for mig. Jeg bruger endda IP-telefoni uden problemer.

Et super detalje er at der kan sættes ekstern antenne til netkortet...

Jens