Overnatning u/C-vogn
Fra : phk

Dato : 18-08-03 11:12

Jeg har tænkt mig at køre en tur sydpå - inden vejret bliver alt for ringe.

Hvad skal man køre efter for at få overnatning til den bedste pris - "Zimmer
frei" eller et Gasthouse.

Det taler jo næsten for sig selv men jeg er kommet lidt i tvivl efter at
have fået prisen på overnatning på Gasthause inkl. morgenmad ...

Jeg forventer Sydtyskland, Østrig og Italien kan komme på tale som
overnatningssteder.

Per

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-08-03 13:14

"phk" <phk@esenet_STOPSPAM@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> have fået prisen på overnatning på Gasthause inkl. morgenmad ...
>
> Jeg forventer Sydtyskland, Østrig og Italien kan komme på tale som

Du er off-topic. Folk her kører sydpå MED campingvogn og benytter sig derfor
ikke af "zimmer frei", gasthause o.l.
Du kan selv futte videre.

Mvh.:
Peter

Fra : npw

Dato : 18-08-03 13:52

Hej Per!
Prøv i gruppen dk.fritid.rejse der behøver man ikke at have campingvogn
for at få svar!
Hilsen npw fhv.campist

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-08-03 17:43

npw wrote:
> Hej Per!
> Prøv i gruppen dk.fritid.rejse der behøver man ikke at have
> campingvogn for at få svar!

Må man ikke bruge denne gruppe, hvis man f.eks. ynder at campere i telt?

vh
Jan

Fra : T. Hartung

Dato : 18-08-03 20:18

"Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net> skrev i en meddelelse

> Må man ikke bruge denne gruppe, hvis man f.eks. ynder at campere i telt?

hehe - et rigtigt godt spørgsmål - der er vist nogen der er en postgang for
tidligt ude. Du har ret - man kan også have behov for at overnatte selv som
teltcampist - jeg kan desværre ikke hjælpe Per - har kun råd til CV ) -
men vil antage at Zimmer frei er billigst - har prøvet Gasthaus i 2001 -
kostede ca. 400 kr. for en overnatning med morgen til 4.

mvh.
T. Hartung

Fra : Bo Nielsen

Dato : 19-08-03 13:09

Hej Per

Jeg skal undskylde, at der er folk som Peter Jensen - NPW her i NG som kun
kan svare dumt. Hvis de nu havde brugt hovedet, så ville de gi´ Jan Bøgh og
T. Hartung ret i, at man da sagtens kan campere i en teltvogn eller i et
telt.

Og til dit spørgsmål: Zimmer frei er den "billigste" løsning til en enkelt
overnatning.

Bo

Fra : Per Olsen

Dato : 19-08-03 16:35

Vi har da engang overnattet på et hotel, selvom vi havde villateltet i
bagagerummet.
Vi vidste ikke det var forbudt.
Godt at det er mange år siden, så er det svært at finde beviser....

Per.

Fra : npw

Dato : 19-08-03 18:48

Hej! Mit svar til phk var ment som en venlig henvisning til en gruppe, hvor
man ikke får svar som det, der kom fra Peter Jensen. Jeg beklager, hvis
nogen har misforstået mig.
Venlig hilsen npw (teltvognscampist gennem 20 år)

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-08-03 09:52

"npw" <npw@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> nogen har misforstået mig.
> Venlig hilsen npw (teltvognscampist gennem 20 år)

Hvad er der at misforstå - det var jo den helt rigtige gruppe du henviste
ham til.

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-08-03 09:51

"Bo Nielsen" <bo.nielsen@jur.ku.dk> wrote in message
> [...]
og
> T. Hartung ret i, at man da sagtens kan campere i en teltvogn eller i et

Det fremgår jo overhovedet ingen steder i hans indlæg. Når man benytter sig
af "zimmer frei" så er man ikke på camping. Basta.

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : Bo Nielsen

Dato : 20-08-03 11:30

> [...]
sig
> af "zimmer frei" så er man ikke på camping. Basta.

Ifølge din termologi, Peter, så må folk der kører sydpå for at campere med
autocamper, campingvogn, teltvogn eller telt, kun overnatte på en
campingplads for at kunne søge oplysninger her i denne gruppe. Hvis ikke
folk vil ind på en campingplads for bare én nat, eller holde på en
rasteplads, så er det da relevant og spørge om anden form for overnatning.
Gruppen hedder "dk.fritid.camping". Vi camperer i fritiden, og campingturen
starter altså når du kører hjemmefra. Derfor var Per´s spørgsmål da
relevant, og hvis han nu fandt et godt sted, så kunne det måske komme os
andre der kører sydpå om sommeren, til gode, i stedet for som dig at jage
ham væk.

Bo

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-08-03 18:02

> [...]
> andre der kører sydpå om sommeren, til gode, i stedet for som dig at jage

Jeg mener stadig ikke den er havnet i den korrekte gruppe. Hans spørgsmål
havde intet indirekte
eller direkte at gøre med camping og må derfor anses som off-topic. Desuden
mener jeg ikke jeg
skrev det i så grov en tone at nogen kan blive forargede over det, men men -
der findes
jo så mange forskellige mennesker. Uanset hvad var det blot et forsøg på at
få ham hen i en rigtig
gruppe hvor folk rent faktisk kunne hjælpe.

Der er en grund til at der opstillet visse regler.

Mvh.:
Peter

Fra : T. Hartung

Dato : 20-08-03 20:02

"Peter Jensen" <mentor@haiku.dk> skrev i en meddelelse

> eller direkte at gøre med camping og må derfor anses som off-topic.

det er denne debat også - off topic

> mener jeg ikke jeg
> skrev det i så grov en tone at nogen kan blive forargede over det,

det var der heller ingen der blev - der blev kikket med andre briller ..

men men -
> [...]
at
> få ham hen i en rigtig
> gruppe hvor folk rent faktisk kunne hjælpe.

og det er fint nok - men jeg syntes dog måske skulle være fortalt som et
alternativt - han kunne jo være på camping!!

> Der er en grund til at der opstillet visse regler.

enig - men i gråzoner må man føle lidt )

og her stopper jeg off - topic

mvh.
T. Hartung