fjernkontrol
Fra : LaPPe

Dato : 05-04-01 16:30

Jeg var fornyligt ude ved et firma, hvor jeg så, at de på deres servere
havde et lille freeware program installeret, der hed "V**" mere kan jeg ikke
huske...

Det var et program, der gjorde, at man fra en hvilken som helt computer med
en browser kunne logge på maskinen og ved hjælp af en java app. kunne man se
den anden computers skærmbillede og styre dens mus med sin egen...

Nogen, der har en ide om, hvad jeg snakker om?

Hvad hedder det, og hvor kan det hentes?

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 05-04-01 17:08

LaPPe skrev:

> [...]
>
> Nogen, der har en ide om, hvad jeg snakker om?
>
> Hvad hedder det, og hvor kan det hentes?

Hedder VNC og deres hjemmeside http://www.uk.research.att.com/vnc/ jeg
bruger selv programmet til at styre min server, der findes også en dansk
vejledning et eller andet sted, kan bare ikke lige huske adressen

--
Kenneth Olsen
E-mail: kenneth@olsen.dk

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 05-04-01 20:19

Hej Kenneth

"Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> skrev i en meddelelse news:3ACC9853.F0197BE2@olsen.dk...

> Hedder VNC og deres hjemmeside http://www.uk.research.att.com/vnc/ jeg
> bruger selv programmet til at styre min server, der findes også en dansk
> vejledning et eller andet sted, kan bare ikke lige huske adressen

Det er måske her:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 05-04-01 22:56

Bjarne Duelund skrev:

> Det er måske her:
> http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/

Nemlig - det var det jeg ikke kunne huske

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-04-01 17:32

"LaPPe" <lappe@mail.dk> writes:

> Nogen, der har en ide om, hvad jeg snakker om?

Du snakker ganske givet om VNC.
Læs mere om det på:
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=vnc og underliggende
sider.

> Hvad hedder det, og hvor kan det hentes?

Det hedder som sagt VNC, og kan hentes fra:
http://www.uk.research.att.com/vnc/download.html

--
Jacob
It's not a lie. It's just a very special kind of truth.

Fra : Henrik Walther

Dato : 05-04-01 19:18

It's rumoured Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:

>Det hedder som sagt VNC, og kan hentes fra:
>http://www.uk.research.att.com/vnc/download.html

Men en endnu bedre version her:

http://www.tridiavnc.com

--
Henrik Walther

Fra : Bent skohorn

Dato : 05-04-01 20:14

hvorfor er den bedre? har ikke prøvet den, men kan den osse accesses fra en
hvilken som helst java capable browser?

skohorn

Fra : Henrik Walther

Dato : 05-04-01 20:26

It's rumoured "Bent skohorn" <knud@skodliv.dk> wrote:

>hvorfor er den bedre? har ikke prøvet den, men kan den osse accesses fra en

Fordi den har Zlib implementeret, det er meget hurtigere.

--
Henrik Walther

Fra : Bent skohorn

Dato : 05-04-01 20:36

du kan da ikke skrive sådan noget uden lige at sige hvad zlib er.. :)

Fra : Henrik Walther

Dato : 05-04-01 20:57

It's rumoured "Bent skohorn" <knud@skodliv.dk> wrote:

>du kan da ikke skrive sådan noget uden lige at sige hvad zlib er.. :)

Hvis jeg læste min thread ville jeg blive nysgerrig og søge efter Zlib
på eksempelvis www.google.com

Men ok her er noget Zlib info snask:

http://www.info-zip.org/pub/infozip/zlib/zlib_tech.html

--
Henrik Walther

Fra : Bent skohorn

Dato : 05-04-01 21:02

det ser godt ud.. lidt teknisk, men godt.. men.. hvad med det java applet?
:)

Fra : Henrik Walther

Dato : 05-04-01 22:06

It's rumoured "Bent skohorn" <knud@skodliv.dk> wrote: