Hvem ved noget om disse mennesker?
Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 17-08-03 23:08

Min oldefar var gift to gange, og i det første
ægteskab var der tre børn:
1. Jacob Peter Olesen, f. 17. dec. 1867, Salling sogn, Aalborg amt.
2. Jens Christian Olesen, f. 15. apr. 1870, Salling sogn, Aalborg amt.
3. Ane Marie Olesen, f. 16. feb. 1872, Salling sogn, Aalborg amt.

Min oldefar hed Ole Peter Andersen, f. 14. nov. 1835, Farstrup sogn, Aalborg
amt,
og hans første kone hed Nielsine Jacobsdatter, f. 3. mar. 1838, Lundby sogn,
Aalborg amt.
Hans første kone døde i barselsseng, og han måtte skaffe sig en
husbestyrerinde - som han
siden giftede sig med. De fik siden 9 drenge og 1 pige, min bedstemor.
Min bedstemor har aldrig omtalt de tre børn fra første ægteskab - hun havde
vel også nok
med at holde styr på alle brødrene - og jeg har forgæves forsøgt at skaffe
oplysninger om
disse mennesker. Jeg ved, at Jens Christian Olesen var døvstum og
skomagersvend, det er alt.

Er der nogen i denne ng, som kender til dem?

Mvh.Bodil.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 18-08-03 00:42

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> wrote in message news:3f3ffcc6$0$24650$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> skomagersvend, det er alt.
>
> Er der nogen i denne ng, som kender til dem?

nej
men har du brugt alt muligt folketællinger
1870
1880

også deres konfirmation i KB

og tilbage til folketællling at find lær elle arebejdsplads

1890 osf

og lægd og stamruller ?

mvh

Hugh W