Hvor mange kvinder mon spiller puterspil?
Fra : Dorthe

Dato : 17-08-03 21:12

Jeg har lige siddet og læst under "man bliver aldrig for gammel til at
spille" og det var da absolut interessant at læse! Tænk sig at
gennemsnitsalderen er højere end forventet (ja ja ...jeg er selv 30 *G*)

Men mest underligt er det - synes jeg - at jeg vist er een af de eneste
kvinder, der skriver herinde? Men hvad - jeg falder måske uden for normen.

Jeg spiller helst RPG spil - favoritterne er Baldurs Gate, Icewind Dale og
Neverwinther Nights....jeg vil gerne tænke lidt samtidig med, at jeg spiller

Jeg har såmænd også en playstation, hvor favoritten er Final Fantasy X...
De få tøser jeg kender der spiller, spiller oz RPG - gad vide, om det er
mere interessant for kvinder?

Bare lige et par tanker fra mig

/Dorthe

PS: Håber jeg har andre artsfæller herinde

Fra : Sune Storgaard

Dato : 17-08-03 21:41

Dorthe mumbled his..HER insignificant opinion in:

http://www.aeldresagen.dk/

> [...]
> Jeg spiller helst RPG spil - favoritterne er Baldurs Gate, Icewind
> Dale og Neverwinther Nights....jeg vil gerne tænke lidt samtidig med,

Har det lige omvendt, jeg spiller for at slappe af mentalt. Det skal
naturligvis ikke være hjernedød waste-em-all action, gerne lidt gåder og
tankevirksomhed, men jeg gidder ikke få hovedpine af spil hvor man skal
bygge en spejlvendt atomreaktor under vandet ved hjælp af 400 rubiks
terninger samlet med mikado pinde...

> Jeg har såmænd også en playstation, hvor favoritten er Final Fantasy
> X... De få tøser jeg kender der spiller, spiller oz RPG - gad vide,
> om det er mere interessant for kvinder?

Der er da piger/kvinder der spiller action spil som counterstrike, ligeså
vel som nogen ser actionfilm, men generelt tror jeg vi er lidt forskellige
på det punkt.

Læste på et engelsk gamesite at "the sims" var et af de spil som tiltrak
flest kvindelige spillere. Et spil jeg overhovedet ikke finder morsomt, men
du kan måske forkare hvad der lokker så meget ved det :)

/Sune

Fra : maz

Dato : 18-08-03 04:26

"Sune Storgaard" wrote in message >
> Der er da piger/kvinder der spiller action spil som counterstrike, ligeså
> vel som nogen ser actionfilm, men generelt tror jeg vi er lidt forskellige
> på det punkt.
*host* Jeg er så een af dem, der elsker at spille Counter-Strike (shoot
'em up), og give de små drenge tæv, *g*

Maria

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 18-08-03 16:24

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse har lige siddet

[SNIP]
> [...]
> tankevirksomhed, men jeg gidder ikke få hovedpine af spil hvor man skal
> bygge en spejlvendt atomreaktor under vandet ved hjælp af 400 rubiks

HAHA!!

> Der er da piger/kvinder der spiller action spil som counterstrike, ligeså
> vel som nogen ser actionfilm, men generelt tror jeg vi er lidt forskellige
> på det punkt.

Tror måske det har noget at gøre med at mange drenge/mænd ser comp.spil som
"sport", hvilket jeg ikke husker det som før i tiden hvor det bare var
"sjov". Tror dette holder mange kvinder væk fra f.eks. online spil. I så
fald er jeg nok lidt af en kvinde, da jeg synes det bliver for meget med
spil som f.eks. CS, desværre har det imo også bredt sig til spil som
Warcraft III, Battlefield osv, hvilket gør at hvis man ikke "træner" hver
dag, er med i en klan og kender "fede taktikker", men bare spiller et par
gange i ugen for sjov, får seriøse høvl på nettet!

> [...]
men
> du kan måske forkare hvad der lokker så meget ved det :)

Interaktivt dukkehus... Min lillesøster på 13 spiller det meget.

Mvh.
Lars

Fra : Brian Lund

Dato : 19-08-03 19:22

> [...]
> dag, er med i en klan og kender "fede taktikker", men bare spiller et par
> gange i ugen for sjov, får seriøse høvl på nettet!

Man kan nu godt undlade at træne uden at få høvl ;) - Jeg synes nemlig, som
du, at det er åndsvagt at et udtryk som e-sports overhovedet er opstået....
Og hvad der er endnu værre er at folk faktisk kan vinde flere tusinde kroner
på at spille et spil! - Jeg sidder selv _meget_ foran computeren men dog
gider jeg ikke bruge al min tid på det samme, det samme, det samme... CS 8
timer i træk? - Nej tak! - Der skal afveksling til, derfor bruger jeg også
min PC til mange andre ting, jeg er f.eks. elektronik-nørd og jeg bruger
derfor min PC til at designe kredsløb og sådan noget :)

> men
>
> Interaktivt dukkehus... Min lillesøster på 13 spiller det meget.

Jeg har selv spillet det... Det er da meget sjovt, men igen er det også
blevet for ensformigt for mig, som CS :D

Brian

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 20-08-03 15:57

"Brian Lund" skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
> min PC til mange andre ting, jeg er f.eks. elektronik-nørd og jeg bruger
> derfor min PC til at designe kredsløb og sådan noget :)

Enig! Jeg spiller også rimelig meget forskelligt. Det eneste der kan fange
mig i meget lang tid er CM.

Det irriterer mig af h... til, at når man er til netparties, er det eneste
folk laver at spille CS 5 dage i træk - Bliver det aldrig kedeligt? Jeg
synes det er kedeligt efter 10 minutter...

Heh..

Mvh.
Lars

Fra : Kasper Aae

Dato : 21-08-03 16:49

On Tue, 19 Aug 2003 20:21:56 +0200, "Brian Lund"
<geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>Og hvad der er endnu værre er at folk faktisk kan vinde flere tusinde kroner

Hvorfor? Det er da ikke værre end at vinde/tjene flere tusind kroner
på at sparke til en fodbold? Eller spille skak? Eller trille en lille,
hvid bold i et hul med en kølle? Eller...eller...eller..

--
Kasper

Fra : Cirque

Dato : 17-08-03 21:46

Hmm... Jeg er sørme 42! Og kvinde.... Jeg spiller nu ikke så meget computer
efterhånden. Det er mere GameCube, Playstation, N64 og GameBoy Advance lige
for
tiden..... Jeg spiller stort set alle genrer... I øjeblikket mest Animal
Crossing på Cuben...

Jeg tror skam der er rigtig mange piger der spiller; men der kommer flere
efterhånden.
De holder bare lav profil....;)

mvh
Ghita

---

Fra : Jane

Dato : 17-08-03 21:50

Dorthe skrev i

> [...]
> spille" og det var da absolut interessant at læse! Tænk sig at
> gennemsnitsalderen er højere end forventet (ja ja ...jeg er selv 30

Har læst engang at gennemsnitsalderen på folk der spiller mere
computerspil end 1 time om ugen er 29 år så det er nok ikke så
sært endda

> Men mest underligt er det - synes jeg - at jeg vist er een af de
> eneste kvinder, der skriver herinde?

Hmnnnn. Gik mit indlæg i tråden ikke igennem?

Jane - et hunkønsvæsen

Fra : stormfeldt

Dato : 17-08-03 22:06

Jeg tror du tager fejl, jeg tror der er mange kvinder der skriver
herinde. Man kan ikke altid se på navnet hvilket køn folk er.

Og spil.... hmmm.. undertegnede er over 40 kvinde og vild med Age of
empires, som jeg spiller med jævnaldrende kvinder og mine voksne børn,
min søn mener jeg skal skifte det ud med General øh... et eller andet
som jeg ikke lige kan huske...

Stormfeldt

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan Vagle

Dato : 17-08-03 23:30

stormfeldt wrote:

> [...]
> empires, som jeg spiller med jævnaldrende kvinder og mine voksne børn,
> min søn mener jeg skal skifte det ud med General øh... et eller andet

C&C Generals.. se at udskifte det nu ! :P

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Jan Vagle

Dato : 17-08-03 23:34

Dorthe wrote:

> [...]
> De få tøser jeg kender der spiller, spiller oz RPG - gad vide, om det er

Gode nogle.. men ca. 11% af gamerne er kvinder og YES de spiller mere
rollespil og adventures end skyd 'alt der beveger sig'..

Kvinder liger mere handling.. drenge liger mere 'jeg har livet i behold
endnu'.. ;)

Du er helt normal og verden er stadigt helt normal..

Skægt du giver lyd..

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-08-03 01:50

"Dorthe" <dorthemus@jubiipost.dk> wrote in message

> Jeg spiller helst RPG spil - favoritterne er Baldurs Gate, Icewind Dale og
> Neverwinther Nights....jeg vil gerne tænke lidt samtidig med, at jeg
spiller

Nå nå - hvad har de 2 ting med hinanden at gøre.

Mvh.:
Peter

Fra : Dorthe

Dato : 18-08-03 15:36

Såmænd ikke andet end når der skal styres 6 forskellige karakterer med hver
deres forcer, de skal gå op i level og skal avancere indenfor nogle bestemte
features, profiencies osv, så skal der da overvejes lidt
derudover kan strategien i en hvilken som helst kamp i spillet gribes an på
mange forskellige måder og sværhedsgraden er afhængig af måden man vælger at
gribe an på jo...Så noget med at tænke frem
Dermed ikke agt, at jeg ikke kan li' et godt spil Worms eller noget
lignende

/Dorthe

Fra : maz

Dato : 18-08-03 04:23

"Dorthe" <> wrote in messagedk...
> Jeg har lige siddet og læst under "man bliver aldrig for gammel til at
> spille" og det var da absolut interessant at læse! Tænk sig at
> gennemsnitsalderen er højere end forventet (ja ja ...jeg er selv 30 *G*)
, og jeg trækker også statistikken op - jeg er 31

> Men mest underligt er det - synes jeg - at jeg vist er een af de eneste
> kvinder, der skriver herinde? Men hvad - jeg falder måske uden for normen.
Tror jeg nu ikke, der er uden tvivl flere der bare følger med i gruppen fra
sidelinien...

> Jeg har såmænd også en playstation, hvor favoritten er Final Fantasy X...
> De få tøser jeg kender der spiller, spiller oz RPG - gad vide, om det er
> mere interessant for kvinder?
Ingen anelse, kender ikke RPG. Jeg er til gengæld TR-fan

> PS: Håber jeg har andre artsfæller herinde
Det har du

Maria

Fra : /morten

Dato : 18-08-03 09:41

> [...]
>
> Bare lige et par tanker fra mig
>
> /Dorthe
>
> PS: Håber jeg har andre artsfæller herinde

Min bedre halvdel er 28 og kan fordrive uhyggelig mange timer med Quake2,
Age of Empires 2 og Age og Mythology

/morten

Fra : Dorthe

Dato : 18-08-03 15:36

Jamen så /HEP til alle tøserne herinde

/Dorthe

Fra : stormfeldt

Dato : 18-08-03 16:12

Hmmm. hvilket minder mig om, at jeg somme tider mangler nogle piger at
spille aoi med online... nogle der ikke har brug for snydekoder, hvad de
så end går ud på

Stormfeldt

http://www.kandu.dk/

Fra : Stina Hofmann

Dato : 18-08-03 17:11

Dorthe skrev i dk.spil.computer at:

>Men mest underligt er det - synes jeg - at jeg vist er een af de eneste
>kvinder, der skriver herinde? Men hvad - jeg falder måske uden for normen.

Jeg er mere overrasket over at den internetcafé jeg kommer på lider af
en så udpræget mangel på kvinder. Og de der er der bruger mere
internet end de spiller spil.

Men nu har jeg også selv været lidt sløv hvad det angår, så derfor kan
jeg da udtale mig om hvorfor jeg ikke har spillet så meget (andet end
CM4) - Jeg anede ikke hvad jeg skulle stille op med det.

Jeg er VILDT dårlig til at dumme mig. Jeg gik først igang med WC3 da
jeg havde siddet og luret på det i timevis når de andre spillede. Så
gik jeg igang med en TD og spillede den til jeg gennemførte (det var
så en af de svære, så det tog mig nok ca. 200 forsøg). Så var den
grundlæggende selvtillid på plads og langsomt (meget langsomt!)
begyndte jeg så at udvide repertoiret til andre maps. Men det er først
lige nu jeg er begyndt også at spille Tower Wars og det med den
klausul at ingen måtte bruge attackers i de første par spil
Til gengæld har jeg så smadret min døgnrytme totalt fordi jeg sad med
2 andre og spillede den samme TW-bane på Battlenet i over 8 timer
fredag nat...

Men opsummering: Jeg gider ikke at være dårlig til et spil, fordi det
så automatisk (i manges øjne) er min kromosomsammensætning der er
skyld i at jeg er dårlig. Perfektionisten i mig kræver at jeg er
middel-god før jeg overhovedet spiller med andre end min læremester,
der heldigvis er meget tålmodig og vanvittigt god!

Men der er klart fordele ved piger der spiller, f.eks. er der en del
af kærestens kammerater der er ovenud misundelige, når de opdager at
han har en kvinde der ikke brokker sig over at han sidder ved
computeren hele sin fridag, selvom hækken burde klippes. Jeg sidder
nemlig selv lige ved siden af og spiller med, selvom der egentlig også
var nogle skjorter der skulle stryges

Fra : Heidi

Dato : 18-08-03 19:53

Dorthe wrote:
> [...]
>
> Men mest underligt er det - synes jeg - at jeg vist er een af de
> eneste kvinder, der skriver herinde? Men hvad - jeg falder måske uden

Jeg falder sikkert også udenfor normen, eftersom jeg burde være
tidlig teenager at dømme efter de andre indlæg i denne og andre
tråde, eftersom jeg spiller The Sims ;)

Men jeg er altså 30, godt på vej mod de 31, og har spillet Sims de
sidste
ca. 3 måneder. Kæresten var optaget af Battlefield, så da jeg flyttede
ind og fik min computer med, måtte jeg jo også hellere finde et spil
at gå op i - og det blev altså Sims.

Okay, i virkeligheden spiller jeg ikke spillet særlig meget, jeg bruger
mere tid på at læse nyhedsgruppen om sims, og hente nogle af
alle de ting man kan finde på nettet - og når jeg så endelig kommer
igang er det som regel med at bygge husene, og ikke så meget
spille spillet.
Jeg har dog købt Unleashed for nylig, og synes kæledyrene er ret
sjove, men lige i øjeblikket er det mest det et bygge husene og
møblere dem der fascinerer.

Skyde-, bilspil og den slags har aldrig sagt mig noget. Har dog også
spillet en del Dynomite lige da jeg havde købt det (og også nogle
andre puzzle-typer), men det er længe siden.

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!