gedebbjerg camping noget møg!!!
Fra : Tournesol

Dato : 17-08-03 18:42

Hej

Vi er lige vente hjem fra en weekend med nogle ikke så dejlige oplevelser,
men også med nogle gode heldigvis.

Fredag drog vi til vores destination gedebjerg-camping det havde vi hørt
godt om meeeeen vi tog fejl det ligende noget der var løgn det eneste der
fugerede ortenligt var værshuset ,hvilken vi ikke ønskede at benytte.

Der var ingen vand om natten og slet intet varmt vand ,toiletterne var møg
beskidte
Poolen var total fuld af møg, lege pladserne fulde af urkudt og værre
brændenæller.
Der løb en hund frit som det ene øjeblik var glad for børne og det næste
knurrede og gøede af dem.
der løb en kat rundt med ringorm ,det ligende det i mine øjne.
Hoppe puderne var det eneste der virkede sådan nogelunde de var lidt flade
men de virkede trods alt.
butikken var stor set tom og igen havde styr på om vi var der eller ej
stedet i sig selv var noget værre rod

Der stod godt nok på et skilt at den var tilsalg og kørte på ½ kraft men
efter min mening kørte den overhovet ikke ...hallo vand skal der sq være.

vi over nattede en nat så have vi fået nok det var sipelhen for usselt kl
8,30 om morgen kørte vi i stedet til tempelkroges camping og jeg siger jer
det er bare en perfekt campingplads der kan i være visse på vi vil komme
igen ) men aldrig ALDRIG på gedebjerg-camping.

Ville bare lige dele min oplevelse med andre og måske skåne jer for en
sådanne tur.

Forøvrigt gik køre turen i den kraftige blæse vejr godt

Med venlig hilsen
Henriette.

Fra : Carsten Stage

Dato : 17-08-03 19:13

Tournesol wrote:

> Vi er lige vente hjem fra en weekend med nogle ikke så dejlige
> oplevelser, men også med nogle gode heldigvis.

Der har vi vist allesammen været...

> [...]
> hørt godt om meeeeen vi tog fejl det ligende noget der var løgn det
> eneste der fugerede ortenligt var værshuset ,hvilken vi ikke ønskede

Puha... Det lyder som en af de fæle oplevelser. Prøv at se på
http://campingstuff.dk hvor man i en database kan skrive egne erfaringer med
pladserne - jeres burde være med der...

> ... om morgen kørte vi i stedet til tempelkroges camping
> og jeg siger jer det er bare en perfekt campingplads der kan i være
> visse på vi vil komme igen )

Se det var straks meget bedre!

En beskrivelse af den plads fortjener også at komme med på Hans Jørgens
sider...

Vi har alle vores idéer om hvad der er en god plads og hvad der er en
dårlig - men en beskrivelse af oplevelserne gør det muligt for den enkelte
at vurdere om pladsen skal besøges.

Under alle omstændigheder - velkommen i campisternes verden på godt og
ondt... )

Godt at selve køreturen forløb godt - det er før sket at begyndere er blevet
skræmt af kraftig vind på deres første tur..

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 18-08-03 15:08

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Puha... Det lyder som en af de fæle oplevelser. Prøv at se på
> http://campingstuff.dk hvor man i en database kan skrive egne erfaringer
med
> pladserne - jeres burde være med der...

Nu synes jeg jo ikke det er så smart at skrive i for mange databaser, da den
nye ejer jo så får lidt svært ved at få pladsen på fode igen.
Læg mærke til at pladsen var sat til salg!

Med venlig hilsen, Steen Jakobsen.

Fra : Tournesol

Dato : 18-08-03 18:45

Hejsa

> Nu synes jeg jo ikke det er så smart at skrive i for mange databaser,
> da den nye ejer jo så får lidt svært ved at få pladsen på fode igen.
> Læg mærke til at pladsen var sat til salg!

Det kan du have ret i men jeg har også i min beskrivelse skrevet at den er
sat til salg.

Jeg syntes så godt at da jeg ringede til lejerchefen, for at høre om pladsen
,at han kunne have sagt at den ikke kørte optimalt.

MVH
Henriette.

Fra : Tournesol

Dato : 18-08-03 18:42

Hejsa

> Puha... Det lyder som en af de fæle oplevelser. Prøv at se på
> http://campingstuff.dk hvor man i en database kan skrive egne
> erfaringer med pladserne - jeres burde være med der...

Er gjort
En god side forøvrigt

> En beskrivelse af den plads fortjener også at komme med på Hans
> Jørgens sider...

dete r den så også

> Vi har alle vores idéer om hvad der er en god plads og hvad der er en
> dårlig - men en beskrivelse af oplevelserne gør det muligt for den
> enkelte at vurdere om pladsen skal besøges.

Dete r helt rigtigt vi ser måske på andre ting en du eks gør

> Under alle omstændigheder - velkommen i campisternes verden på godt og
> ondt... )

tak ) men vi er ikke skræmt det er bare så FEEEEEDT !!!!!!!!!!!
Jeg er bare lidt ked af at sæsonen er ved at være slut men så kan jeg
glæde mig extra til påske!!!!!

> Godt at selve køreturen forløb godt - det er før sket at begyndere er
> blevet skræmt af kraftig vind på deres første tur..

Vi fik jo nogle gode køre råd men mest af alt så kørte vi stille og
roligt ikke noget med at ræse der ud af

MVH
Henriette

Fra : Carsten Stage

Dato : 18-08-03 19:09

Tournesol wrote:

> Jeg er bare lidt ked af at sæsonen er ved at være slut men så kan
> jeg glæde mig extra til påske!

Sæsonen slut...? Det må være sæsonen for danske jordbær du taler om...!

Lad nu være med at pakke vognen for langt væk. En tur til Feddet i
efterårsferien med storm, regn og rusk er en herlig oplevelse. Ud at gå
langs stranden i forvisning om at der hjemme i vognen venter en kop varm
chokolade. Eller hvad med at holde vinterferien i Danmark på en vinteråben
plads? Vi havde et par uger med ned til minus 16 grader i vores gamle LMC -
og havde en masse gode oplevelser i sneen og nød at være få centimeter fra
den bidende kulde samtidig med at der var dejligt varmt i vognen.

Set fra mit synspunkt er der ikke noget der hedder sæson når man camperer
med campingvogn. Nødtvunget accepterer jeg at telt- og teltvogns-campister
holder en kort vinterpause.

Fra : Tournesol

Dato : 18-08-03 19:40

Hejsa

> [...]

> i vores gamle LMC - og havde en masse gode oplevelser i sneen og nød
> at være få centimeter fra den bidende kulde samtidig med at der var

jajo >hæhæ< ved ikke om jeg har mod nok til det og heldbred
efterårs ferien er dog en mulighed meeeen lad os nu se vi får sikkert snart
abstnenser

og cv bliver meget snart udstationeret i indkørslen (et par gamle træt måtte
lede livet til fordel for CV) så er den jo ikke så langt væk hvis lysten
skulle komme
vi har både central varme og vamtvand (vi har dog ikke fundet ud af det
sidste endnu) og kan entlig klare os uden strøm i 4 dage på cv batteri hvis
vi altså køre på gas med køleskabet.

> Set fra mit synspunkt er der ikke noget der hedder sæson når man
> camperer med campingvogn. Nødtvunget accepterer jeg at telt- og
> teltvogns-campister holder en kort vinterpause.

ja jo du har entlig ret

MVH
Henriette

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 17-08-03 21:50

"Tournesol" <bankehytten@katteyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er bare en perfekt campingplads der kan i være visse på vi vil komme
> igen ) men aldrig ALDRIG på gedebjerg-camping.

Tjah, smag og behag - og måske sammenligningsgrundlag er forskelligt.

Vi var i år afsted med CV for første gang.

Havnede også på Tempelkrogen, men kørte igen samme dag. Mødte søde og
hjælpsomme mennesker; toiletter og butik virkede helt OK. Men vi fandt
pladsen for rodet, noget tilgroet og for meget præget af de mange
helårsfastliggere.

Måske gjorde en hård manøvrering ved vores ankomst også sit - kombinationen
af nybegynder, rundt i snævert sving op ad bakke, grusvej og max. træk på
krogen var ved at koste en kobling i den forhjulstrukne. Det lugtede godt
nok fælt!

Endeligt var vores direkte sammenligningsgrundlag nogle herlige dage på
Feddet og et par gode på Bisserup.

I stedet for at blive på Tempelkrogen kørte vi så videre til Sanddobberne,
og dér på stranden blev vi resten af ferien. Fedt sted - solnedgang i havet
mellem Nexelø og Sejerø til aftenkaffen!

Vi vender ikke tilbage til Tempelkrogen, men gerne især Feddet og
Sanddobberne.

mvh
Finn, Roskilde

PS: Findes der noget sted en fortegnelse over antalsforholdet mellem
fastliggere og "rigtige" pladser på campingpladserne? Fastliggere er flinke
mennesker; de har bare ikke så tit små legekammerater til vores poder...

Fra : Dennis

Dato : 18-08-03 13:49

Hej
Super med disse indlæg både positive og negative, måske sidder "lejrchefen"
og læser det netop nu...Det kan virke utroligt når ser pladsens hjemmeside
at det skulle være så slemt.
Men billeder er taknemmelige.
Der er iøvrigt mulighed for at komme med ris og ros på deres hjemmeside, her
er link
http://www.campingdanmark.dk/link.asp?link=http://www.gedebjerg.dk

Hilsen

Fra : Tournesol

Dato : 18-08-03 18:55

Hejsa

> Super med disse indlæg både positive og negative, måske sidder
> "lejrchefen" og læser det netop nu...Det kan virke utroligt når ser
> pladsens hjemmeside at det skulle være så slemt.
> Men billeder er taknemmelige.

Da vi planlage turen var det også bla ud fra billederne på siden men de er
absolut ikke up to date!!!

> Der er iøvrigt mulighed for at komme med ris og ros på deres
> hjemmeside, her er link
> http://www.campingdanmark.dk/link.asp?link=http://www.gedebjerg.dk

ja det er rigtig men jeg tror nu aldrig at min version ville komme på siden.

MVH
Henriette.

Fra : Tournesol

Dato : 18-08-03 18:52

Hejsa

> Tjah, smag og behag - og måske sammenligningsgrundlag er forskelligt.

Det har du da ret i

> Vi var i år afsted med CV for første gang.

vi var for anden gang.

> [...]
> hjælpsomme mennesker; toiletter og butik virkede helt OK. Men vi fandt
> pladsen for rodet, noget tilgroet og for meget præget af de mange

det syntes jeg kun det var i den nedre del hvor det mest var fastligger men
ikke opad men jeg så heller ikke hele pladsen jeg kunne ikke gå den rundt
jeg er gangbesværet .

> [...]
> grusvej og max. træk på krogen var ved at koste en kobling i den
> forhjulstrukne. Det lugtede godt nok fælt!

ja det er nok ikke den nemste plads for nybeynder vi valge at ligge lige
over for hytterne , for at ligge tæt på toiletterne,der lå vi rigtig godt og
havde en fed udsigt

> Endeligt var vores direkte sammenligningsgrundlag nogle herlige dage
> på Feddet og et par gode på Bisserup.

ok det må vi prøve vi har flere gange hørt feddet som en god plads bisserup
vil jeg da gerne høre mere om !!!

> I stedet for at blive på Tempelkrogen kørte vi så videre til
> Sanddobberne, og dér på stranden blev vi resten af ferien. Fedt sted
> - solnedgang i havet mellem Nexelø og Sejerø til aftenkaffen!

det lyder lækkert der har vi også overvejet at køre hen når vi har lidt mere
end en alm weekend.

> mvh
> Finn, Roskilde

roskilde camping er ellers også en ok plads

MVH
Henriette

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 18-08-03 20:20

> ok det må vi prøve vi har flere gange hørt feddet som en god plads
bisserup
> vil jeg da gerne høre mere om !!!

Bisserup virker som en veldrevet plads. Den er næsten direkte ved en strand,
en lille hyggelig havn og med et par legepladser på/ved pladsen. Og så er
den tæt på Karrebæksminde og Næstved og naturligvis BonBonLand - ligesom
Feddet...

Gode sanitære forhold med gratis bad.

Stor fælles og flittigt benyttet grill-område, petanque mv.

Men vi ville ikke være der flere dage med vores små unger. Der var
simpelthen ikke legekammerater nok, måske pga. det store antal fastliggere.

Det er iøvrigt en DCU-samarbejdspartner - dvs. man får lidt rabat som medlem
af DCU.

> det lyder lækkert der har vi også overvejet at køre hen når vi har lidt
mere
> end en alm weekend.

Det er også en rigtigt god plads, som er svært at finde plads på. heldigvis
har de en del pladser på "stranden", som ikke er nummererede og ikke kan
reserveres. "First come, first serve".

Pladsen er dejligt "uregelmæssig" på store dele. Ikke noget med
kolonihavepræg dér

Der er et par OK legepladser til ungerne, og desuden boldbaner mv ved
pladsen

Stranden er rigtigt børnevenlig - meget flad meget langt. Men det er ikke en
mini-Vesterhavsstrand som fx. Feddet.

Endeligt er det en DCU-plads. Dvs suverænt billigst, når man ellers har
unger under 12 - de overnatter nemlig gratis. Dermed kan en nat for 2+2 med
CV og strøm (og den nævnte solnedgang) holdes på omkring 135 kr.

> roskilde camping er ellers også en ok plads

Det er den vistnok, og Roskilde må være en prægtig by at holde ferie i
(Vikingemuseum/havn, fjord, Hedelands-området, Lejre/Ledreborg,
Skjoldenæsholm og tæt på København *REKLAME*).

Men vi kan se pladsen hjemmefra, så det er jo ikke rigtigt at komme UD

> MVH
> Henriette

Do.
Finn, Roskilde (med udsigt til Roskilde Camping...)

Fra : Carsten Stage

Dato : 18-08-03 20:39

nilfri (4000) wrote:

> [...]
> har unger under 12 - de overnatter nemlig gratis. Dermed kan en nat
> for 2+2 med CV og strøm (og den nævnte solnedgang) holdes på omkring

Så er det vist på sin plads at nævne (igen) at Feddet accepterer Camping
Cheques i yderperioderne

Camping Chèques accepteres :
01/01/03 - 28/05/03
09/06/03 - 28/06/03
08/08/03 - 31/12/03

Så er overnatningsprisen kun Kr. 100 for vogn, plads, hund, el og varmt vand
i nogle af de flotteste sanitær-bygninger. Se mere på:

http://www.feddetcamping.dk/

http://www.campingcheque.dk/

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 18-08-03 20:54

> [...]
vand
> i nogle af de flotteste sanitær-bygninger. Se mere på:

Super - tak for tip!

Er stødt på navnet CC nogle steder, men aldrig sat mig ind i det.

Det er især til lav-sæson?

mvh
Finn, Roskilde

Fra : Carsten Stage

Dato : 18-08-03 21:02

nilfri (4000) wrote:

> Super - tak for tip!
>
> Er stødt på navnet CC nogle steder, men aldrig sat mig ind i det.
>
> Det er især til lav-sæson?

Det kan du se på deres hjemmeside, hvor der blandt andet står:

"I 1997 slog 25 indehavere af 4-stjernede franske pladser sig sammen for at
udarbejde en ordning for kvalitet og gæstfrihed i lavsæsonen samt oprette et
betalings-system til en meget fordelagtig enhedspris. Således startede
Camping Chèque."

Jeg har benyttet det gennem de sidste par år og specielt en del på Feddes
samt i Østrig. Hvis man er flere end 2 personer betales der normalpriser for
"overskuddet". Især på de pladser der normalt befinder sig i den dyrere ende
(hermed menes der ikke at det nødvendigvis er /for/ dyrt) er der en del at
spare.

Ved decideret langtidscamping skal men dog være opmærksom på at der nogle
gange kan opnås endnu lavere priser ved forhandling. Dette gælder specielt i
Spanien og Frankrig.

Et lille sidespørgsmål: Er det kun herfra at http://campingstuff.dk ikke kan
ses?

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 18-08-03 21:17

> Et lille sidespørgsmål: Er det kun herfra at http://campingstuff.dk ikke
kan
> ses?
Nej!

mvh
Finn, Roskilde

Fra : Carsten Stage

Dato : 18-08-03 21:22

nilfri (4000) wrote:

> Nej!

Æv, der må være en død server eller fejlende dns... Tak for det.

Fra : Tournesol

Dato : 19-08-03 18:09

hejsa

> [...]
> strand, en lille hyggelig havn og med et par legepladser på/ved
> pladsen. Og så er den tæt på Karrebæksminde og Næstved og naturligvis

tak for beskriveslen det lyder som en god plads

> Men vi ville ikke være der flere dage med vores små unger. Der var
> simpelthen ikke legekammerater nok, måske pga. det store antal
> fastliggere.

oki så må vi se om vores poder kan underholde sig selv

> Det er iøvrigt en DCU-samarbejdspartner - dvs. man får lidt rabat som
> medlem af DCU.

det er jo altid dejligt
vi er medlem af dcu.

> Det er også en rigtigt god plads, som er svært at finde plads på.
> heldigvis har de en del pladser på "stranden", som ikke er
> nummererede og ikke kan reserveres. "First come, first serve".

fint princip
så må man jo resevere når man kan

> Pladsen er dejligt "uregelmæssig" på store dele. Ikke noget med
> kolonihavepræg dér

der kan godt komme for meget kolonihave over det

> [...]
>
> Stranden er rigtigt børnevenlig - meget flad meget langt. Men det er
> ikke en mini-Vesterhavsstrand som fx. Feddet.

det lyder rigtig god stranden må de nu godt beholde >grin< men ungerne vil
helt sikkert blive elle vilde

> [...]
> har unger under 12 - de overnatter nemlig gratis. Dermed kan en nat
> for 2+2 med CV og strøm (og den nævnte solnedgang) holdes på omkring

jo meget billiger og hvem vil ikke gerne spare bare lidt

> Men vi kan se pladsen hjemmefra, så det er jo ikke rigtigt at komme
> UD

nej det har du ret i
Vi valgte den som den første plads vi camperet på fordi vi har fammile som
ligger fast på pladsen og vi mente det ville vær dejligt at have et par
gavede campister ved hånden den første gang vi pakkede cv ud og ikke mendst
fortelt men det gik nu meget nemt men expert er man sikekrt ikke end nu

Mvh
Henriette.

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 18-08-03 15:17

Tournesol wrote:

> Der stod godt nok på et skilt at den var tilsalg og kørte på ½ kraft
> men efter min mening kørte den overhovet ikke ...hallo vand skal der
> [...]

Hej
Jeg har ladet mig fortælle at Gedebjerg Camping er på tvangsaktion i løbet
af kort tid. Hvis den oplysning er rigtig, forklarer det vel forholdene.
Ebbe

Fra : Tournesol

Dato : 18-08-03 18:56

Hej

> Hej
> Jeg har ladet mig fortælle at Gedebjerg Camping er på tvangsaktion i
> løbet af kort tid. Hvis den oplysning er rigtig, forklarer det vel
> forholdene.

det hørte vi også på tempelkrogen camping men om det er sandt ved jeg ikke.

Men jeg mener stadig at lejerchefen kunne have fortalt mig det da jeg
ringede og spurte om pladsen.

MVH
Henriette.

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 19-08-03 08:42

> det hørte vi også på tempelkrogen camping men om det er sandt ved jeg
ikke.

> Men jeg mener stadig at lejerchefen kunne have fortalt mig det da jeg
> ringede og spurte om pladsen.

Nej hold nu lige op - MÅSKE ER GEDEBJERG noget værre møj at komme på, Men
selv en mand der campingchef
siger sgu da ikke i telefonen
"Ja goddag - de taler med gedebjerg camping - vi går snart på røven - og er
i øvrigt presset økonomisk - så bliv hellere væk"
Vel !!!!!!!!!!!!
OK - Lad nu være at sparke til en mand med familie der ligger ned.
Og lad nu eventuelt nye ejere få en chance.
Venlig hilsen
Carsten - Campist på 52 - og igennem 52 sæsonner........

Fra : Tournesol

Dato : 19-08-03 18:03

hej

> [...]
> "Ja goddag - de taler med gedebjerg camping - vi går snart på røven -
> og er i øvrigt presset økonomisk - så bliv hellere væk"

måske ikek de ord men msåke at pladsen var sat tilsalg og at den kørte på
havl kaft men de gjore havd de kunne så have jeg enten kunne sprøge ind til
det eller bare taget det til mig.

> OK - Lad nu være at sparke til en mand med familie der ligger ned.

jeg syntes ikke det er at sparke som sådan men så længe det er sådan vil jeg
da gerne fortælle andre det det kan jeg ikke se noget forkert i.

> Og lad nu eventuelt nye ejere få en chance.

gerne gerne når der kommer en og hvis jeg overhovet vil overveje gedebjerg
igen så tror jeg nok jeg først vil pakere bil og cv og gå mig en tur på
pladsen.

> Venlig hilsen
> Carsten - Campist på 52 - og igennem 52 sæsonner........

gavet campist , dejligt håber også vi bliver det en dag

MVH
Henriette.

Fra : Blue

Dato : 19-08-03 07:12

> Hej
> Jeg har ladet mig fortælle at Gedebjerg Camping er på tvangsaktion i løbet
> af kort tid. Hvis den oplysning er rigtig, forklarer det vel forholdene.

Jo jo, den er god nok. Den er på tvangsauktion på næste torsdag.

/Blue