Ang. optagning af lyd fra 3310
Fra : Simon Hartmann Have

Dato : 17-08-03 15:55

Jeg har en 3310 og et headset til den. Jeg kappede højttaleren af headsettet
og prøvede at sætte det til min forstærker. Jeg kan godt høre noget, men der
er alt for meget støj osv...! Jeg savner lidt en løsning på at fjerne denne
støj. Jeg ved at det kan lade sig gøre da man ved håndfri sæt i biler ikke
får denne støj. Nogen der har en løsning på mit problem? Jeg skal have sat
mobil til computeren igennem en mixer, og så skal jeg være i stand til at
optage samtaler..
-Simon

Fra : Fischer

Dato : 17-08-03 16:27

> Jeg har en 3310 og et headset til den. Jeg kappede
> højttaleren af headsettet og prøvede at sætte det til min
> forstærker. Jeg kan godt høre noget, men der er alt for
> meget støj osv...!

Jeg har en tilsvarende løsning med en Ericsson telefon + headset.
Parallelt over hhv. microfon-ledningen og øreprop-ledningen går der
ledninger ind i mit lydkort (hver sin kanal).
Jeg har så sat en modstand i serie med signalet fra øreproppen for at få
nogenlunde samme signalniveau i de 2 kanaler.
Men det fungerer uden videre uden mange støjproblemer.

Så i stedet for at klippe ledningen, så sæt højttaleren på igen og sæt et
par ledninger parallelt over og ind i forstærkeren.
Din forstærker har jo en høj indgangsimpedans, og telefonen forventer
sikkert en belastning i den anden ende svarende til et højttaler (øreprop).
For at undgå DC kan du evt. sætte en kondensator i serie med ledningen til
forstærkeren.

*Fischer