begynderhjælp - to comp. sammen
Fra : rasmus

Dato : 17-08-03 14:37

Hejsa,

jeg har just erhvervet mig en bærbar og vil du gerne have densat sammen med
min stationære (Med tiden skal de også dele netforbindelse - men det kommer
senere. Indtil videre skifter jeg bare stik, afhængig af hvilken jeg vil på
nettet med). Nuvel - jeg har brug for at flytte en del ting og sager fra den
ene maskine til den anden ... og jeg er jo så naiv, at jeg bare satte et
kabel i hvert af maskinernes netkort og så troede jeg at det ville virke ...
det gjorde det selvfølgelig ikke ... så vidt jeg kan se skal jeg gennem
sådan en lang netværks-installations-guide, men den vler løs om
netforbindelse og hvordan den er delt ...

Kan jeg å en ganske simpel måde forbinde de to maskiner? Når de er
forbundet, behøver jeg ikke net-forbindelse ...

den stationære har xp pro og den bærbare xp home.

mvh

ras

Fra : rasmus

Dato : 17-08-03 14:48

aaah pis. sorry ...

ras

Fra : Jacob Laugesen

Dato : 17-08-03 16:52

jeg tror du så at det var en forkert gruppe.

Men du skal bruge en hub eller switch eller et "krydset" kabel.

/Jacob.