Linksys Router/Firewall BEFSX41
Fra : Brian Andersen

Dato : 17-08-03 14:23

Hej gruppe,

Da jeg skal have flere maskiner koblet på min ADSL forbindelse overvejer jeg
p.t. hvilken router, jeg skal købe. Jeg har lidt kig på Linksys BEFSX41,
idet den også har indbygget firewall.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, om nogen her i gruppen har
erfaringer - gode som dårlige - med denne router og dens firewall
faciliteter.

På forhånd tak for svarene.

Hilsen
Brian

Fra : Villy Jensen

Dato : 17-08-03 15:59

> [...]
>
> Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, om nogen her i gruppen har
> erfaringer - gode som dårlige - med denne router og dens firewall

Jeg er megetgodttilfreds med min Linksys BEFSX41:
+ Firewall'en er så 'tæt' at jeg ikke mere bruger ZoneAlarm eller
XPfirewall på tilsluttede WIN98 og WINXPPRO PC'er.
+ Jeg synes at det har været let at få 'hul igennem' til internettet, når
jeg tilslutter en ny/fremmed PC med netkort
- Til gengæld har jeg kæmpet fælt for at få husets PC'er til at kunne 'se
hinanden' i 'WORKGROUP', men jeg tror nu mest det er en kombination af
'pilotfejl' og WINXP 'faciliteter'

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : DaneX

Dato : 19-08-03 12:46

> Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, om nogen her i gruppen har
> erfaringer - gode som dårlige - med denne router og dens firewall
> faciliteter.

Jeg spiller meget Dark Age of Camelot og folk i det spil har haft mange
problemer med den nævnte router. Jeg ved ikke om det er noget som påvirker
andre spil eller andet på netværket, men de fik et meget slemt lag hvert 20.
minut (man kunne stille sit ur efter det) i nogle sekunder.
Løsningen på problemet var dog ikke værre end at downgrade firmware til
version 1.39.

Jeg har ikke selv den pågældende router - men det er hvad jeg har hørt om
den.

Fra : RENE HANSEN

Dato : 20-08-03 22:04

hej
har ovennævnte router men har store problemer med den.
den kan ikke komme igennem med wan adressen.(tror jeg nok det hedder)
har kontaktet linksys som nu på 3 uge ikke kan give en god grund til hvorfor
den ikke virker.
+ talt med linksys support samlet 4 timer.(meget flinke men intet resultat)
har været ombyttet 1 gange uden resultat.
har software opdateret.
min løsning har været at købe en billig router og sætte foran (dlink 604)
som bare har virket fra første sekund.

Rene hansen

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 20-08-03 14:57

Hej Brian.

I samme prisklasse ville jeg nok istedet snuppe en Netgear FR114P (Set til 805,- hos proconsult.dk) Jeg har iøvrigt lige selv bestilt én til en instituition - hvis jeg husker det kan jeg give dig mit indtryk af den imorgen..

http://www.netgear.com/products/routers/firewallvpn.asp

Har du lidt extra på kistebunden er en Zywall noget nær det bedste jeg har set endnu til såvel privat som semi-professionel brug.

http://www.zyxel.com

/Uffe

Fra : Brian Andersen

Dato : 21-08-03 10:53

Hej Uffe,

Jeg vil meget gerne høre dit indtryk af Netgear. Prisklassen er stadig inden
for det jeg vil give. Der ser ud til at være lidt blandede meninger om
Linksys. Har overvejet Zyxel, men det er lige en tand for dyrt til mit behov
synes jeg.

/Brian