Katte/hunderegister hvad er det vi betaler~
Fra : Tjinca

Dato : 17-08-03 12:39

Hej gruppe

Er der nogen der ved hvad pengene for registreringen af hunde og katte går
til, bortset fra at opretholde et register? Jeg mener har Dansk katte
register og Dansk hunde register nogen aftale med Falck om afhentning af
døde dyr og videreformidling af information til de rette ejere?

Jeg spørger, fordi jeg mere end en gang har oplevet at Falck (på trods af
tydelig øremærkning) ikke har forsøgt at kontakte ejeren af det døde kæledyr
(i mit tilfælde en lille Papillon hund, og ikke en alm. huskat der kunne
tænkes at være herreløs).

Anyway, atter engang kom mit pis i kog igen.
Jeg bor i et boligkvarter med en række ungdomsboliger. I sidste uge
efterlyste en beboer, ejeren til en død kat der lå på vores fodboldbane.
Denne kat lå hovedløs! Kroppen lå på plænen og det afrevet hoved ca. 20
meter længere henne (den værste gang brutale "drengestreger").

Da den bar et tydelig friskt øremærke, kontaktede en anden beboer Falck og
bad dem hente dyret. Det ville de ikke, da der åbenbart var tale om et
privat boligområde, så det skulle vores egne "havemænd" selv klare.

Så er det jeg spørger mig selv, hvordan i alverden skulle de have mulighed
for at finde frem til ejeren? (ok kontakte Dansk katte register), og hvor
skal de bevare liget og efterfølgende destruere det hvis ejeren ikke kan
findes?. Er det ikke det vi betaler for, når vi får vores elskede små misser
og vuffer registeret? Så vi bliver oplyst om hvad der er blevet af dem, og
får dem hentet?

Tager jeg fejl, er det kun det offentlige der betaler for at få afhentet og
destrueret døde dyr? eller har dansk hunde- og katter register også aftaler
med dem?

Tjinca

X-postet til: dk.fritid.hund og dk.fritid.kat

Fra : modersvilje

Dato : 17-08-03 14:24

jeg tror at det er en dårlig skjult ekstra skat, jeg har den erfaring at
ingen interesserer sig for om du husker at meddele at du har fået
hund/kat.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Christensen

Dato : 17-08-03 19:25

"modersvilje" <modersvilje.news@kandu.dk> wrote in message news:<3f3f82bd$0$48887$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> jeg tror at det er en dårlig skjult ekstra skat, jeg har den erfaring at
> ingen interesserer sig for om du husker at meddele at du har fået
> hund/kat.

Tja, det besynderlige ved Dansk Hunderegister er at det pludselig kom
som sendt fra himlen, da en af de involverede klubber stod og manglede
et nyt EDB anlæg!

Hilsen Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-08-03 17:54

Hej Tjinca

Eftersom der for nogle år siden, blev vedtaget en lov, om at hunde / katte,
skulle registreres, så var man jo nødt til at oprette et register. Hvad
pokker det så skal gave, det ved jeg ikke. Vores ene hund, står også i
registret, nå ja, jeg har tre, de står der allesammen, men det er kun de to
af dem, der har en chance for at finde hjem. Den sidste bor nemlig ved
Gilleleje, hvis man skal gå efter registret. Der har hun nu ellers ikke
boet, siden hun var 8 uger, og nu er hun altså 9 år. Vi kan ikke få det
ændret, for der er ingen der aner hvor opdrætteren befinder sig, og så kan
det ikke rettes. Heller ikke ved fremvisning af stambog, så hvem registret
er til for, ja jeg er bange for jeg bliver svar skyldig.

M.V.H......Benny..

Fra : Stedmoderen

Dato : 17-08-03 18:37

> Eftersom der for nogle år siden, blev vedtaget en lov, om at hunde /
katte,
> skulle registreres,

katte skal ikke registreres.

/Vibeke

Fra : x Vuf x

Dato : 24-08-03 22:41

Sun, 17 Aug 2003 18:53:54 +0200, Benny Mortensen wrote:

> [...]
>det ikke rettes. Heller ikke ved fremvisning af stambog, så hvem registret
>er til for, ja jeg er bange for jeg bliver svar skyldig.

Har du da ikke en attest fra Dansk Hunderegister? Hvis ikke, så er
hunden ikke engang din! Det er nemlig det eneste "ejerpapir", der
findes idag. Stambogen er kun hundens dåbs- og fødselbevis!
Jeg kan ikke forstå, hvorfor du skal ha' fat i opdrætter for at flytte
hundens adresse?!

--
Mvh Sonja P. sonpet@***pc.dk http://www.sonpet.dk

En, der intet ved og ved, at han/hun intet ved, ved mere end en,
der intet ved og ikke ved, at han/hun intet ved.