\\IP-adresse
Fra : DonE

Dato : 17-08-03 12:26

> Måske fejlplaceret i både tid og sted, men nu ser der ud til at være
> lukket for det varme vand. Så kan det vist ikke skade at afsløre
> crackingtricket: Start -> Kør -> \\IP-adresse.
>
> FUT: dk.snak.off-topic (jeg kunne sgu ikke lige finde på en bedre
> gruppe at futte til).

Nu har jeg prøvet det der 'trick' med en bekendt.
Men der kommer bare en boks op hvor jeg skal angive en adgangskode!
Og så kommer vi ikke længer med den! Han ved heller ikke hvilken adgangskode
der er tale om!
Nogen idé om hvad vi så gør? Vi har tænkt på at prøve det som P2P mulighed.

--

Venligst DonE

Fra : DonE

Dato : 17-08-03 13:04

DonE skrev noget i stil med det her:
> Nu har jeg prøvet det der 'trick' med en bekendt.
Ups!
Vi har begge to WindowsXP-Pro-DK

--

Venligst DonE

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 17-08-03 16:58

DonE wrote:

> [...]
> der er tale om!
> Nogen idé om hvad vi så gør? Vi har tænkt på at prøve det som P2P mulighed.

Jeg har et par maskiner i lokalnettet her. På maskinen jeg sidder
ved her er jeg logget på som user "thomas". Hvis jeg laver \\
tricket, enten i start, kør eller ved at indtaste det i
adresselinien i en browser, så bliver jeg promptet for passwordet
på user "thomas" på den maskine jeg forsøger at kontakte. Hvis nu
maskinen jeg forsøger at kontakte ikke har en user "thomas" så vil
alt hvad jeg skriver som password være forkert. Jeg kan kun logge
på den fremmede maskine med et brugernavn der er kendt af den. En
måde er at logge på den med administrator kontoen, en anden måde
er at oprette user "thomas" på den fremmede maskine.

--
Hygge..
Thomas

Fra : jens

Dato : 18-08-03 06:39

"Thomas Strandtoft" <thomas.strandtoft@anderledes.dk> skrev i en

<. En
> måde er at logge på den med administrator kontoen, en anden måde
> er at oprette user "thomas" på den fremmede maskine.

En 3. er bare at bruge det navn og pass maskinen kender, uanset om det er
kendt af den du sidder ved eller ej.........., dog betinger det at der er
password på den første gang, eller gæstekontoèn er åben første gang.

Mvh Jens