En kat mere???
Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 17-08-03 12:02

Hej,

Jeg har en killing på 4½ måned (har haft den siden, at den var 12 uger), som
er indekat. Derfor har jeg tænkt mig at få en kat mere til at holde den med
selskab.
Vi er ikke interesseret i at få en killing mere, men en kat på ca 1 år eller
lign.

Mit spørgsmål er nu, om der er nogle, som har dårlige erfaringer med, at
katten bliver mindre kælen af, at der kommer en ny kat i hjemmet?
Min nuværende kat er kælen, men det er på hendes vilkår, og hun er ikke den
type kat, som lægger sig på skødet af os. Men hun er altid i nærheden af os
hvor end vi er. Hun kan godt lide selskab bare ikke for meget kæleri
medmindre, at hun selv beder om det.

Jeg er bare bange for, at jeg støder hende fra os hvis vi skulle få en kat
mere.

Nogle gode råd eller erfaringer?

Hilsen

Tine

Fra : dorthe

Dato : 17-08-03 13:12

Undskyld kom vist til at sende den privat til dig. sorry
så prøver lige igen

Hej Tine

Jeg har for ca 4 mdr siden haft det samme problem, Blot var min første kat 6
mdr og noget sky samt ikke specielt kælen.
Jeg våget springet og købte en mis mere på 4 år.
I starten var der selvfølig noget væssen og knurren.
Men må da sige at i dag er den minste kat blevet dobbelt så kælden som jeg
nogen sinde kunne forstille mig.
Hun render os i hældene og gemmer sig aldrig mere. Hun er blevet legesyg og
meget meget god.
Så nu har jeg to dejlige katte der vil kælde og nusse. de kan ikke tåle at
se et skød uden at det skal afprøves.
Så jeg har ikke fortrudt at jeg tog springet med en mis mere.
Kan kun tale varmt for det i dag.

hilsen Dorthe -coco og cat walk.
Held og lykke

Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 17-08-03 14:34

Hej Dorthe,

Det er bare helt iorden. Ethvert svar - enten privat eller til gruppen - er
helt okay med mig.

1000 tak for dit svar.

Tine

Fra : Louise Hansen

Dato : 17-08-03 18:08

> Mit spørgsmål er nu, om der er nogle, som har dårlige erfaringer med, at
> katten bliver mindre kælen af, at der kommer en ny kat i hjemmet?

Hej Tine!

Da vi fik Rokki, reagerede Oscar, der ellers var MEGET kælen, ved at
blive mere reserveret, men kun overfor fremmede. Førhen kom han løbende
hver gang, yderdøren gik op, men efter Rokkis ankomst holdt han sig
meget på afstand, når der kom gæster. Når det bare var os herhjemme, var
han dog den gode gamle Oscar. Nu, hvor vi så har fået kat nummer tre i
hjemmet, har tingene atter taget en ko-vending: Nu bliver enhver, der
træder over dørtærsklen mødt af tre ivrige birmaer, der bare tigger om
at blive nusset og kælet - OGSÅ Oscar!

Så jeg vil sige, at det er lidt fifty fifty, men helt klart er det, at
to katte har MEGET stor glæde af hinanden!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Michael Nielsen

Dato : 17-08-03 18:23

Jeg har også lige fået en lillesøster til Teddy på 3 år. Han er blevet meget
kæle og jeg hørte for første gang ham spinde for 5-6 uger siden. Det har han
aldrig gjort før. Så jo, jeg kan helt klart anbefale dig at få en kat mere.

Knus Linda

Fra : Dianna

Dato : 17-08-03 23:28

> [...]
> Mit spørgsmål er nu, om der er nogle, som har dårlige erfaringer med, at
> katten bliver mindre kælen af, at der kommer en ny kat i hjemmet?

Min Paulus var var ikke særlig kælen, og også lidt af en dampkat da han var
killing, han var lidt under et år da jeg fik kat nr. to, en meget lille lidt
ældre hunkat, der ikke havde det så godt. Han tog godt imod hende og
beskyttede hende mod alle de andre katte i kvarteret, de skulle bare ikke i
nærheden af hende...! Det ændrede slet ikke noget ved hans forhold og måde
at være over for mig på. Hun blev så efter et halvt års tid aflivet, men hos
dyrlægen havde de sådan en dejlig halvstor killing, der bare skulle aflives
hvis de ikke fandt ham et hjem.... Hvem kan modstå en lille kælen uldtot???
Ham blev der også taget godt imod, men dog ikke puttet så meget med. Heller
ikke denne gang blev der ændret i vores forhold. Men da Paulus blev omkring
de tre år blev han plusdelig meget kælen og skal nu altid jokke rundt på en
og ligge og putte i times vis. Så der var ikke andre katte der ændrede på
ham....

Hilsen Dianna