har i regler for katte?
Fra : Jane

Dato : 17-08-03 11:00

Jeg er sådan lidt nysgerrig efter hvilke regler i har for katte.

Eksempelvis har jeg før haft den mening at en kat ikke hørte
til på et bord, og derfor opdraget de katte jeg har haft i min
tid til ikke at gå på bordene. Så flyttede jeg til en lejlighed
med et meget lille køkken, og her var det næsten værre hvis min
kat var på gulvet - idet jeg så var ved at jokke på hende hele
tiden - så nu må hun gerne gå på bordet. Hun kommer dog aldrig
op på køkkenbordet mens jeg laver mad (ved ikke om det er en
kommentar til at hun ikke syntes det lugter interessant nok,
da jeg langtfra er nogen kok) eller på mit sofabord.

Jeg derimod har en del forbud. Jeg må ikke putte potteplanter
og ting i vindueskarmen, ihvertfald ikke i et omfang som gør
at man ikke kan ligge der og sole sig eller dyrke sin ornito-
logiske hobby. Når man er indekat har man jo førsteret og krav
på alle vindueskarme. Det er nu nemt for mig da mine evner
udi det botaniske begrænser sig til at slå både planter og
karse og selv små kaktusser ihjel uanset hvad.

Vi deles sådan nogenlunde om retten til at sidde i sofaen og
stolene, syntes den pelsede diktator. Jeg får lov til at lege
med computeren når ikke katten har andre planer eller vil
sove på tastaturet/kontorstolen.

Jeg har pligt til at servere drikkevand i et krus, da hendes
majestæt nægter at drikke af skåle. Vand man tror man har
stjålet fra en menneskeslave smager meget bedre, af samme
grund skal kruset stå i stuen (dog har jeg allernådigst fået
tilladelse til at det må stå på gulvet).

Jeg kan faktisk ikke komme i tanke om nogen ting som min kat
ikke må, så længe hun bruger kattebakken til de formål sådan
en er velegnet til.

Har i nogle forbud i jeres hjem?

Fra : Michael Nielsen

Dato : 17-08-03 11:17

Her i huset har vi samme regler med hensyn til drikkevand. Mors smager MEGET
bedre. Og så må man iøvrigt hærge alt hvad der KAN hærges, så som lamper,
vægge, persienner, sofaer, potteplanter osv. Man må heller ikke gå på toilet
uden to stk katte.
Det eneste jeg ikke vil have, er at Teddy (kastereret vel at mærke)
voldtager min kanin. Stakkels dyr. Så man kan jo godt sige at det er dyrene
der har magten her i huset. Stakkels mig.

Knus Linda

Fra : Jernladyen

Dato : 17-08-03 11:30

> Har i nogle forbud i jeres hjem?

Hej Jane.
Hvis jeg skulle blive genfødt, vil jeg gerne være din kat i mit næste
liv.

Jo, vores har forbud. De må IKKE gå på køkkenbordet og sofabordet. Alle
andre borde må de godt gå på (som fx. spisebordet i køkkenet og stuen,
som næsten aldrig bliver brugt)
De må heller ikke klatre i gardinerne, hvilket ikke lige passer
Cirkeline. Hun elsker at klatre i gardiner, når hun er på
flue/insektjagt.
De må ikke stjæle hinandens/vores mad, da de så bliver for tykke.
De må heller ikke rende ud af døren, da de så bliver kørt over. (folk
kører som tossede på vores vej, de tror det er en motorvej, selv om de
kun må køre 50 km/t.) De er indekatte med løbegård.
Hvis de ligger på mors "glidestykke", skal de flytte sig, hvis mor ikke
kan stå/sidde mere. (Glidestykket er nærmest et stykke overskåret
sovepose der gør, at jeg kan vende mig, når jeg ligger ned, hvad jeg
ellers ikke kan)
Og den sidste nye, som kun gælder vores lille Laban: DET ER STRENGT
FORBUDT AT VÆKKE MOR HVER NAT OG DIE PÅ HENDE, HVIS DET GÅR OVER I AT
BIDE I HENDE OGSÅ. Og hvis man absolut skal die på hende, må man ikke
lave hende drivvåd.
Og det er forbudt at slå/rive hunden og spærre vejen for hende, især
fordi hun aldrig gør dem noget. (Hannibal, vores ældste, kan godt lide
at slå hende på snuden hvis hun ikke vil kæle med ham, når det passer
ham. Han lægger sig også på trappen foran hende, hvis hun vil ovenpå.
Hun jager ham desværre ikke væk, og så kan hun ikke komme op, da han
fylder en hel del.)
Det var vist vores 4 kattes regler.
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-08-03 11:41

In article <1ecb7a27.0308170159.33a1fde3@posting.google.com>, Jane
<kkgnsdlkng@hotmail.com> wrote:

> [...]
> at man ikke kan ligge der og sole sig eller dyrke sin ornito-
> logiske hobby. Når man er indekat har man jo førsteret og krav

Yep - osse her. Og der er rigtig mange steder hvor man lige tænker - nå
nej, der må ikke stå noget, for det er kattenes vej op på... hvad det
nu er Og så flytter man det pænt og velopdragent

> Har i nogle forbud i jeres hjem?

Man må ikke kradse i polstrede møbler. Donna er ikke helt enig, så vi
minder hende om det med Feliway.
Man må heller ikke her gå på køkkenbordet. Men den holder vist mest når
vi er i nærheden. Og af og til _er_ Donna jo allerede nået op på
højskabet og skal bruge køkkenbordet for at komme ned igen. Så må man
jo lade som om man ikke har set hende for ikke at tabe alt for meget
ansigt *g* Ned skal hun jo...
Man må ikke gå på spisebordet når vi spiser (strengt taget slet ikke,
men vi opdager det jo mest når vi sidder og spiser der)
Man må ikke stikke næsen ned i min tallerken for at smage _mens_ jeg
spiser af den Det synes Ditte er en sær idé, hvad skulle det gøre
om man tog en lille smagsprøve?? (Vores madøre)
Hm - og så må man egt. helst ikke brække sig i min seng, ud over bøger
og vigtige papirer, ned fra toppen af klædekabet eller ned i
radiatoren. Men det sker. Accidents will happen...

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 17-08-03 11:51

On 17/08/03 11:59, in article
1ecb7a27.0308170159.33a1fde3@posting.google.com, "Jane" wrote:

> Har i nogle forbud i jeres hjem?

Hej jane.

Min lille prins må det meste...dog har jeg en meget ond regel:
Man må IKKE løbe med 180km/timen og fange usynlige mus kl. 2-3 om natten...
Det er ellers på det tidspunkt der er flest usynlige mus herhjemme, men da
han bor her i al hemmelighed, ja så går det altså ikke
Jeg skælder ud til han stopper, og så kigger han meget fornærmet på mig,
lægger sig ned og brokker sig...det er også synd, men...

Han må gerne være på køkkenbord (måtte han ikke i starten, men jeg har altså
opgivet!!), men han må ikke være på mit glas spisebord - medmindre der
sidder er flabet flue der skal fanges, så kigger jeg den anden vej

Han må heller ikke vælte min fine B&O telefon ned, men det gør han altså
alligevel 3-4 gange om dagen...

Han kan altid snøre mig...han er også god til at overbevise mig om, at han
er ved at dø af sult, og som regel giver det pote ( og en smule mad ).

Når jeg spiser, kigger han forurettet på mig, indtil han bliver tilbudt en
bid.
Det er som regel ikke noget der frister herrens fine smagsløg, og så går han
- endnu mere fornærmet, og med en knurren...

De er sgu´ nogle sjove væsner

Charlotte
--
Kattepasning: http://miver-service.siamis.com
Bøger & børnetøj: http://www.petit.onlinesalg.dk

Fra : Kirstine

Dato : 17-08-03 13:11

In article <1ecb7a27.0308170159.33a1fde3@posting.google.com>,
kkgnsdlkng@hotmail.com says...

> [...]
> udi det botaniske begrænser sig til at slå både planter og
> karse og selv små kaktusser ihjel uanset hvad.

Her i huset står denpå plastk-planter af samme årsag *G*

> Vi deles sådan nogenlunde om retten til at sidde i sofaen og
> stolene, syntes den pelsede diktator. Jeg får lov til at lege
> med computeren når ikke katten har andre planer eller vil
> sove på tastaturet/kontorstolen.

Jeps...lyder som her

> Har i nogle forbud i jeres hjem?

Næh - egentlig ikke. Jo, de må ikke stjæle vores mad eller drikke af
vores kopper. Begge regler er det vist kun os tobenede, der kan se en
pointe i, og det er en daglig kamp om, hvem der vinder *G* Især farmands
makrelmad og en kop cacao er der snigangreb på

For os slaver gælder, at vi ikke må lukke en dør. Der skal fri adgang
for katte i hele hytten under alle omstændigheder...hvilket medfører
hylekoncert og dørkrads, når en af os går i bad. Vi skal til hver en tid
nusse, når det ønskes - hvilket betyder, at mor kan sidde midt i at
skrive noget vigtigt, hvorefter en kat smider sig ovenpå det, der skal
skrives og nægter at flytte sig, før nusse-kvoten er blevet opfyldt. Før
i tiden forsøgte jeg naivt at puffe pelsklumpen væk, men i sidste ende
er katten åbenbart mere stædig end mig, og da han smed sig samme sted
for 8. gang overgav jeg mig og nussede - og sådan har det været lige
siden.

Kirstine
---
http://www.minipip.dk
*Trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : skingur

Dato : 17-08-03 21:49

Hej
Ja, i min naivitet forestillede jeg mig at når jeg skulle have kat,
skulle de bo ude i skuret og fange mus.. . Nå, men da jeg så rent
faktisk FIK kat, var min eneste regel, at den IHVRTFALD ikke måtte komme
i soveværeslet. Meeeen... en blå, nybørstet skovkat ser altså _umådelig_
dekorativ ud på et hvidt sengetæppe!!!!!

Nu er der -synes jeg - rimelige regler for alle. De lyder som følger:

Hvis man er snavset eller bare har rullet sig i noget ækelt, skal man
vaskes, uanset om man er gravhund, kat eller menneske.

Der skal være plads til alle i sengen, men menneskene må fylde mest.

Hvis man er en kat og taget dyr med ind, skal de være døde og i eet
stykke. Man behøver ikke gemme hovedet til Mor, hun spiser det ikke
alligevel.

Særregel for Gizmo: Det er forbudt at tage frøer med ind i soveværelset,
uanset om de er levende eller døde.

Særregel for Yatzi: det er forbudt at tisse i gæsternes senge, selvom
samme gæster har haft en dum hund med.

Hvis man er en langhåret kat, skal man børstes når man er fuld af
ukrudt.

Mennesker tigger ikke ved dyrene, ergo tigger dyrene ikke ved
menneskene! ( Hvor naiv har man lov at være?)

Kattene har ADGANG F på køkkenbordet. Teoretisk set må de heller ikke
være på de andre....

Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Jane

Dato : 17-08-03 22:17

skingur skrev i <news:news:3f3feb29$0$48904$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Der skal være plads til alle i sengen, men menneskene må fylde mest.

Hvor er du dog ubarmhjertig. Fnis. Den regel kan jeg ikke
få indført her fordi jeg ikke har flertal - en mod en.

> Hvis man er en kat og taget dyr med ind, skal de være døde og i eet
> stykke.

Du går altså helt glip af de små biller?

Jane

Fra : Kate

Dato : 17-08-03 22:48

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> wrote in

> Hvis man er snavset eller bare har rullet sig i noget ækelt, skal man
> vaskes, uanset om man er gravhund, kat eller menneske.

Hahahaha, den regel kan jeg godt li'. Tror nok jeg ved hvem der ruller
sig mindst

> Der skal være plads til alle i sengen, men menneskene må fylde mest.

Ja, den regel kan jeg nu også godt skrive under på. Det minder mig om
endnu en regel, faktisk en af dem som bliver respekteret. Man må under
ingen omstændigheder ligge på menneskets ben eller fødder om natten,
overtrædelse betyder forvisning fra seng og soveværelse. (Nok ikke
længe da jeg ikke har dør til soveværelset, men længe nok til at jeg
kan falde i søvn).

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Louise Hansen

Dato : 17-08-03 17:56

> Jeg er sådan lidt nysgerrig efter hvilke regler i har for katte.

Her hos os er der ikke mange regler - faktisk er der kun tre, som alle
er oprettet af hygiejnemæssige eller sikkerhedsmæssige årsager:

1) ALLE borde er forbudt område - og man VED det godt, men det er ikke
ALTID man liige gider rette sig efter det!

2) ALLE vindueskarme er forbudt område - dette er en ond regel, ved jeg
godt, men jeg prøver at kompensere på anden vis, da jeg har den slags
"vippe-vinduer", som kattene kan "hænge" sig i og blive kvalt, hvis de
er uheldige!

3) Man må ikke gå ud af døren, når den åbnes, for så kan man blive væk
og/eller kørt ned, og det ville knuse "mors" hjerte!

Så er der sådan set også en fjerde regel, som jeg dog efterhånden har
opgivet at håndhæve: Oscar må IKKE bide mig i tæerne, men uanset hvad
jeg gør, så er dette altså en regel, han bare IKKE vil lystre. Så jeg
bruger fortsat mindst fem minutter hver morgen på at hoppe rundt på et
ben og bande højlydt!

Ellers er der ingen regler...jo, man må da ikke flå tapetet ned af
væggen, men det er jo nærmest en selvfølge! Misserne vil helst være
med i alt, hvad jeg foretager mig, og det får de i reglen lov til, med
mindre det er direkte uhygiejnisk eller farligt. De er jo hjemmets små
øjesten, og tro mig, de VED det!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 17-08-03 18:04

Her må kattene IKKE futte rundt på køkken/spise -og sofabord.
Det overholdes for det meste - men når der er flyvende snacks i sigte,
så glemmer man det lidt.

De må heller ikke kradse i tapet - det overholdes (7-9-13) nu, efter de
har fået et gulv-til-loft miljø

De må heller ikke forsøge at snuppe mad fra vores tallerkner - de sidder
pænt ved siden af en og suger alt næringen ud af maden, i stedet for.

De må ikke være i klædeskabet - jeg fatter ikke, hvor alle de kattehår
på vores tøj - kommer fra, når nu vi har den regel

Hilsner fra
Joan
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Katrine Nederby

Dato : 17-08-03 18:16

"Joan Frederiksen" <joanKATTE@BAKKEhaarbolden.dk> skrev i en meddelelse

> Her må kattene IKKE futte rundt på køkken/spise -og sofabord.

*fnis*
Mindes svagt et billede, jeg tog af Dixie, da du ikke var hjemme

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 17-08-03 18:25

> *fnis*
> Mindes svagt et billede, jeg tog af Dixie, da du ikke var hjemme

> [...]

*LOL* Ja i afslørede jer selv godt og grundigt

Knus
Joan Frederiksen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Dorte Thøsing

Dato : 17-08-03 20:56

Hej Jane

Ja da, vi har da et par regler for vores 5 katte. Problemet er
bare at det ved kattene ikke .... eller også ignorerer de dem bare
konsekvent - hælder nok mest til det sidste.

F.eks. vil vi ikke have kattene på bordene. Det resulterer i, at
vi altid kan høre nogle hule drøn fra køkkenet, når vi nærmer os
de regioner. Det er skovkattene, der let og elefant springer ned,
når de kan høre os i farvandet.

Så er der reglen om at man ikke må tigge ved bordet, indført af
undertegnede. Det er så liiidt pinligt at indrømme, at den eneste
af kattene, der tigger, er Thor, vores blå skovkattekastrat, som
bestemt mener at jeg og kun jeg er hans menneske. Han tigger
højlydt og dybt insisterende, selv om han aldrig har fået noget
(øh, næsten aldrig ) ved bordet, kun ude på terrassen, for hvis
der er grillmad i farvandet så helmer han simpelthen ikke, før han
har fået noget. Var der nogen, der hviskede hund ....

Wegiewood's Norske Skovkatte
www.wegiewoods.dk

Fra : Kate

Dato : 17-08-03 22:03

kkgnsdlkng@hotmail.com (Jane) wrote in

> Jeg er sådan lidt nysgerrig efter hvilke regler i har for katte.

Hahaha, det var lidt sjovt at læse om alle de regler som alligevel
aldrig heeeelt overholdes Rart at vide at jeg ikke er alene *fnis*

Da jeg fik Johan og Sofie var det på det nærmeste under dødsstraf
forbudt at befinde sig på borde, det være sig køkken-, sofa- eller
spisebord og de vidste det. Dengang boede jeg i kollegieværelse, 22 Kvm
incl et mini tekøkken, der _var_ ikke plads.
Da jeg flyttede hertil blev skrivebordet tilladt område, men spise-,
køkken- og sofabord stadig underlagt restriktioner. Så begyndte jeg at
benytte Anna Cramer som dyrlæge og når hun kom måtte hun jo kunne stå
ordentligt, altså blev køkkenbordet indliemmet i territoriet, undtaget
når jeg laver mad.
Dog ville Johan under ingen omstændigheder acceptere fyld i hans
vindueskarme, så det blev sådan
Nu om dage er reglerne så indskrænkede at jeg praktisk talt intet
bestemmer, dog gider jeg ikke ha' 3-4 katte til at rode i min tallerken
når jeg spiser. Det er de ikke helt enige om, specielt Donse og Lante
er meget insisterende.

Fra : Jane

Dato : 17-08-03 22:19

Kate skrev i <news:news:3f3fed8a$0$48899$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> [...]
> bestemmer, dog gider jeg ikke ha' 3-4 katte til at rode i min tallerken
> når jeg spiser. Det er de ikke helt enige om, specielt Donse og Lante

Jeg tror at den eneste grund til jeg ikke har regler om mad og
gardiner er fordi min kat ikke gider bruge tid på det.
Desuden lugter hverken vegetar mad eller persienner spor af
noget en kat interesserer sig for.

En enkelt gang landede et sprig dog oven i en skål med *varm*
risengrød som min mor spiste af - det glemmer hun aldrig (er ikke
sikker på om "hun" er mor eller katten).

Jane

Fra : Kate

Dato : 17-08-03 22:50

Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com> wrote in

> Jeg tror at den eneste grund til jeg ikke har regler om mad og
> gardiner er fordi min kat ikke gider bruge tid på det.

Gardinreglerne har været nemme, for jeg har kun gardiner i soveværelset
og kun Mowgli har været killing i den tid de har hængt der, så det var
intet problem. Men det er dejligt at ha' regler der _kan_ overholdes,
det er den slags jeg sværger til for så er vi ikke så ofte uvenner

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 18-08-03 00:49

On 17/08/03 23:03, in article
3f3fed8a$0$48899$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk, "Kate" wrote:

> Hahaha, det var lidt sjovt at læse om alle de regler som alligevel
> aldrig heeeelt overholdes Rart at vide at jeg ikke er alene *fnis*

Det er en rigtig interessant tråd
Jeg havde også regler...de første par uger
Den dyrlæge du nævner, kommer hun hjem til folk, sådan uden videre ?
(Ja, man skal vel ringe efter hende, men...*gg*)
Det lyder interessant for mig, der helst ikke går udendørs med kat i
transportkasse - for jeg har jo ikke nogen kat..hvis nogen skulle
spørge...he..

Knus

Charlotte

Fra : Kate

Dato : 20-08-03 20:54

"Charlotte D. Jensen" <Tulle@heaven.dk> wrote in

> Den dyrlæge du nævner, kommer hun hjem til folk, sådan uden videre ?

Altså jeg fik hendes telefon nummer af mine forældre og har da givet
det videre til min veninde. På et tidspunkt ved jeg at Anna havde
lukket for tilgang af nye kunder, men det er jo ikke sikkert hun stadig
har det.
Hvis du vil kan jeg godt lede hendes nummer op til dig, det kan jo ikke
skade at prøve. Min veninde får hende hjem både fordi hun har en meget
forbudt kat, men også fordi katten vejer et halv ton

Fra : Jette

Dato : 17-08-03 22:50

"Jane" skrev:
> Har i nogle forbud i jeres hjem?

Da mine er indekatte, får de nok lov til en del mere, end hvis jeg havde
haft dem som udekatte.

De må ikke være på køkkenbordet, men de må gerne være på spise- og sofabord
i stuen, så længe de ikke røre det vi spiser ...

Naturligvis er der masser af kattehår på køkkenbordet når vi kommer hjem fra
arbejde, og Batman skal også lige op og se om der er efterladt noget, når
jeg har lavet mad og er gået i stuen for at spise.
Når jeg hører et *dunk* (hopper op på køkkenbordet) løber jeg ud i køkkenet
og så snart han hører mine skridt, lyder der et *dunk* igen. Jeg når derfor
aldrig at se andet end en meget "uskyldig" Batman der sidder på
køkkengulvet.

Når det er sket et par gange, kommer han ind og lægger sig på spisebordet. I
helt op til 10 min. kan han huske reglen om ikke at røre vores mad, men så
"glemmer" han det, og pludselig kommer en "usynlig" pote kravlende op på
tallerkenen.

Hans bror er derimod en lille "kylling" der ikke tør at bryde mors regler
.... det er sjov så stor forskel der er på katte, endda selvom de er fra
samme kuld.

.... og som det vidst også er tilfældet for mange andre herinde, har de
udstukket flere regler for os, end vi har for dem

Mvh. Jette

Fra : Jane

Dato : 17-08-03 22:34

Jette skrev i <news:news:s4rohb.nta2.ln@tatooine.omnix.dk>:

> efterladt noget, når jeg har lavet mad og er gået i stuen for at
> spise. Når jeg hører et *dunk* (hopper op på køkkenbordet) løber jeg
> ud i køkkenet og så snart han hører mine skridt, lyder der et *dunk*

Dengang jeg praktiserede at borde var forbudt lærte jeg min
kat at forstå sætningen "det er et bord" bare hun kiggede op
på sigende måde eller satte en pote på kanten - måske du
kunne sige ude i køkkenet "det er et bord" før du gik fra
det?

Alternativt så har jeg straffet som en kattemor. Hun bruger
et potedask over næsen, jeg bruger en finger. Så er det nemt
at opdrage katten syntes jeg.

> udstukket flere regler for os, end vi har for dem

Og vi er bedre til at lystre?

Jane

Fra : Jette

Dato : 19-08-03 21:13

> Alternativt så har jeg straffet som en kattemor. Hun bruger
> et potedask over næsen, jeg bruger en finger. Så er det nemt
> at opdrage katten syntes jeg.

Hmm... det lyder logisk - det vil jeg prøve...

> Og vi er bedre til at lystre?

Ja, det er jeg bange for ... tænk at en kat kan opdrage sine mennesker
til at løfte sig op til en flue, der sidder for højt, LOL! (se tråden
"Kender I det?")

Mvh. Jette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-08-03 22:29

Jane wrote:

> Har i nogle forbud i jeres hjem?

uha vi har nogle stykker*G*

det hele startede jo med sweety ;) da john er allergisk måtte katte ikke
komme i vores seng........
så flyttede rasmine ind*G* og den regel blev glemt af alle undtagen
sweety...... han er til dato den eneste der ikke komme i vores seng*G* men
ungernes senge elsker han og putter hver eneste aften ved janick ;) nu
kommer begge pigerne og morgennusser ;)

man må ikke komme på bordene startede det med......
så blev det til, man må ikke komme på bordene når der bliver spist ved
dem*G* praktiseres for det meste, men glemmes nu og da af dem alle ;)

køkkenbordet er off limits..... en regel rasmine ofte glemmer ;) lige indtil
hun bliver snuppet i det, så er hun som sunket i jorden*G*
man må ikke stjæle maden..... bliver også oftest glemt af rasmine....

man skal sige til når man er sulten og skålen er næsten tom.... praktiseres
oftest af sweety og indimellem af linda.......

man må ikke gå ud på terassen når barnesikringslågen er for..... den glemmer
sweety ofte.... men han går aldrig længere end ud til trappen, så bliver han
febrilsk og skynder sig ind igen*G* men prøv engang at løfte ham derud*G* så
skal du se en kat der er indekat med stort I*G*

man må ikke kradse i møblerne eller tapetet..... tapetet er aldrig blevet
rørt, men sofaen får indimellem en klo i kampens hede......

man skal kaste op på tæpperne... den regel er indført fordi vi har MEGET
lyse trægulve der bliver plettet/skjoldet med det samme*G* det er alt andet
lige nemmere at rense et tæppe end at lægge et nyt gulv ;)

det var vist det hele*G*
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Dianna

Dato : 17-08-03 23:20

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har i nogle forbud i jeres hjem?

Vi har masser af regler, jeg tror bare kun det er enneske mor og far der
overholder dem (for det meste)

1. Ingen katte i vindueskarmene.
- Tjaa, den regel bliver hurtigt glemt, for så ved vi da hvor vi har
dem, og så laver de ikke ballade andre steder, eller suser hen over gulvet
med 120 km/t. Af samme grund har jeg efterhånden også opgivet pynte
genstande og alt for mange potteplanter, bl.a. også fordi nogle af planterne
blev studset temmelig meget.

2. Ingen katte på køkkenbordet.
- Svært at overholde, da der er en dejlig vindueskarm på den anden side
af køkkenbordet, og det kunne jo også være af mor havde glemt et eller andet
lækkert.

3. Det er forbudt at kravle i gardinerne.
- Meeeeen, det er jo meget dejligt at kravle i dem, så man kan komme op
på gardin stangen og videre op på døren, for derefter at skubbe døren over
mod klædeskabet så man kan kravle over på det og ligge der og hygge, så mor
ikke kan finde en

4. Det er forbudt at hvæsse kløer i dørkarme og andre hjørner.
- Det ser umiddelbart ud til at det er meget svært at modstå sådan et
dejligt stykke væg.....

5. Der må heller ikke være katte på sofabordet (heller ikke selvom mor
spiser yoghurt).
- Dette overholdes rent faktisk næsten, undtagen i et kådt øjeblik,
eller når mor og far er gået i seng (det kunne jo være der være glemt noget
lækkert).

6. Det er forbudt at kaste op på det næsten nye gulvtæppe.
- Hvis man er hurtig og har en avis i nærheden kan det næsten undgåes.

7. Man må ikke kaste op på hovedpuden, lige ved siden af mors hoved...
- er heldigvis kun sket en enkelt gang.

Disse regler gælder selvfølgelig for både Paulus og Phister, men det er
stort set kun Paulus der bryder dem alle sammen.... Phister er lidt for
doven, og vil heller bare ligge og putte på mor, eller i yndlings stolen.

Der er jo så selvfølgelig også regler for os:

1. Vi må gerne sove i sengen, men vi må helst ikke fylde alt for meget.
- Og hvis vi gør møver mitterne da bare lidt mere.....

2. Vi må også gerne være i sofaen, men vi må finde os i at have en kat
ovenpå, og ligge i samme ubehagelige stillinger, meget lægge, så man ikke
vækker de små pus.

3. Vi må heller ikke lukke dørene.
- Dette resulterer i at der er meget kradsen og miauen indtil vi
overgiver os. Dvs, hverken os eller vores gæster har lov til at gå på
toilettet eller i bad alene.

4. Der skal serveres mad min. to gange om dagen.
- og helst om morgenen, så det ses helst ikke at man sover alt for
længe.

5. Man skal helst ikke ud og køre bil.
- For det er man ikke særlig glad for.

6. Menneskene må helst ikke læse eller skrive for meget.
- og hvis de gør, smider man sig jo bare midt i det hele. (hvad er en
katte bog, uden kattehår..

7. Og didder de for længe ved computeren kan man jo bare gå på tasteturet
eler sætte sig på musen....

Der er sikkert også mange flere ting.

Hilsen Dianna

Fra : Dianna

Dato : 18-08-03 08:07

Og så glemte jeg lige dem her....

Man må ikke hvæsse kløer i mors palme..... Det var dog værst da den var helt
ny.

Man må meget gerne spise de store sorte edderkopper fordi mor er skrækslagen
for dem..... Men nej! Adr, så heller en flue.....

Man må ikke danse step på mors brystkasse meget tidligt om morgenen.

Og så har jeg lige set den ene sidde på køkkenbordet og gnave i min
basilikum... troede faktisk det var en af de eneste grønne planter jeg kunne
have i fred...

Fra : Mette Schmidt

Dato : 18-08-03 00:04

Ting man helst ikke må i mit hjem:

Skrabe med kløer på vindue
- det har nogenlunde samme virkning på mig, som hvis
man skraber en gaffel på en tavle..YDRK!

Hvæse kløer på pladesamlingen

Ramme 'Alt' og 'F4' på samme tid, når man går lidt på tastaturet
- hvilket lukker det vindue man sidder og arbejder i..

Hoppe pludseligt ned midt i sengen fra et højt skab, når nogen
sidder og ser en gyserfilm !!

--
Mvh. Mette
ms@monkeyspecies.dk

Fra : Tina

Dato : 18-08-03 01:42

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg er sådan lidt nysgerrig efter hvilke regler i har for katte.

> Har i nogle forbud i jeres hjem?

- Man må ikke forskrække marsvinene ved at løbe op på deres bure med 180 i
timen.

- Man må ikke jagte fluer i gardinerne.

- Man må ikke begrave våde mus i sengen.

- Man må ikke prøve at smide sit legetøj i mors toiletkumme.

- Man må ikke gnave i højttalerledningen.

- Man må ikke fange telefonledningen, når mor snakker i telefon.

Ellers er der ikke nogen regler. Køkkenbordet holder han sig pænt væk fra,
uanset om der bliver lavet mad eller ej.
Sofabordet erklærede han for sit, allerede den første dag han var her.
Og hvad angår at stjæle mad fra tallerkenen, så har han overhovedet ingen
hæmninger. Fiskekloen kommer automatisk
Spisebordet er optaget af to marsvinebure, så det giver helt sig selv. Hvis
der var plads, så måtte han gerne være der.

Tina og Mis

--
Besøg os på http://wunjo.webbyen.dk

Fra : Doris

Dato : 18-08-03 13:42

Jane wrote:
> Jeg er sådan lidt nysgerrig efter hvilke regler i har for katte.
>Jeg tror mine katte er født med en glorie over hovedet, for selv om de har
hele huset er de mest oppe på 1. sal hvor også deres værelse er og der leger
de altid + stalden + laden.Der er endda to killinger imellem, men jeg vil
IKKE have de går på bordene, det accepterer de også, ellers ingen unoder.
Det kan man da kalde rene engle ;)
Kattehilsen Doris.

Fra : Signe

Dato : 18-08-03 15:41

On 17 Aug 2003 02:59:44 -0700, kkgnsdlkng@hotmail.com (Jane) wrote:

>Har i nogle forbud i jeres hjem?

Hejsa.

Nu har jeg læst denne sjove tråd, og må da også lige komme med alle
vores regler :)

1. Ingen kradseri i hjørnesofaen.
2. Ikke yderligere ødelæggelse af højtalerne (laban har som killing
kradset i stoffet (ved nogen hvor man kan købe nyt??)
3. INGEN adgang på køkkenbord, spisebord (med mindre man skal over i
vindueskarmen) og heller ikke på sofabordet.
4. Man må ikke kravle i kattesikringsrammerne (slet ikke for at jagte
insekter kl 4 om natten)
5. Man må ikke blive sur og gnaven fordi man kun får 3/4 dele af
dynen.
6. Man må kun tigge når der er kylling! (underlig regel men med 3
katte som går helt amok over lugten af kylling, er det bedre at give
dem frivilligt, end at have dem alle 3 stående i ens tallerken)
7. Man må ikke være på toppen af reolen (det giver mig dårlige nerver)

Og Laban mener jeg skal tilføje hans regler:
1. ALTID HAVE EKSTRA GUF
2. VÆRE UDE I SNOR HELE DAGEN
3. HVIS MAN ER INDE SKAL MAN NUSSES OG HAVE SENGEN FOR SIG SELV
4. HAVE EKSTRA GUF!!!

og herhjemme er laban´s lov et krav for os slaver :)

Mange regnvejrshilsner fra Signe
(som endelig kan skrive igen)

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 18-08-03 21:04

Hej.

> Har i nogle forbud i jeres hjem?

Nej egentlig ikke. Katten må ikke angribe mig, bide og kradse, og den må
ikke løbe ud af hoveddøren. Den må selvfølgelig heller ikke tisse på gulvet
eller rive tapetet ned af væggene. Den må heller ikke spise potteplanterne,
men det har jeg efterhånden opgivet, så nu køber jeg kun kaktusser, så kan
den lære det, kan den! Den må være overalt. Sofabordet og spisebordet er
yndlingspladserne, ligesom den ene vindueskarm.
Så er den lidt underlig, min kat, for den elsker vand. Det allerbedste er at
få lov til at ligge i håndvasken, imens jeg vasker op!!! Det synes jeg nu
ikke så meget om, en kat i opvasken, det er ikke så hygiejnisk. Den drikker
også vand af vandhanen både i køkkenet og badeværelset, og jeg kan vaske
f.eks. rester af kattemad af den uden den siger noget som helst. Min kat kan
forresten ikke lide fisk. Så den er lidt mærkelig. Men det er vi vel
allesammen på hver sin måde???

Knus fra Camilla.

Fra : Ann K

Dato : 19-08-03 08:39

Hejsa.
Der har tidligere været sådan en "regeltråd" her i gruppen... nedenfor har
jeg kopieret mit indlæg fra dengang... og så skrevet alle de nye tilføjelser

<snip>
Indtil juni 2002 havde vi faktisk kun to regler for kattene her i huset:
1. Man må ikke være på køkkenbordet
2. Saga, du må ikke kradse i vores kommode!
De virkede fint og det har egentlig aldrig været nødvendigt med andre og
mere restriktive regler...
Så fik vi Namacoola *suk*... Listen er nu meget lang! Bla:
Man må ikke hoppe på fjernsynet!
Man må ikke være på stuebordet!
Man må ikke tisse i vindueskarmen!
Man må ikke lege fangeleg med Dise i mere en højst et kvarter!
Man må ikke ligge på tastaturet/pc-skærmen!
Man må ikke hvæsse kløer i Ann's lænestol!
Man må ikke klatre i vinduet!
Man må ikke klatre i jakkerne!
Man må ikke ligge på komfuret/køkkenvasken!
Man må ikke stjæle sko!
Man må ikke grave hele indholdet af kattebakken ud på gulvet!
Man må ikke bide Mandens øjenbryn af!
Man må ikke lave rasta-frisure på Manden, Dise eller Aske!
Man må ikke klatre op af sit menneske!
Man må ikke bruge sit menneske som kradsetræ!
Man må ikke sove ovenpå symaskinen!
Man må ikke spise Dise's mad!
Man må ikke spise vores mad!
Man må ikke være i køleskabet eller køkkenskabene!
Man må ikke tygge på snørebånd!
Man må ikke lege med våde latex-våben!
Man må ikke være i reolen!
Man må ikke lege med hundesnoren og slæbe den ind under sofaen!
Man må ikke ligge på printeren!
Man må ikke hente ting op af tasker!
Man må ikke bide mig i næsen!

<snip>
Og så tilføjelserne:
Man må ikke hive store edderkopper med ind fra løbegården!!! græsstrå er
også uvelkomne - især når det forsøges at putte dem i printeren!
Man må ikke sidde på den trygge side af afspærringen ind til stuen, og
provokere Tia i flere minutter!
Man må ikke flænse Anns gine!
Man må ikke bide Dises knurhår af!
Man må ikke "selektere" maden, sådan at det kedelige ligger og flyder over
hele vindueskarmen!
Man må ikke stikke snuden ned i malerbøtterne!
Man må ikke stjæle hundens rebbold og lægge den på den øverste lægte i
løbegården!
Man må ikke rulle i vandpytter - og slet ikke komme ind og tørre poter af i
Ann!
Man må ikke tro at al katteurten kun er til en selv!
Man må ikke liste låget til fodertønden af! (hi - dén dag var vores aby-pige
for én gangs skyld mæt!)
Man må ikke splitte daggamle kyllinger i tusinde stykker - der _ikke_ bliver
spist, men gemt, og først fundet, når de begynder at lugte *yrk*

Og så den allervigtigste regel... Saga er IKKE din søde veninde!!!!! og du
skal derfor IKKE opsøge hende!!!!

De andre katte???
Jamen de har stadig kun forbud mod at være på sofabordet og kradse i
kommoden!
Selv om Tia ikke helt er enig med os i det der med sofabordet

Mvh Ann

Fra : Ragna

Dato : 19-08-03 11:56

Ann K. skrev:
>Indtil juni 2002 havde vi faktisk kun to regler for kattene her i huset:

Jeg kan ligefrem se Namacoola for mig i alle de situationer, hvor hun er på
gale veje!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ann K

Dato : 19-08-03 15:51

Hej Ragna
>Jeg kan ligefrem se Namacoola for mig i alle de situationer, hvor hun er på
gale veje!

<> Har lige smidt et par billeder af Lillepigen ind på "gruppens"
hjemmeside... nu er hun jo blevet udekat i egen løbegård Det hjælper
ganske vist ikke på hendes spilopper... men så er jeg da fri for hele tiden
at skulle holde øje med, hvad hun nu er ved at ødelægge *sss*

Mvh Ann

Fra : Ragna

Dato : 19-08-03 17:09

Ann K. skrev:
> Har lige smidt et par billeder af Lillepigen ind på "gruppens"
>hjemmeside... nu er hun jo blevet udekat i egen løbegård

Hvor er hun dejlig - og hvor er hun sød sammen med Dise.
Man kan næsten høre dem lægge råd op om flere narrestreger.
Og Tjalfe håber helt tydeligt på at kunne gentage succesen med at komme
_helt_ ud i det fri igen!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 19-08-03 12:48

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der har tidligere været sådan en "regeltråd" her i gruppen... nedenfor har
> jeg kopieret mit indlæg fra dengang... og så skrevet alle de nye

Hvor er det dog morsom læsning dette her ...

Hilsen Pia

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Lene Heier

Dato : 19-08-03 15:52

On Tue, 19 Aug 2003 13:47:36 +0200, "Pia Lihme Petersen"
<Pia@lihme.com> wrote:

>Hvor er det dog morsom læsning dette her ...

Jeg overvejer at opsige licensen på mit TV; der er meget sjovere her.
:)

Lene

Fra : Dianna

Dato : 20-08-03 09:11

> [...]
> kommoden!
> Selv om Tia ikke helt er enig med os i det der med sofabordet

.......Og jeg troede vi havde det hårdt......