Telmore "misbrug"
Fra : Tom

Dato : 17-08-03 09:25

Hej

Læste lige på Computerworlds hjemmeside at der kun er tale om 15 personer
som har misbrugt GPRS ud af 10.000 tilmeldinger.

Så til alle Jer som måtte have dårlig samvittighed over at have surfet lidt
på nettet, så tro jeg næppe at det er Jeres 10 MB pr. dag der har gjort
udslaget.

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=20243

--
Tom

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 17-08-03 11:14

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Læste lige på Computerworlds hjemmeside at der kun er tale om 15
personer
> som har misbrugt GPRS ud af 10.000 tilmeldinger.

Og én af dem, har vi hér:
http://www.mobildebat.dk/viewtopic.php?t=8651

Med den indstilling forstår jeg sgu godt Telmore valg.

:D

\Mandal

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-03 11:29

"Brian Fisker [8900]" <MandalFJERN_DETTE@edb.dk> wrote in message

> personer

> Og én af dem, har vi hér:
> http://www.mobildebat.dk/viewtopic.php?t=8651

Åh ja, mobildebat.dk
Det sted _var_ godt engang men det er blevet et samlested for børn.

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Fischer

Dato : 17-08-03 11:44

> Med den indstilling forstår jeg sgu godt Telmore valg.

Måske, men kunne de så ikke have sat en grænse der ramte de 15, så det ikke
skal ramme mange flere.

*Fischer

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 17-08-03 16:56

Hej

>personer

>Og én af dem, har vi hér:
>http://www.mobildebat.dk/viewtopic.php?t=8651
>
>Med den indstilling forstår jeg sgu godt Telmore valg.

Vel, nu er det jo altid nemmest at være 'bagklog', men mon ikke det
havde været mere fornuftigt af Telmore blot at lukke for de 10 - 15
personer som tilsyneladende ikke kan finde ud af at overdrevent misbrug
af en gratis ydelse aldrig betaler sig ? - Og det er jo højst
sandsynligt de samme personer som afmelder deres GPRS når det begynder
at koste kr.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Jørgen

Dato : 17-08-03 13:10

Jeg syntes det er latterligt at de putter den grænse på, TDC kørte med det i
RIGTIG lang tid hvor det var gratis og uden grænse og der skulle man ikke
telmelde sig inden for en eller anden latterlig periode o.s.v. *SS* men ak
ja endnu engang styrrer TDC og Telmore skoder

Og bare lige inden alle kommer med deres sure opstød så jeg har skam selv
Telmore og bruger ikke GPRS, syntes bare at alle herinde har så travlt med
at brokke sig over TDC og er er der da en ting de gjorde bedre end Telmore
f.eks.... syntes det er latterligt at man laver en gratis test periode også
bare fordi der er nogle der bruger det for meget, så sætter de loft på *tsk
tsk* useriøst!! de har f.eks. aldrig sat loft på når jeg har smækket 10.000
sms'er afsted på en mdr. men der fik de jo også deres penge for det... så
hurra for Telmore og deres "gratis" test periode, er det bare mig eller går
det firma i små sko? *SS*

Fra : Oros

Dato : 17-08-03 16:33

Jørgen wrote:
> [...]
> skulle man ikke telmelde sig inden for en eller anden latterlig
> periode o.s.v. *SS* men ak ja endnu engang styrrer TDC og Telmore

Endnu en gang? Jeg har vist sovet i timen?

> [...]
> selv Telmore og bruger ikke GPRS, syntes bare at alle herinde har så
> travlt med at brokke sig over TDC og er er der da en ting de gjorde

Ja de skal jo heller ikke betale et selskab overpris for at for lov at bruge
det.

> [...]
> der fik de jo også deres penge for det... så hurra for Telmore og
> deres "gratis" test periode, er det bare mig eller går det firma i

Jeg kan forsikre dig at det bare er dig...
Deres gratis service koster dem jo X antal kroner for hver mb en teenager
sidder og patter på gratisforbindelsen. (en af disse praler endda med at
have hentet 1,2gb og regner det til en pris der ellers ville have kostet ham
22.000kr, skal vi så gisne om hvad Telmore må slippe til TDC for bare denne
ENE kunde? Så de små sko sidder vidst på dem som synes en begrænsning er
plattenslageri og falsk reklame, fordi de læser hvad de _vil_ læse i
forbindelse med introduceringen af gratis-tilbudet, i stedet for at læse
hvad der rent faktisk står/stod.

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : Jørgen

Dato : 17-08-03 17:59

Okai, og jeg og alle andre som der har Telmore betaler ikke overpris til
dem?? tror roligt du kan regne med at de nok skal tjene penge på deres
kunder. Nu ved jeg ikke hvilken forbindelse du har, men lad os sige at du
sidder med et modem forbindelse og din udbyder tilbyder dig en fast
forbindelse med gratis trafik.... ville du så ikke bruge den overdrevet
meget mere end hvis du stadigvæk kørte normalt? eller ville du stadigvæk
sidde og tænke *gisp* nej jeg skal ikke hente noget fra USA, fordi min
udbyder skal da ikke betale penge for min trafik! jeg syntes lidt hvis man
udbyder noget til test, så må man også tage dem med som der misbruger
det.... et eller andet sted så ved de da at det virker 110% hvis der er
nogle der kører overkill på det og tja ellers kunne de jo bare få deres egne
medarbejder til at teste deres skidt.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-08-03 19:57

Jørgen skrev Søndag den 17. august 2003 18:58 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> sidde og tænke gisp nej jeg skal ikke hente noget fra USA, fordi min
> udbyder skal da ikke betale penge for min trafik!

Jeg kan godt forstå at Telmore har været nødsaget til at sætte loft på, det har
ikke været meningen at nogen skulle misbruge det til at på deres computer, men
at man skulle bruge WAP, e-mail og sådant, det er jeg tæmlig sikker på. MEN
Telmore har dummet sig gevaldigt ved ikke at gøre det ganske klart for alle
hvad det må bruges til, og derfor står de nu med håret nede om nakken og må
sætte en begransning på nu.

Frank skrive her på kanalen at han ikke kunne forstille sig at der vil være så
mange der ville bruge det så meget, da tænkte jeg, tja, Frank du bliver nok
kloger. Han tænkte helt klart ikke på muligheden for at smide computeren på,
og høre netradio hele dagen,,,

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satelitbilder med hurtig opdatering efter bildet
er taget,,,

Fra : Johnny

Dato : 17-08-03 21:42

Ivar Madsen wrote:
> [...]
> hvad det må bruges til, og derfor står de nu med håret nede om nakken og må

Jeg kunne ikke være mere enig.

> [...]
> kloger. Han tænkte helt klart ikke på muligheden for at smide computeren på,

Hehe. Jeg har selv deltaget en del i debatten på mobildebat.dk, og jeg
kan kun sige, at jeg er 100% enig. Telmore har dummet sig gevaldigt.
Enhver person med 5. klasses matematik kan udregne, at gratis GPRS vil
koste mange penge. Men jeg kan simpelthen ikke forstå, at 15 personer
kan vælte hele Telmores budget og få dem til at sætte et loft på
forbruget. Det burde de have vidst (medregnet i deres budget) fra starten.

Det er selvfølgelig let at være bagklog, men Frank må da gerne kontakte
mig næste gang, han har brug for en meget meget simpel udregning.

Selvfølgelig vil folk bruge GPRS til at gå på internettet med. Og
selvfølgelig vil folk surfe, hente film osv. fra nettet. Og nogle folk
vil have et stort forbrug, når noget er gratis.

Jeg har ADSL fra Cybercity og jeg henter nok omkring 20 GB pr. måned.
Min kammerat, som bor ved siden af, har også bredbånd. Han henter dog
kun omkring 1-2 GB pr. måned. Det er det samme som GPRS. Nogle henter
mere end andre.

Telmore burde fra starten have sat en begrænsning på, så de kunne have
undgået denne pinlige situation.

Jeg kan kun sige, at jeg griner mig r*v i laser over de verbale og
økonomiske tæsk Telmore får i øjeblikket. Ikke så meget fordi jeg har
noget imod Telmore, men mere fordi de så kan lære at udtrykke sig klart
og tydeligt næste gang, de planlægger et marketing stunt udført a la
Debitel.
For at gøre det helt klart, så mener jeg, at det var sådan noget Debitel
kunne have fundet på...

--
/ Johnny

I love my Sony-Ericsson T310!

Fra : Oros

Dato : 17-08-03 22:47

Jørgen wrote:
> [...]
> ved de da at det virker 110% hvis der er nogle der kører overkill på
> det og tja ellers kunne de jo bare få deres egne medarbejder til at

Du sammenligner æbler med pærer.

Internetudbyderen har typisk en vis linie (eller flere) som kan håndtere så
og så meget trafik. Den kan altså køre i max døgnet rundt, eller stå ubrugt
hen. Prisen vil være den samme for udbyderen.

I dette tilfælde bonger Telmore jo for hver eneste mb til glubske TDC. (går
jeg ud fra)

Det er de færreste selskaber der huser 10.000 medarbejdere. (selv-test)

Jeg kører Arrownet antenne-modem hjemme (1024/512) samt en Cybercity
adsl-linie (512/512) Sidstnævnte er et frynsegode fra firma, og derfor
gratis, men denne linie bruges KUN når Arrownet fejler - at dette så sker
forholdsvis ofte er en anden sag... Men den bliver altså ikke voldtaget bare
fordi den er gratis. Mit forbrug på min 24h brugte linie hos Arrownet ser
således ud her:
Average In:31.6 kB/s (24.3%)
Average Out:18.9 kB/s (14.5%)
Den linie koster ligeledes det samme for mig forbruger hvadenten den kører
for fuld damp, eller står bum-stille. Men heller ikke denne bliver voldtaget
af den grund. Jeg har ikke services til at stå og køre bare for at få 100%
på linien nu der betales for den. Kun til mit forbrug. Dermed sagt, at jeg
netop _ikke_ ville hente noget fra USA af det simple grund at det næppe var
noget jeg havde brug for i det hele taget.

Fra : Johnny

Dato : 18-08-03 14:58

Oros wrote:

> Du sammenligner æbler med pærer.

Nej, det vil jeg nu ikke mene.

> Internetudbyderen har typisk en vis linie (eller flere) som kan håndtere så
> og så meget trafik. Den kan altså køre i max døgnet rundt, eller stå ubrugt
> hen. Prisen vil være den samme for udbyderen.

Prisen er bestemt ikke den samme for udbyderne. Hver gang du
transporterer en mb data gennem DIX (det danske udvekslingspunkt for
internet trafik) så betaler din udbyder. Lige ledes så betaler din
udbyder hvis du henter meget fra f.eks. USA.

Dvs. din udbyder skal opkræve en høj pris fra dig så alle kan få
ubegrænset ADSL (eller bredbånd).

> I dette tilfælde bonger Telmore jo for hver eneste mb til glubske TDC. (går
> jeg ud fra)

Lissom internet udbyderne.

Der er ingen forskel på om man er mobiludbyder eller teleselskab. Alt
koster penge. Forskellen er bare at internet udbyderne tager en hel del
mere i abonnement og dermed udlignes regnestykket over alle brugerne.
Ikke alle har brug for at downloade 4 GB hver måned. Nogle downloader
mindre og disse kunder tjener man så på, mens man taber penge på andre.
Gynger og karrusellser.

Teleselskaberne kunne lære noget af internet selskaberne og måske lave
noget flatrate GPRS.

--
/ Johnny

I love my Sony-Ericsson T310!