Program til visning af anetræ
Fra : Michael Schneiders

Dato : 16-08-03 22:00

Hej NG

Jeg er på jagt efter et program som kan vise et stort ane træ, lidt ala
Genopro.

Jeg har hidtil brugt Geno pro men den laver nogle fejl i visningen så som
ligge grene ind over hinanden, den viser heller ikke generationerne på en
lige linje.

Jeg bruger Brothers Keeper ver. 6 og der kan jeg ikke få en jpg fil med hele
anetræet.

Jeg håber at i har nogle forslag til programmer jeg kan bruge.

--
Med Venlig Hilsen
Michael Schneiders

Fra : Lars Deleuran

Dato : 17-08-03 08:49

Hej Michael,

prøv at læse mit indlæg lige nedenunder: "Træet er nu plantet!"

Hej
Lars

Fra : Michael Schneiders

Dato : 17-08-03 19:40

Hej Lars

Jeg kender godt det program det er godt til visning på internettet men det
jeg leder efter er et program til at lave et træ der kan printes ud på en A1
plotter.

Med venlig hilsen
Michael

Fra : Lars Deleuran

Dato : 17-08-03 20:53

ok ... hvad hjertet er fuldt af, løber munden over med ... jeg har de sidste
par dage arbejdet meget med træer på nettet .. og har ikke kunne tænke på
andet

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-08-03 22:24

"Michael Schneiders" <mscfjern@adslhome.dk> skrev Sun, 17 Aug 2003
20:39:52 +0200

>Jeg kender godt det program det er godt til visning på internettet men det
>jeg leder efter er et program til at lave et træ der kan printes ud på en A1
>plotter.

Det kan de fleste programmer vel, hvis du bare installerer der rigtige
printerdriver og så printer til en fil.?

Men ellers er der jo omvejen over en PDF-fil.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Arne Christiansen

Dato : 18-08-03 17:27

On Sun, 17 Aug 2003 20:39:52 +0200, "Michael Schneiders" <mscfjern@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>jeg leder efter er et program til at lave et træ der kan printes ud på en A1

Jeg har gjort det adskillige gange med Winfam på en HP-Plotter i farver. Nu er
Winfam jo nok ikke et program jeg ville investere i lige for tiden, dertil er de
for sløve i Webhuset i Norge. Trist for det var egentligt et ret overskueligt
program der desværre for mig har for ringe evner til at geenrere GED-filer, så der
forestår et betydeligt arbejde med at få data over i et nyt program, hvad dette nu
ender med at blive. Undskyld mit hjertesuk.

Arne Christiansen
Langelinie 34 C
5230 Odense M
Tlf.: 6613 3134

Jeg forsker bl.a. i navne Gommesen og Meyer
Homepage : http//home1.inet.tele.dk/arne_chr

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 19-08-03 18:21

> [...]
hele
> anetræet.
>
> Jeg håber at i har nogle forslag til programmer jeg kan bruge.

Hej Michael,

Kig på linket i min signatur. Her er begrænsningen over 1 kilometer på hver
led, så A1 skulle ikke være noget problem.

Ole P. Bielefeldt,
Ry

FTM: www.familytreemaker.dk

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 19-08-03 19:04

Sat, 16 Aug 2003 23:00:01 +0200, in dk.videnskab.historie.genealogi,
> [...]

>lige linje.
>
>Jeg bruger Brothers Keeper ver. 6 og der kan jeg ikke få en jpg fil med hele

Du lager et pdf format ved å bruke pdf995 og du har da ikke
begrensnininger i formatet, se forøvrig om programmet under
http://www.pdf995.com/

Bruken av programmet har foresten også vært diskutert på den
internasjonale postlisten for Brother's Keeper og erfaringene synes å
være mange og gode

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/bk/

Fra : Michael Schneiders

Dato : 19-08-03 20:10

Hej

Jeg har lige prøvet at lave en pdf fil med programmet pdf995.
Jeg får en pdf fil på 20 sider, hvordan får jeg en pdf fil på en side.

Hilsen
Michael

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 19-08-03 20:25

Tue, 19 Aug 2003 21:09:30 +0200, in dk.videnskab.historie.genealogi,
> [...]

>Jeg har lige prøvet at lave en pdf fil med programmet pdf995.
>Jeg får en pdf fil på 20 sider, hvordan får jeg en pdf fil på en side.

med utgangspunkt i siste versjon.

du velger pdf995 som skriver i skrivervalget for rapporten

deretter velger du papirstørrelse i valget nedenfor