Træet er nu plantet!
Fra : Lars Deleuran

Dato : 16-08-03 20:06

For et par måneder siden bad jeg gruppen om gode råd til hvordan man mest
overskueligt fremlagde sin slægtsdatabase på internettet. Det drejer sig om
ca. 25 forskellige familier, som i løbet af ca. 12 generationer er blevet
god indforgiftet i hinanden, og i dag løber op i ca. 8000 registrerede
personager.

Der kom mange gode forslag ind ... jeg har valgt et løsning som Peder Udesen
kom med: Dynamic Family Tree. Det kan gratis hentes på
http://www.dftcom2.co.uk/ ... Programmet var utroligt nemt og godt at
arbejde med og anbringe ude på ens Web. Når først dataene er downloadet på
ens maskine arbejder programmet let og usædvanlig hurtigt. Jeg anbragte i
alt 7.632 personer på "træet", og man kan uden videre springe fra gren til
gren og få alle oplysninger og noter frem. Der er et alfabetisk søgeindeks
plus en søgefacilitet på efternavn, fornavn. Alle navnene på træet har en
farvekode. Rød for ens nærmeste familie, grøn for en vis beslægtethed og
blåt for resten. Man kan skifte mellem dansk, engelsk og flere andre sprog -
der er tillige en fin on-line manual, som man næsten ikke får brugt fordi
programmet er så selvindlysende ... rigtigt godt .. men minus'er er der
også: man kan ikke downloade eller printe fra programmet ... jeg har derfor
valgt at bringe mine data på 2 måder: 1) slægtstræet og 2) rtf tekst filer.

Hvis der er nogle som har lyst til at se 7.632 små hottentotter springe
rundt på et træ, så er den simple og enkle url følgende:
http://www.fredericiahuguenotter.dk/julie040803-GED/WebSite/example.html
eller blot gå ind på www.fredericiahuguenotter og klikke på knappen med
Family Tree ...

man skal derefter blot klikke på træ-ikonet og vente på databasen bliver
downloadet (kan godt tage 1-2 minutter ved en langsom forbindelse) men
derefter arbejder man med data på ens egen maskine. Som default har jeg
anbragt mig selv som "treeowner"="proband" ... men det kan nemt skiftes til
en anden af de 7.632 personager ...

hej

lars døllerang

Fra : Hugh Watkins

Dato : 16-08-03 20:51

"Lars Deleuran" <deleuran@dadlnet.dk> wrote in message news:bhlvac$aaa$1@sunsite.dk...
> [...]
> anbragt mig selv som "treeowner"="proband" ... men det kan nemt skiftes til

heller http://www.fredericiahuguenotter.dk

vi havde en DELEURAN som overbo i Brumleby blok S

en triste sag

Hugh W

Fra : Lars Deleuran

Dato : 16-08-03 21:27

vi havde en DELEURAN som overbo i Brumleby blok S

> en triste sag
>
> Hugh W

i kompostbunken med ham :>))

lars dølle

Fra : Hugh Watkins

Dato : 17-08-03 02:00

"Lars Deleuran" <deleuran@dadlnet.dk> wrote in message news:bhm42p$kj$1@sunsite.dk...
> vi havde en DELEURAN som overbo i Brumleby blok S

> i kompostbunken med ham :>))
>
> lars dølle

no he was a sensitive soul
quite poetic in fact
we had many neighbourly coversations - in english

your brother ?

Hugh W

Fra : Lars Deleuran

Dato : 17-08-03 08:28

no he was a sensitive soul
quite poetic in fact
we had many neighbourly coversations - in english

your brother ?

"Hugh Watkins"

I du'nt know, what was his name ...?

lars deleuran

Fra : Hugh Watkins

Dato : 17-08-03 14:39

"Lars Deleuran" <deleuran@dadlnet.dk> wrote in message news:bhnaqi$and$1@sunsite.dk...
> no he was a sensitive soul
> quite poetic in fact
> we had many neighbourly coversations - in english
>
> your brother ?
>
> "Hugh Watkins"
>
> I du'nt know, what was his name ...?
>
> lars deleuran