fup breve fra afrika
Fra : Lars Deleuran

Dato : 16-08-03 19:15

Jeg får tit fup-breve fra Nigeria og andre gudsforladte steder i Afrika:
noget med en stor formue, som bare står og venter på mig, hvis jeg lige vil
lade høre fra mig ...

Men det her tangerer lige overkanten min tærskel:

Et fupbrev som meddeler mig at en af mine slægtninge er død, og jeg lige
skal henvende mig ... hvad siger gruppen til Barrister Amour, som staver så
dårligt på engelsk.

From Barrister Bernard Amour
Rue Bp 0449 Governeour Adebayo
E-mail:b.aesq@lawyer.com
Tel:+229 68 76 56

ATTN: Lars Deleuran

I am barrister BENARD AMOUR, a solicitor at law and
personal attorney to late ENG.James Deleuran a
national of your country,who used to work with Shell
Development company in Cotonou Benin Republic,in West
Africa. Here in after shall be referred to as my
client.

On the 21st of April 2001, my client, his wife and
their only daughter were involved in a car accident
along Nouvissi express Road. All occupants of the
vehicle unfortunately lost there lives. Since then I
have made several inquiries to your embassy here to
locate any of my clients extended relatives, but all
to no avail.

After these several unsuccessful attempts,I decided to
track his last name over the Internet, to locate any
member of his family hence I contacted you.

I have contacted you to assist in repatriating a TRUNK
BOX containing fund valued at US$10.5 million (Ten
Million Five Hundred Thousand United States Dollars)
left behind by my client before it gets confiscated or
declared as unserviceable by the Security Finance Firm
where it was deposited. The said TRUNK BOX containing
the USD10.5M was declared as FAMILY TREASURE by my
late client at the time of the deposit.

The said Security and Finance Company has issued me a
notice to provide the next of kin or have the Box
confiscated within the next twenty one official
working days.

Since I have been unsuccessful in locating the
relatives for over 2years now, I seek your consent to
present you as the next of kin to the deceased since
you have the same last names, so that the Box will be
released to you here or any of their (Security and
Finance Company) affiliate offices overseas for
banking and transferring to your nominated bank
account.

Therefore, on receipt of your positive response, we
shall then discuss the sharing ratio and modalities
for claim.I have all necessary information and legal
documents needed to back you up for claim. All I
require from you is your honest cooperation to enable
us see this transaction through.I guarantee that this
will be executed under legitimate arrangement that
will protect you from any breach of the law.

Please get in touch with me through the above email or
my no +229687656 for more details or send email to my
office email account[b.aesq@lawyer.com]

Best Regards.

Barr.BENARD AMOUR.

Som hævn sendte jeg ham en røverhistorie om at jeg var efterkommer af Erik
d. Røde som havde hjembragt en stor skat fra Amerika. Skatten havde jeg ved
et tilfælde fundet på slægtens gamle marker (ved kartoffelgravning), og nu
ville jeg gerne have den ud af landet, om han evt. kunne hjælpe mig ? der
var ingen pengegevinst for ham ... men som de gamle vikinger altid sagde:
Æren er det fagreste træ i skoven ......jeg har ikke hørt fra Barrister
Amour endnu

hej

lars døllerang

Fra : B. Mathias Askholm

Dato : 16-08-03 19:48

"Lars Deleuran" <deleuran@dadlnet.dk> wrote in message
> Jeg får tit fup-breve fra Nigeria og andre gudsforladte steder i Afrika:
> noget med en stor formue, som bare står og venter på mig, hvis jeg lige
vil
> lade høre fra mig ...

Historien er da meget sød, men det er er stort spørgsmål hvorvidt det er
fornuftigt at svare på den art henvendelser.

--
Vindskibelig hvislen

Børge Askholm

"Sluttet sprog falde på plads oven på hoved"
Maskinel oversættelse af engelsk tekst.
"Ended language find place upon head"
Translation of text back to English. It was formerly translated by an
electroncal program.

Fra : Lars Deleuran

Dato : 16-08-03 20:12

Historien er da meget sød, men det er er stort spørgsmål hvorvidt det er
> fornuftigt at svare på den art henvendelser. Børge Aksholm.

Hej Børge,

Du har helt ret ... jeg skrev også kun den meget søde "hævne-historie", men
sendte den aldrig afsted ... men jeg morede mig meget med teksten ...

hej

lars døllerang

Fra : stas

Dato : 16-08-03 21:11

"Lars Deleuran" skrev d. 16-08-03 20:12 dette indlæg :
> [...]
"hævne-historie", men
> sendte den aldrig afsted ... men jeg morede mig meget med teksten ...

Den første slags høre vist desværre til dagens "netorden" i visse lande,
den sidste har jeg ikke oplevet før.
Jeg gør det, når jeg modtager mail af ubestemt karakter at jeg ikke
åbner dem, men simpelt hen markere dem og fortæller outlook, som jeg
bruger at det er uønsket mail. Næste gang går den direkte i slettet
post, som jeg har sat til at blive tømt hver gang der afsluttes.
ellers sød historie du fandt på, er der gemt en forfatterspire

Søren Larsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Steffensen

Dato : 16-08-03 22:08

Hej Lars

Jeg har selv fået lignende breve, men har aldrig selv været i pengemangel
nok til at svare.

Du sendte ikke dit brev, men prøv at læse hele historien på
http://www.sickhumor.dk/Epost/Jose/index.html, hvor der var en særdeles
opfindsom fyr, som valgte at køre linen helt ud.

Peter

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 17-08-03 22:15

"B. Mathias Askholm" skrev i en meddelelse

> vil
>
> Historien er da meget sød, men det er er stort spørgsmål hvorvidt det er
> fornuftigt at svare på den art henvendelser.

Jamen det var da i hvert fald et fornuftigt svar.

Ruth Nielsen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-08-03 07:41

Sat, 16 Aug 2003 20:14:48 +0200, skrev Lars Deleuran:

> [...]
>skal henvende mig ... hvad siger gruppen til Barrister Amour, som staver så

Vi (jeg) siger at det er helt og aldeles OT at diskutere den slags her
i gruppen. Disse breve er velkendt spam over alt på nettet og har
intet med slægtsforskning at gøre.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Lars Deleuran

Dato : 17-08-03 08:27

Vi (jeg) siger at det er helt og aldeles OT at diskutere den slags her
> i gruppen. Disse breve er velkendt spam over alt på nettet og har
> intet med slægtsforskning at gøre.

Hej Kurt,

Det vil jeg faktisk ikke give dig ret i .... jeg fik brevet med overskriften
"Your Ancestor" ... og det var helt tydeligt at min mail adresse var fundet
via min slægtsforskning
sandsynligvis via en af de amerikanske organisationer, rootsweb etc. Jeg
bragte brevet for
at fortælle hvad man kan forvente at komme ud for som slægtsforsker fremover

Som jeg også skrev har jeg fået den slags breve utallige gange før og bare
deleted dem uden videre ..
men denne med et slægtsforsker vinkel mente jeg gruppen skulle orienteres og
advares om.

Hej

Lars Deleuran

Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 17-08-03 09:08

Kurt Hansen:
> [...]
> Jeg bragte brevet for
> at fortælle hvad man kan forvente at komme ud for som slægtsforsker

Hej Lars!
Jeg er enig med Kurt. De afrikanske fupbreve, som kører på 5 år, er ikke
relateret til slægtsforskning, uanset hvor adressen til modtageren er
fundet.
--
Hilsen Jeannie Kristensen
Min slægt: http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/

Fra : Lars Deleuran

Dato : 17-08-03 09:47

Du har ret i at de afrikanske fupbreve generelt har kørt i en årrække og
derfor er helt uden interesse for denne gruppe, men den "ancestor vinkel",
som de nu tager gør at også vores genealogiske verden bliver ramt ...

lars deleuran

Fra : ljhelbo

Dato : 17-08-03 10:37

On Sun, 17 Aug 2003 10:08:13 +0200, "Jeannie Kristensen [4700]"
<Vaelg.svar@til.afsender> wrote:

>Hej Lars!
>Jeg er enig med Kurt. De afrikanske fupbreve, som kører på 5 år, er ikke
>relateret til slægtsforskning, uanset hvor adressen til modtageren er
>fundet.

Det er rigtigt, at brevene kører i flere år; men ideen med den omkomne
slægtning er ny. Jeg har også den anden dag fået et brev angående
"James Helbo", som var omkommet ved en færdselsulykke. Det har
formentlig højst stået på i en måned.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Bent Fleron

Dato : 17-08-03 16:37

Jeannie Kristensen [4700] wrote:
> Kurt Hansen:

> Hej Lars!
> Jeg er enig med Kurt. De afrikanske fupbreve, som kører på 5 år, er
> ikke relateret til slægtsforskning,

Jeg er ligeledes helt og ganske enig med Kurt og Jeannie, uanset hvilken
form brevene har så har de kun det ene formål at snyde den mindre kloge.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Lars Deleuran

Dato : 17-08-03 18:24

Jeg er ligeledes helt og ganske enig med Kurt og Jeannie, uanset hvilken
> form brevene har så har de kun det ene formål at snyde den mindre kloge.
> --
> Med venlig hilsen Bent Fleron

Jamen, jeg er da også helt og ganske enig med alle de ovennævnte om at
brevene kun har et formål: at snyde de mindre kloge ...

Men det var jo li'som ikke det mit indlæg gik på ... det var at de meget
kendte & berygtede afrikanske fupbrev som vi næsten alle har været ramt af i
mange år ... nu har ændret form, og med overskiften Ancestors/call me ....
og med meget personlige data, som de kun kan have fået fra rootsweb og andre
steder ... nu, inden for de sidste få uger, er begyndt at blive tilsendt
slægtsforskere ... se det var jo lige der at jeg synes der var en vis
relevans ....

Med venlig hilsen

Lars Deleuran

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-08-03 22:24

"Lars Deleuran" <deleuran@dadlnet.dk> skrev Sun, 17 Aug 2003 19:24:27
+0200

> [...]
>mange år ... nu har ændret form, og med overskiften Ancestors/call me ....

De pågældende breve kommer mestedels fra et bestemt afrikansk land hvor
det foregår i fuld forståelse med de lokal myndigheder. Og tro det eller
ej, der er faktisk så mange der går i fælden at det er en betydelig
indtægtskilde for det pågældende land - og der afholdes sågar kurser i
hvordan man bedst udfører svindelen.

At metoderne bliver mere og mere avancerede kan derfor ikke undre nogen.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 17-08-03 17:39

MsgID: <news:3f3fa12d$0$24678$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>
> [...]

> Jeg er ligeledes helt og ganske enig med Kurt og Jeannie, uanset
> hvilken form brevene har så har de kun det ene formål at snyde den

Hvilket altså ganske korrekt ikke har en pind med slægtsforskning at gøre -
er jeg helt enig i og emnet derfor bør FUT til dk.admin.netmisbrug.
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen jep@genealog.dk
www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk

Fra : Martin Bjarklev

Dato : 17-08-03 13:07

"Lars Deleuran" <deleuran@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vil
> lade høre fra mig ...
>
> Men det her tangerer lige overkanten min tærskel:

Hej Lars,

Jeg fik sørme også et - og jeg må sige ligesom du: Det tangerer lige grænsen
for, hvad jeg vil acceptere som
almindelig SPAM -mail, så jeg har sendt det videre til politiet.

Men det må man da lade dem: Det er da utroligt, at de
gider........................

mvh
Martin

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-08-03 22:24

"Martin Bjarklev" <martin@bjarklev.dk> skrev Sun, 17 Aug 2003 14:06:59
+0200

> [...]
ej, der er faktisk så mange der går i fælden at det er en betydelig
indtægtskilde for det pågældende land - og der afholdes sågar kurser i

At metoderne så også bliver mere og mere avancerede kan derfor ikke
undre nogen, og det har altså ikke meget med slægtsforskning at gøre.