Skærme
Fijala 3554
hjælp med køb af 15" skærm?
Fra : wamingo

Dato : 05-04-01 15:29

nu må I ikke grine... jeg ved godt at langt de fleste folk ønsker en kæmpe
skærm, men det er altså bare ikke lige mig at sidde foran en 19" skærm, for
jeg får nemmere ondt i hovedet af store pixel og af at skulle bevæge øjnene
mere.
men altså, min 14" skærm er ved at dø nu tror jeg, også efter flere års
brug, så det er ved at være på tide at skaffe en ny... jeg har kigget rundt
mange steder og ser at det mindste er 15" og det kan jeg vel også leve med
:)

jeg ved absolut intet om skærme udover det mest basale man kan ændre på i
sit software, og jeg har lært mere i de sidste 20 minutters søgen om skærme
end resten af mit 19 år lange liv... ;)
så I må lige hjælpe mig her...
Jeg skal have en lille 15" skærm, ikke en der er 3 meter i længden fordi så
kommer jeg til at sidde med snuden lige op i skærmen... heller ikke lige
mig. (og jeg er ikke meget for at tøre snot af hele tiden ;)...)
nu er jeg ikke helt sikker på hvordan "længden" måles, altså forest til
bagerst, men jeg har forsøgt at måle længden på min 14" til cirka 35cm..
give or take 1-2 milimeter
problemet er at jeg ser alle de 15" skærme hvor der står noget angivet er de
mindst 38 cm....
det går altså ikke... jeg sidder tæt nok på min skærm allerede.
1cm måske... 3cm... no way.
jeg har prøvet en 17 tommer på mit bord (lille netværksparty) som jeg har
målt til omkring 41cm og jeg bliver helt idiot af den efter bare en halv
times arbejde. (det var en eller anden kæmpe amitech skærm - desuden enormt
grim).
Så skulle man tro det ville være smart med noget flatscreen whatever men det
kan jeg heller ikke fordrage.
Skærmen SKAL kunne tage en opløsning højere end 1152*864... ikke lig med
1152*864, men HØJERE end 1152*864! jeg elsker super små pixel.
alt under 4000kr er acceptabelt, selvom de fleste 15" jeg har set ligger
under 2000... men jeg vil gerne gå så højt skulle der være noget enormt godt
der ude.
og med de her krav kan der vel ikke være ret meget tilbage at vælge imellem?

nå håber I gad læse alt det og at der er nogen der kan hjælpe mig. :)

med venlig hilsen
thomas