Man bliver aldrig for gammel til at spille~
Fra : David Lebech

Dato : 16-08-03 17:27

.... derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilken alder folk i denne
gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker. Det er ikke til nogen
videnskabelig opgave - bare ren nysgerrighed :)

Mvh
David Lebech

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-03 17:49

"David Lebech" <lebech@privat.dk> skrev i en meddelelse
> ... derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilken alder folk i denne
> gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker. Det er ikke til nogen
> videnskabelig opgave - bare ren nysgerrighed :)

Jeg er 19.

Spiller:

FPS (Medal Of Honor)
Strategi (Command & Conquer spillene)
Sport (Fifa spillene)

Mvh. Vega.

Fra : M Larsen

Dato : 16-08-03 17:53

36 og er mest til skyde spil og lidt køre spil

Fra : Per Egil Undersåker

Dato : 16-08-03 18:51

"David Lebech" <lebech@privat.dk> wrote in message
> [...]
> gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker. Det er ikke til nogen
> videnskabelig opgave - bare ren nysgerrighed :)

Jeg er fra Norge, er 37, og spiller mye forskjellig. Raven Shield og
Flashpoint er nok mine favoritter.

Fra : S3N80R

Dato : 16-08-03 19:11

On Sat, 16 Aug 2003 18:26:38 +0200, someone who claims to be "David
> [...]

>gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker. Det er ikke til nogen
>videnskabelig opgave - bare ren nysgerrighed :)

Hejsa David Lebech,

Jeg er 30 år og spiller næsten udelukkende Counter Strike i
øjeblikket.

Mine favorit-spil:

• Half Life

• Counter Strike

• Mortal Combat

• Tekken

• Unreal

• Need For Speed

Greetings/ Med venlig hilsen

sIQ | S3N80R - www.siq.dk

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 16-08-03 19:15

"David Lebech" <lebech@privat.dk> skrev i en meddelelse

"topic"

Det ved jeg nu ikke, jeg er lige fyldt 30, og kan godt mærke at min
musearm/hånd ikke længere kan være med.

Har spillet med mus, og brugt mus generelt, i 14 år nu. Og det er umuligt
for mig at spille adskellige spil i længere tid af gangen. Dvs. alle spil
der kræver mus.

Tør da ikke tænke på hvordan det skal gå når jeg fylder 80 ;)

Så, blive for gammel til computer spil kan man godt.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-08-03 19:39

David Lebech mumbled his insignificant opinion in:

> ... derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilken alder folk i
> denne gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker. Det er ikke
> til nogen videnskabelig opgave - bare ren nysgerrighed :)

Jeg er 27 og spiller vist mest pik når det kommer til stykket

Udover det ryger der af og til lidt af følgende på skærmen

TFC -ja det er stadigvæk sjovt
DFBHD
CS
Flysims

Fra : Ralph

Dato : 16-08-03 19:44

Jeg er 36 år og spiller :

SOF II
GTA 3 (ps2)
Vice city (ps2)
Gran turismo (ps2)
MOHAA
Tiger Woods 2003

Spiller helst ps2 pga mit 44" tv men på pc er det mest First person shooter.

Ralph

Fra : Kent

Dato : 17-08-03 09:57

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> David Lebech mumbled his insignificant opinion in:

> Jeg er 27 og spiller vist mest pik når det kommer til stykket

LOL!!!!!!!!!!

> Udover det ryger der af og til lidt af følgende på skærmen
>
> TFC -ja det er stadigvæk sjovt
> DFBHD
> CS
> Flysims

Kent

Fra : david andreasen

Dato : 27-08-03 09:32

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> David Lebech mumbled his insignificant opinion in:

> Jeg er 27 og spiller vist mest pik når det kommer til stykket

LOL
Ihh det er skønt at få masseret lattermusklerne!

Jeg er skam 40 og spilder min tid på alle mulige tidskrævende spil, når jeg
hellere burde lære falcon 4.0.

Kommer deus ex 2 snart bliver der slet ikke noget falcon indtil videre,
Surt surt show!

Det var sjorvt at se da jeg solgte et spil til Bruno og jeg åbnede
hoveddøren og dér stod en voksen mand.
Flink mand iøvrigt.

-
david andreasen

Fra : E.J

Dato : 16-08-03 20:20

37 Spiller mest Skydespil som BF 1942, RavenShield & Mohaa.
Og så samles vi en 6-8 stykker 6 gange om året, hvor vi tit spiller
Deltaforce 4-5 (kanon multiplayer spil)

V.H
E.J

Fra : Jan

Dato : 16-08-03 20:26

38
Enemy territory
og en lille smule cs
elskede Red Alert, men har ikke set nogen afløser
jan

Fra : Jackie

Dato : 16-08-03 21:19

Alder 29

Spiller mest Counter Strike og andre FPS. Kan dog til tider godt spille lidt
bilspil og RTS...

Hygge
Jackie

Fra : Alex Bitomsky

Dato : 16-08-03 21:29

Jeg er 28 år og spiller Gta3 og Gta Vice City. som jeg har gennemført.
så spiller jeg Ghost Recon Og Ghost Master

--
Alex Bitomsky
http://www.Brodex.dk

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 16-08-03 21:42

> ... derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilken alder folk i denne
> gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker. Det er ikke til nogen
> videnskabelig opgave - bare ren nysgerrighed :)

Hahah gamle røvhakkere ;)

Jeg er 23 og spiller mest CS og Bf1942

Andreas Jeppesen

Fra : Benny Jensen

Dato : 16-08-03 21:55

derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilken alder folk i denne
gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker. Det er ikke til nogen
videnskabelig opgave - bare ren nysgerrighed :)

Alder er 40. Spillene er FPS + sim.

sof2
mohaa
o.s.v

Benny

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 16-08-03 22:11

David Lebech wrote:
> [...]
> denne gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker. Det er ikke
> til nogen videnskabelig opgave - bare ren nysgerrighed :)

Jeg er 29 og skal være far til februar.

Spiller i øjeblikket #£?#??! Rayman 3.. Det er skide irriterende med det
kamera der sejler rundt hele tiden, og min gamepad virker ikke med
spillet så jeg er nødt til at bruge tastaturet. Ellers har jeg spillet
bl.a. Half-Life, System Shock II, Carmageddon II, Insane, Quake 3,
Virus, Homeworld, Unreal, FAKK2, Black & White, Populous III, Expendable
(mums) og Max Payne.

Ellers kan jeg godt lide at spille gamle arkadespil i MAME - jeg har
pillet et kontrolpanel ud af en gammel spillemaskine der lå i en
storskraldsbunke, det har to sticks og seks knapper på. Det er
tilsluttet min PC via et specielt I-PAC interface der sidder i PS2
stikket. Det er fedt at spille de gamle arkadespil med rigtige arkade
joysticks.

Eller Asteroids på min rigtige Atari Asteroids spillemaskine fra 1980,
som jeg er i gang med at reparere.

Gamle Amiga spil og C64 spil som f.eks Datastorm, The Sentinel, Stunt
Car Racer, Wizball, Armalyte og Citadel spiller jeg også på den ægte
vare. Jeg har også en ZX Spectrum liggende men jeg har desværre mistet
PSU'en til den. Jeg har software og kabler til at tilslutte både Amigaen
og C64'eren til min PC så jeg kan overføre spil downloadet fra
internettet til dem.
Der er noget fedt over gamle spil til C64 eller Amiga, hvor man kan
fornemme at hardwaren bliver presset til sit yderste og gør ting der
ikke kan lade sig gøre - f.eks 8-stemmig musik eller 16-lags parrallax
scrolling på Amiga eller bordersprites og 32 farver på C64

Jeg har TV-Out på mit grafikkort og en lang forlænger til mit gamepad så
jeg kan siddde i sofaen og spille Playstation spil (i emulatoren ePSXe).
Jeg er i gang med at spille Tomb Raider og Gran Turismo II. Har også
spillet en del Metal Gear Solid, Silent Hill og Hydro Thunder (fedt
båd-racerspil). Jeg bruger en rigtig Sony Dualshock pad som er
tilsluttet USB porten med en omformer.

Jeg foretrækker helt klart godt gameplay frem for alt andet.. De gamle
arkadespil er efter min mening de fleste nye PC-spil totalt overlegne på
det punkt - det er somom det handler om noget helt andet i moderne spil.
I de helt gamle spil er grafikken nærmest symbolsk, men nogle af dem er
så genialt udtænkt så det er helt utroligt - der er underholdning til
mange timer i f.eks Pac Man, Gyruss, Bomb Jack, Lady Bug og Robotron
2084. Især hvis man er flere der skiftes til at spille og man har nogle
bajere og andet godt kørende (eller bare sidder og banker sin kæreste i
Puzzle Bobble . Og så er det jo dejligt man kan sætte sig over i
sofaen så det ikke er så "PC-agtigt".

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Brian Lund

Dato : 16-08-03 22:14

Jeg er 20 og foretrækker de bedste spil der er lavet;

Transport Tycoon
Rollercoaster Tycoon (2)
Red Alert

Og så spiller jeg også lidt CS til LAN og sådan, samt BF1942 og Desert
Combat (BF1942 mod)...
Og warcraft 3 er heller ikke så ringe...

Brian

Fra : Emil Jensen

Dato : 16-08-03 22:19

29 år

Spiller:
Flight Simulator 2004
Grand Theft Auto + Vice City
The Sims
SimCity 4
Championship Manager 4
FIFA 2003
Need For Speed (indtil jeg fik NFS HP2, så droppede jeg skuffet NFS-serien)
Emergency 2
Hotel Giant
Command & Conquer
Operation Flashpoint

Mvh

Emil

Fra : Tybalt

Dato : 16-08-03 22:38

> [...]
> gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker. Det er ikke til nogen
> videnskabelig opgave - bare ren nysgerrighed :)

29 (MEGET snart 30...)

P.t. er det Earth & Beyond
Har været igennem en stor del af de udgivne mmorpgs.

Neverwinter er nok min overall spilfavorit.
Builders er generelt fede - og Sims-spil er osse go'e.
FPS'er er for drengerøve =)

Mvh. Henrik

Fra : DWM

Dato : 16-08-03 23:30

27 og spiller:

PC:
Eve online, Street legal : Redline, King of the road, Morrowind +
tilhørende addons, Battlefield 1942 (online), Delta Force - Black
hawk down (online), MOHAA (online).

PS2:
GT3, GT - concept,GTA3, GTA - vice city, The thing.

Xbox (når jeg virkelig keder mig):

Sega GT 2002 og Racing Evoluzione.

Overvejer at sætte min amiga 2000 til og gå igang med
Lost patrol, Ports of call eller hvad jeg nu kan støve af
som stadig virker :)

/Kenneth Iversen

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 17-08-03 16:08

DWM wrote:
> Overvejer at sætte min amiga 2000 til og gå igang med
> Lost patrol, Ports of call eller hvad jeg nu kan støve af
> som stadig virker :)

Spar dig, det findes også til PC og kan hentes gratis og helt legalt her

http://www.portsofcall.de/

Bemærk forøvrigt at der er et nyt spil på vej!

Og så er der jo også de glimrende Amiga emulatorer til PC, f.eks.
spiller jeg stadig Flood ind imellem

Forresten er jeg 32, og overrasket over at se så mange i gruppen har ca.
samme alder.

Blandt favoritterne er:

Unreal
UT (Som jeg har spillet siden demoen og stadig spiller)
NOLF1+2
CMR 2.0 (Andre som er skuffet over 3'eren?)
Deus Ex (Glæder mig som en sindsyg til 2'eren)
Need For Speed Serien, minus det sidste som er skod.

mvh

Bruno

Fra : DWM

Dato : 17-08-03 16:50

"iddqdATworldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Spar dig, det findes også til PC og kan hentes gratis og helt legalt her
> http://www.portsofcall.de/

Gratis og gratis....
POC classic is limited to one hour playing time (per start)
buy a pocSilver, pocGold or pocPlatinum license for enabling unlimited
playing time and support Ports Of Call and future developments!
> Bemærk forøvrigt at der er et nyt spil på vej!

Det ved jeg. Jeg har forøvrigt et pocPlatinum license men jeg
foretrækker nu stadig Amiga versionen.

> Og så er der jo også de glimrende Amiga emulatorer til PC, f.eks.
> spiller jeg stadig Flood ind imellem

Ja det er jeg også klar over. Har selv en del emulatorere til både
Amiga, C64, Nintendo og jeg ved ikke hvad :)
Men jeg har stadig ikke mødt en Amiga emulator som virker
100% sammen med alle mine spil.

> Forresten er jeg 32, og overrasket over at se så mange i gruppen har ca.
> samme alder.

Ja det er jeg også. Troede at gennemsnits alderen ville være lavere.

/Kenneth Iversen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 17-08-03 22:42

DWM wrote:

Snip

> Ja det er jeg også klar over. Har selv en del emulatorere til både
> Amiga, C64, Nintendo og jeg ved ikke hvad :)
> Men jeg har stadig ikke mødt en Amiga emulator som virker
> 100% sammen med alle mine spil.

Jeg kan sikkert hjælpe - bare post her i gruppen hvis det er.
Hvilke spil er det? Har du set WinUAE for nyligt - der er kommet mange
nye features til og forhøjet kompatibilitet.
http://www.winuae.net - Winfellow er til gengæld stendød.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : DWM

Dato : 18-08-03 09:31

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvilke spil er det? Har du set WinUAE for nyligt - der er kommet mange
> nye features til og forhøjet kompatibilitet.

Ok kunne være at jeg skulle hente den nye version :)
Synd med Winfellow. Der kunne jeg næsten få alle
spil til at virke i selvom nogle af dem dog havde hastigheds
problemer.

/Kenneth Iversen

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-03 23:32

25,
Operation Flashpoint.. THE ONE AND ONLY

og lidt flight sim.

Fra : Mendoza

Dato : 16-08-03 23:47

Jeg er 45....

Spiller: BF 1942, C&C Generals, Delta Force, o. lign...

--
Mendoza

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 17-08-03 00:26

scripsit "David Lebech"
> ... derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilken alder folk i denne
> gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker.

40 og far til tre (hardcorespillere)

Når man er far til 3 og skal man passe sit arbejde, så er de ellers
spændende sil som Baldur's Gate og Neverwinter Nights udelukket. De kræver
for lang tid ad gangen foran skærmen.

Det bliver mest til en hurtig gang ræs, f.eks. Need For Speed og IHHHH hvor
vi håber på efterfølgeren til Slipstream . . .

Rock'nRoll i Rummet, Descent er aldrig overgået og jeg venter stadig på en
omskrivning af Descent 1 til moderne forhold.

FPS. Doom var den første. Duke 3D var kongen, Quake overtog og de sidste
mange år har Counter-Strike domineret.

Hurtigt ind, hurtigt ud, stooooooooooooooop skriger konen . . . men det
bliver sjældent til mere end 20 minutter ad gangen.

PT. venter vi på Duke Nukem 4ever og Doom 3.

Alle spillene er netspil - undtagen Neverhood Cronicles, som var en af de
største tidrøvere.

--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : MaRk

Dato : 17-08-03 01:05

> ... derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilken alder folk i denne
> gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker.

15år

Battlefield 1942 (+mods)
Måske lidt gta:vice city

Men jeg spiller ikke så meget...

Mvh
Mark

Fra : Kim

Dato : 17-08-03 01:51

> [...]
> gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker. Det er ikke til nogen
> videnskabelig opgave - bare ren nysgerrighed :)

Jeg er 31 år og spiller :
FPS:
MOHAA
BF 1942 + mods
HL + mods
Delta force

RTS:
Generals
RA 2

Sport :
NHL 2002
FIFA 2002

andre :
Settlers 4
mistænkt 2
Simcity 4

M.V.H.
Kim Steffensen "Skridspasser(DK)"

Fra : Bam-Bam DK

Dato : 17-08-03 08:14

> [...]
| gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker. Det er ikke til nogen
| videnskabelig opgave - bare ren nysgerrighed :)

32 år og spiller stort set alt der har med sport at gøre:

FIFA-spillene
C.M. spillene, i øjeblikket 4'eren.
NBA Live
NFL
Cycling Manager 3

Men derudover også:
Settlers 1-3
Delta Force
Hele GTA-serien er spillet og gennemført
Mafia

Og ellers andre småspil og andet der bare bliver taget frem en gang imellem.

Bam-Bam DK

Fra : Steen

Dato : 17-08-03 08:42

jeg er 28

jeg spiller mest Sim city 3000
Soldier of Fortune
Erics Ultimage Solitaire
Enemy terriroty
Savage

Ellers spiller jeg mest på en Commodore 64 eller Playstation, hvor det er
bil-, karate- og skydespil der tælder

Steen

Fra : Kent

Dato : 17-08-03 09:55

> [...]
> gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker. Det er ikke til nogen
> videnskabelig opgave - bare ren nysgerrighed :)

Jeg er 27 år.

I øjeblikket spiller jeg meget Battlefield 1942. Den havde
jeg faktisk lagt væk, fordi jeg havde store problemer
med at få den til at køre. Pludseligt en dag var der flere ting,
der tydede på, at jeg havde et varmeproblem med
min computer. Jeg tog derfor den ene side af kabinettet, og
nu kører Battlefiled også FULDSTÆNDIGT upåklageligt!!!!
Jeg har spillet det mange timer hver dag den sidste uge, og
der har ikke været ét crash eller bare én gang, hvor
grafikken har låst. Jamen hurra

I næste uge skal jeg have sat en ekstra blæser i.

Så spiller jeg også meget Soldier Of Fortune II .

Vh
Kent

Fra : Bjarne Krog

Dato : 17-08-03 10:04

Jeg er 43

Jeg spiller Mohaa i en klan, det er fedt at have nogle at spille
sammen med, så man ved at der ikke bare er en eller anden *bip* der
nader en bagfra, osv.

Spiller lidt Mafia og splintercell, men mest MOH:aa

Hilsen
[TFdk] AcuDoc
Hvis du vil joine TFdk så hent en ansøgning her http://www.tfdenmark.dk/

Fra : Jane

Dato : 17-08-03 10:20

"David Lebech" <lebech@privat.dk> wrote in message news:<bhlm01$3th$1@sunsite.dk>...
> ... derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilken alder folk i denne
> gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker.

Altså nu spørger man jo ikke en dame om hendes alder men
så for denne ene gangs skyld da. Jeg er 29, og mine spil
for tiden er:

Diablo 2 Lord of Destruction
Fallout 2
Civilization 3

- men kun fordi jeg ikke kan få resten til at lide xp endnu

Fra : Gismo

Dato : 17-08-03 10:53

> ... derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilken alder folk i denne
> gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker. Det er ikke til nogen
> videnskabelig opgave - bare ren nysgerrighed :)

21 år

div spil på spil.tv2.dk
ikke så meget tid til andre spil fortiden - studiet tager for meget tid.
Ellers Warcraft 3

Gismo

Fra : Peter C.

Dato : 17-08-03 12:18

> ... derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilken alder folk i denne
> gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker.

31 år

90-95% af spilletiden går med "Grand Prix Legends", og det har været sådan i
1½ år efterhånden.

Hvis der en sjælden gang skal adspredes lidt er det:

Ghost Recon
MOHAA
FIFA
og
Rally Trophy

MVG Peter C.
member of: Danish Grand Prix Legends Society
www.dgpls.dk

Fra : Silver

Dato : 17-08-03 13:41

> [...]
> gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker. Det er ikke til nogen
> videnskabelig opgave - bare ren nysgerrighed :)

31

ALT i FPS, der er næsten ingen grænse pånær hvis gfx er noget lort.

Det meste i sport Madden 2k4...øh 3... osv osv

Rts spiller jeg osse næsten alt i, PÅNÆR det lorte koncept der kaldes
turnbased brrrr.

Flysims osse lidt, men ikke så meget som før i tiden.

Mvh
Silver

Fra : David Jensen

Dato : 17-08-03 22:27

"David Lebech" skrev:
> ... derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilken alder folk i denne
> gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker. Det er ikke til nogen
> videnskabelig opgave - bare ren nysgerrighed :)

29 år, snart 30....

- First Person Shooters
- Grand Theft Auto serien
- Forskellige arcade Shoot'em Ups (via MAME32)
- REZ på min aldrende Dreamcast. Det spil er kraftigt undervurderet.

Får desuden primært info, anmeldelser af spil osv. fra det engelske blad The
Edge. De har branchens mest troværdige og seriøse anmeldelser af spil.
Det er skrevet __af__ og __for__ voksne mennesker. Efter min ydmyge mening
altså

Mvh.
David

Fra : Laziter [9440]

Dato : 17-08-03 23:34

> ... derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilken alder folk i denne
> gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker. Det er ikke til nogen
> videnskabelig opgave - bare ren nysgerrighed :)

Er 30 og når jeg får lov til det af min datter spiller jeg for det meste
Command & Conquer spillene. Jeg kan ikke nævne nogle deciderede favorit spil
(lige bortset fra Command & Conquer spillene som altid vil toppe her), men
jeg kan da tage fortrukne kategorier i top-5 form:

1. Strategi
2. Puzzle
3. FPS
4. Platform
5. Windows Update

---- Laziter ----
Everyone loves victory.
laziter@NOSPAMgamebox.net (fjern NOSPAM)

Fra : Stina Hofmann

Dato : 18-08-03 01:12

David Lebech skrev i dk.spil.computer at:

>... derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilken alder folk i denne
>gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker.

28 år.

Jeg er landet på CM4 efter at have været de andre igennem og der har
jeg det godt!

Så bliver det til lidt Casino Inc. - et casinomanagerspil, som jeg
efterhånden tror at jeg er den eneste i verden der spiller.

Mest af alt spiller jeg Warcraft 3, men kun Tower Defence/Tower Wars.

Fra : maz

Dato : 18-08-03 04:34

> ... derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilken alder folk i denne
> gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker. Det er ikke til nogen
> videnskabelig opgave - bare ren nysgerrighed :)

31 år og total Tomb Raider fan og habil Counter-Strike spiller

Maria

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 18-08-03 11:56

Jeg vil da også lige give min mening til kende.

For en del år siden var jeg med til at starte en golf klub på nettet hvor vi
spillede links 98. Jeg fandt hurtigt en makker fra australien og vi spillede
et par gange om ugen og blev hurtigt goe "net"vender. Efter et par år kom
links 2001 og der var der mulighed for at sætte et billede ind af sig selv,
så man kunne se hinandens grimme fjæs når vi spillede mod hinanden. Da vi
startede spillet op kom der et billede af en old gammel nisse med langt
hvidt skæg og tjavset gråt hår. Så spurgte jeg ham hvorfor fanden han havde
indsat et billede af hans morfar. Jamen det er da mig sagde han. Han var 68.
Ja jeg var sku rystet. Jeg troede ikke han var en dag over 30. ligesom mig
selv. Så man bliver sku ikke for gammel til at spille netspil.

Bo

Fra : Benny Jensen

Dato : 18-08-03 12:49

Herlig historie. Spil er for alle aldre.
Benny

Fra : Don

Dato : 18-08-03 12:12

Jeg er 47, og spiller mest Command & Conquer hvor RA2 er favoritten.
Derudover er spil fra Star Trek universet, LucasArts og Tomb Raider-serien
også installeret på PC'en.
En sjælden gang, kan det også blive til lidt BF1942 eller MOHAA, men ikke
online, da det er for stor en tidsrøver.

Don

Fra : torgeir

Dato : 18-08-03 12:25

> [...]

> gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker. Det er ikke til nogen
> videnskabelig opgave - bare ren nysgerrighed :)

30, spiller Vietcong og Splinter Cell akkurat nå

foretrekker first person shooters og bilspill

Fra : Mercenary

Dato : 18-08-03 13:10

> ... derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilken alder folk i denne
> gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker. Det er ikke til nogen
> videnskabelig opgave - bare ren nysgerrighed :)

Tjah.. jeg er 30 år lidt endnu.
Jeg spiller mange forskellige genrer men der er ret få spil jeg bliver ved
med at finde frem efter de er blevet spillet ihjel.

Nogle af dem er:

Diablo 2 LOD - Verdens bedste spil efter min mening (98% af min spil(d)tid)
Red Alert 2 - Stadig det bedste RTS.
HOMM III - Mit favorit TBS
NWN - Efter min mening et af de bedste RPG der er lavet.
Madden NFL 2003 - Et af de eneste sportsspil jeg gider.

Og til min PS2:

Resident Evil spillene - Der er noget helt særligt ved disse spil
Gran Tourismo A-Spec - Det eneste racerspil der er lavet der er noget værd
Hot Shots Golf 2 - Golf på en sjov og ikke alt for seriøs måde
Swing Away Golf - Egentlig Hot Shots Golf 3
FIFA 2002 - Lidt bold er der vel altid plads til.
Baldurs Gate: Dark Alliance - Action præget RPG i stil med Tomb Raider
spillene.

/Merc

Fra : Bo Nielsen

Dato : 18-08-03 13:34

I er jo kun "drenge" )

Er 51 år og er mest til skyde og bilspil. (Delta, Wolfenstein, RallyMaster)

Bo

Fra : David Jensen

Dato : 18-08-03 14:48

"David Lebech" skrev:
> ... derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilken alder folk i denne
> gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker. Det er ikke til nogen
> videnskabelig opgave - bare ren nysgerrighed :)

En hurtig beregning viser at gennemsnittet for de 44 personer, der indtil
videre har angivet deres alder, er:

29 og et halvt år.

Det overrasker mig lidt... Inden denne tråd havde jeg regnet med en
gennemsnitsalder på omkring de 20-22 år.

Men ok, når jeg tjekker min omgangskreds, så er der egentlig rigtig mange
spillere i min egen aldersklasse (29) og over.

Mvh.
David Jensen

Fra : Jesper

Dato : 18-08-03 16:53

"David Jensen" <vaagseid@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> En hurtig beregning viser at gennemsnittet for de 44 personer, der indtil
> videre har angivet deres alder, er:
>
> 29 og et halvt år.

Jamen så er jeg et lille hak over gennemsnittet. Jeg spiller næsten kun CS
på pc'en (men venter spændt på Halflife 2) Ellers starter jeg Xboxen op når
jeg har tid.

/Jesper

Fra : E. Jensen

Dato : 18-08-03 15:55

31 år, har kun spillet CS de sidste par år, så jeg tror jeg er syg :(

Ved at få varmet min nye Xbox op til nogle bilspil

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-03 18:38

> ... derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilken alder folk i denne
> gruppe har, og hvilken type spil man foretrækker. Det er ikke til nogen
> videnskabelig opgave - bare ren nysgerrighed :)

19 År

spiller stortset kun Bilspil, også lige noget GTA samt CS

Fra : toveditlevsen

Dato : 17-12-03 20:39

Jeg er 30, og spiller Desert Combat.

http://www.kandu.dk/

Fra : Arcana Dragon

Dato : 17-12-03 21:03

"toveditlevsen" <toveditlevsen.news@kandu.dk> wrote in news:3fe0b1e2$0$154
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg er 30, og spiller Desert Combat.

Jeg er 49 og helt vild med rollespil...

--
Arcana Dragon -==(UDIC)==-
d++e++N++T+++Om-KAWML!34567'!S'!8!9!u+uC+uF+++uG-u

Fra : Rune Christiansen

Dato : 17-12-03 21:56

"Arcana Dragon" <this@ress.is.invalid.com> skrev i en meddelelse
> "toveditlevsen" <toveditlevsen.news@kandu.dk> wrote in news:3fe0b1e2$0$154
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg er 49 og helt vild med rollespil...

Hehe min far er 53 og spiller FS2004 og Cycling Manager

Fra : Martin Ley-Frantsen

Dato : 17-12-03 22:06

> Hehe min far er 53 og spiller FS2004 og Cycling Manager

Min den gamle på 54 er altid frisk på en gang bilspil
Det er lige meget hvilket bare man kan køre lidt ræs he he

Fra : Aragorn24

Dato : 18-12-03 01:41

Jeg begyndte med at spille i commodore64 dagene, og vil da blive ved til jeg
ikke kan rykke musen mer´

--
Mød mig på: www.pcsalg.webbyen.dk

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 18-12-03 01:54

Aragorn24 wrote:
> "Martin Ley-Frantsen" <mumle1@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg begyndte med at spille i commodore64 dagene, og vil da blive ved
> til jeg ikke kan rykke musen mer´

Jeg er 29 og har spillet computerspil siden 1982.

Og jeg har ikke taget sk23048de afklejgi det på niogeb mådeøg.

-Sune

--
Is this a christmas sig or an OE bug?

Fra : Arcana Dragon

Dato : 18-12-03 12:42

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in news:brqtfp$2jqm$1
@news.cybercity.dk:

> Og jeg har ikke taget sk23048de afklejgi det på niogeb mådeøg.

LOL!

Fra : JH

Dato : 18-12-03 11:09

Arcana Dragon wrote:

> Jeg er 49 og helt vild med rollespil...

Samme alder, spiller strategispil (mest turbaserede).
Men er ved at arbejde mig ind i rollespils genren.
Er i gang med Star Wars Kotor, og har Morrowind Goty,
Fallout 1+2 og Anachronox stående utålmodigt
ventende på spilhylden

JH

Fra : Arcana Dragon

Dato : 18-12-03 12:43

"JH" <JH@no.spam> wrote in news:3fe17c4f$0$174
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Samme alder, spiller strategispil (mest turbaserede).

Jeg kan nu også godt lide en gang CIV.

> Men er ved at arbejde mig ind i rollespils genren.
> Er i gang med Star Wars Kotor, og har Morrowind Goty,
> Fallout 1+2 og Anachronox stående utålmodigt
> ventende på spilhylden

Du har noget at glæde dig til!
Jeg skal selv have købt KOTOR - det har bare fået kanongode anmeldelser
alle vegne.

Fra : JH

Dato : 18-12-03 13:58

Arcana Dragon wrote:
> "JH" <JH@no.spam> wrote in news:3fe17c4f$0$174
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg kan nu også godt lide en gang CIV.

> Du har noget at glæde dig til!

Ja, det tror jeg også
Da du jo er veteran inden for genren,
kan du så evt anbefale en rækkefølge,
at spille ovennævnte spil i for en nybegynder
i RPG som mig?
*Er* begyndt på KOTOR, da jeg læste,
at det (også) kunne anbefales til newbies.

> Jeg skal selv have købt KOTOR - det har bare fået kanongode
> anmeldelser alle vegne.

Køb det her: http://www.softexchange.dk/
De har virkelig styr på deres bix.
Koster kr. 328 + 10 i porto altså kr. 338,-.
Desværre er det ikke på lager pt.

JH

Fra : Kasper

Dato : 18-12-03 14:22

On Thu, 18 Dec 2003 13:58:08 +0100, "JH" <JH@no.spam> wrote:

> [...]
>i RPG som mig?
>*Er* begyndt på KOTOR, da jeg læste,
>at det (også) kunne anbefales til newbies.

Jeg ville anbefale dig Fallout spillene, da de er de ældste, men også
nogle af de bedste rollespil der er blevet lavet.

--
Kasper

Fra : JH

Dato : 18-12-03 14:32

Kasper wrote:

> Jeg ville anbefale dig Fallout spillene, da de er de ældste, men også
> nogle af de bedste rollespil der er blevet lavet.

Også til en nybegynder?
Jeg troede, at Fallout spillene var til de mere
erfarne spillere?

JH

Fra : Arcana Dragon

Dato : 18-12-03 15:08

"JH" <JH@no.spam> wrote in news:3fe1abb4$0$163
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg troede, at Fallout spillene var til de mere
> erfarne spillere?

Nej, du kan jo bare spørge her, hvis der er noget du er i tvivl om!

Fra : Kasper

Dato : 18-12-03 22:22

On Thu, 18 Dec 2003 14:31:39 +0100, "JH" <JH@no.spam> wrote:

>Også til en nybegynder?
>Jeg troede, at Fallout spillene var til de mere
>erfarne spillere?

Der er ikke noget decideret svært ved spillene, rollespilsmæssigt. Og
det er da med at få dem spillet inden de bliver alt for daterede.

--
Kasper

Fra : Arcana Dragon

Dato : 18-12-03 15:07

"JH" <JH@no.spam> wrote in news:3fe1a3d9$0$161
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> kan du så evt anbefale en rækkefølge,

Næ, men prøv denne rækkefølge:

Fallout 2. 1'eren kan køre på moderne grafikkort, og den giver dig
forhistorien til 2'eren, men det er noget buggy på min PC, 2'eren kører
bedre. Udover at de begge to er hamrende gode rollespil, har de en
virkelig fed humor! Det er et par klassikere, man ikke skal gå glip af,
hvis man ikke vil snyde sig selv for et godt spil. Og så kan det køre på
en 200 MHz maskine (måske endda på en 486DX2'er).

Morrowind (installer det hele på én gang, altså både MW, Tribunal og
Bloodmoon) kan du få årevis til at gå med - der er et hav af mods på
nettet (jeg har et par stykker liggende til DL fra mit website, se
signaturen - gå ind på undersiden "My Favourite Morrowind-plugins).

Anachronox har jeg aldrig spillet - er det ikke et Diablo-agtigt
hack'n'slash-spil?

> Køb det her: http://www.softexchange.dk/

Jeg plejer at handle spil i Betafon, og dem har jeg altid været godt
tilfredse med.

Fra : JH

Dato : 18-12-03 16:52

Arcana Dragon wrote:
> [...]

> nettet (jeg har et par stykker liggende til DL fra mit website, se
> signaturen - gå ind på undersiden "My Favourite Morrowind-plugins).

Takker

> Anachronox har jeg aldrig spillet - er det ikke et Diablo-agtigt
> hack'n'slash-spil?

Nej, min skulder brys sig ikke om hack'n'slash :)
Du kan finde lidt om Anachronox her:
http://planetanachronox.com/ og reviews her:
http://www.gamerankings.com/htmlpages4/196605.asp

> Jeg plejer at handle spil i Betafon, og dem har jeg altid været godt
> tilfredse med.

Det er også en rigtig god forretning.
De er lidt dyre, til gengæld har de næsten alt
incl. US-versioner af spil.
For et par år siden arbejdede jeg mindre 100 meter
derfra, det var en dyr tid
Engang da der var kludder med S-togene (bombetrussel),
brugte jeg ventetiden på at snuse rundt i forretningen.
Kom så lige pludselig til at købe et nyt grafikkort!!
Overvejede faktisk at sende regningen til DSB

Betafon har forresten Anachronox til kr. 99,-.

JH

Fra : Kasper

Dato : 18-12-03 22:23

On 18 Dec 2003 14:07:15 GMT, Arcana Dragon <this@ress.is.invalid.com>
wrote:

> [...]
>hvis man ikke vil snyde sig selv for et godt spil. Og så kan det køre på
>en 200 MHz maskine (måske endda på en 486DX2'er).

Jep, men det er et MUST at du installerer den nyeste patch.

--
Kasper

Fra : Arcana Dragon

Dato : 18-12-03 22:42

Kasper <nospam@thanks.com> wrote in

> Jep, men det er et MUST at du installerer den nyeste patch.

Og kører man Win2000 eller XP skal der også pilles lidt ved .ini-filen. Men
alle de oplysninger kan man jo finde på nettet.

Fra : Silver

Dato : 18-12-03 03:25

"toveditlevsen" <toveditlevsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er 30, og spiller Desert Combat.

31 her og fast spiller på boomtown 03 CTF DC serveren

Mvh
[SNAFU]DamnNation

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-12-03 21:42

Silver (dsl46016@vip.cybercity.dk) skrev følgende:
> "toveditlevsen" <toveditlevsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
>
> 31 her og fast spiller på boomtown 03 CTF DC serveren

Nå, det er dig....!

:)

- Martin
Knopfisk[DK]

Fra : Silver

Dato : 20-12-03 00:58

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, det er dig....!
>
> :)
>
> - Martin
> Knopfisk[DK]

Hehe davs igen knopfisk :)

Mvh
[SNAFU]DamnNation

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 18-12-03 04:35

41, stadig noob!

--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Lisa \"tussen\" Jesp~

Dato : 18-12-03 09:40

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote in message
> 41, stadig noob!

En gang noob, altid n00b

Fra : Brian Lund

Dato : 18-12-03 05:41

> Jeg er 30, og spiller Desert Combat.

Jeg er 20 - Desertcombat er et pisse godt spil ;)

Min far spiller af og til, men mest skak og sådan, han har endda spillet sim
farm :D... Han er 45

Brian
#Awol.dk|Geronimo på servere, mest boomtown, nogen gange bredbåndsbolaget

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-12-03 09:47

"toveditlevsen" <toveditlevsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er 30, og spiller Desert Combat.

> http://www.kandu.dk/

Hvor er det rart at se at der er andet en knøse der spiller, jeg selv er 43
og ynder at banke nogle af knøsene i MOHAA på nettet, der ryger så lige en
omgang Generals ind i mellem, rent lokalt.

Kim Larsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-12-03 19:03

Det er jo lige før vi skulle lave en fælles "ældre-klub

Kim Larsen

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 19-12-03 17:41

Ligesom denneherden: http://www.meanoldmen.dk/ ?

--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' Too many time we confuse motion with progress. - Cyclops

Fra : Allan Bojsen

Dato : 18-12-03 21:30

On Thu, 18 Dec 2003 09:46:46 +0100, "Kim Larsen"
<mythos_Target@tdcadsl.dk> wrote:

Ahhh - jeg er 37, gift og har børn og elsker at skrive om og spille
kanonfede computerspil, når familien sover. Headsets er en god
opfindelse.
Mit motto er: hellere et godt computerspil end en god film.

Mvh. Allan Bojsen
www.nettips.dk - tips til nettet

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 18-12-03 12:36

35 spiller Ghost Recon i The Nighthawks, og Links 2003, Max Payne er lige
installeret så der går nok nogle timer med det også, hehe. Sønnen på 4
spiller Spil og Leg.

Hygge

Rab

Fra : Seth

Dato : 18-12-03 13:01

25 og spiller fast i klan i Rune, spiller desuden pt. Morrowind (som altid)
og Star Wars KotoR.
og stopper aldrig med at spille

/Bo
www.clan-mua.org

Fra : Dan

Dato : 18-12-03 14:20

34 her. Spiller 3d shootere, arkade emulatorer og alt indimellem, der kan
overraske mig.

"Yeah, I'll give up videogaming...when they pry my dead fingers from the
joysticks".
-Eugene Jarvis

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 18-12-03 15:01

Dan wrote:
> [...]
> kan overraske mig.
>
> "Yeah, I'll give up videogaming...when they pry my dead fingers from

"The only legitimate use of a computer is to play games"

-Eugene Jarvis

)

--
Is this a christmas sig or an OE bug?

Fra : Arcana Dragon

Dato : 18-12-03 15:11

> "The only legitimate use of a computer is to play games"
> -Eugene Jarvis
> )

Det er i hvert fald spil-industrien, som er årsag til at udviklingen
indenfor PC'er er gået så hurtigt.

Jo dårligere programmeringen og jo tungere grafikken er, jo hurtigere
skal processor og grafikkort være, og des mere RAM har du brug for!
)

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 18-12-03 17:10

Arcana Dragon wrote:
> [...]
>
> Jo dårligere programmeringen og jo tungere grafikken er, jo hurtigere
> skal processor og grafikkort være, og des mere RAM har du brug for!

Ja...og jo flere obskure stykker PC hardware spillet skal køre perfekt
på, desto mere umuligt er det at optimere programkoden.

-Sune

--
Is this a christmas sig or an OE bug?

Fra : Arcana Dragon

Dato : 19-12-03 21:56

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in news:brsj5f$2a3u$1
@news.cybercity.dk:

> Ja...og jo flere obskure stykker PC hardware spillet skal køre perfekt
> på, desto mere umuligt er det at optimere programkoden.

Det er jo derfor man har udviklet DirectX - kan du huske, da hvert eneste
stykke hardware skulle konfigureres manuelt - for ikke at snakke om at have
et helt sæt autoexec.bat'er og config.sys'er liggende på sin gigantiske 100
MB harddisk? Reboot, baby!

Fra : Cinnober

Dato : 18-12-03 15:49

"toveditlevsen" <toveditlevsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er 30, og spiller Desert Combat.

HA slået...jeg er 33 og spiller DC /CS/ NFS:Underground og andet sjovt
Online...

Fra : danni plougmann

Dato : 18-12-03 16:24

29år spiller meget diablo 2 i en klan,
jeg ved mange andre i klanen er ældere og har kone børn hus.
vi spiller vær aften.

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 19-12-03 04:20

"toveditlevsen" <toveditlevsen.news@kandu.dk> wrote in message
> Jeg er 30, og spiller Desert Combat.
Jeg er også 30 og spiller hovedsagligt CS, dog sniger NFS generen og andre
FPS sig også ind imellem og min forlovet spiller det samme og han er 33.

Hygge

Dorthe aka AngelFire

Fra : Ole Sørensen

Dato : 19-12-03 13:56

29 - Har spillet siden Commodore 64´erens spæde fødsel. ;)

Pt.
Total War - Medival
Americas Army

Netop færdig med:
Max Payne 2
Call Of Duty
GTA - VC

NÆGTER dog af princip at røre ved consoller af nogen art!!!!!

/Ole

Fra : Arcana Dragon

Dato : 19-12-03 20:44

"Ole Sørensen" <ols@"fjerndette"agurk.dk> wrote in news:3fe2f543$0$158
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> NÆGTER dog af princip at røre ved consoller af nogen art!!!!!

Subscribe!

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 20-12-03 03:33

"Ole Sørensen" <ols@"fjerndette"agurk.dk> skrev i en meddelelse
> 29 - Har spillet siden Commodore 64´erens spæde fødsel. ;)

Det var tider dengang ;)
28 - startede med C64 også.

Spiller pt. KOTOR, Call of duty, NFS:U online (klan - D.A.I.T. Tech)
og Eve Online.

Er for nyligt gået igennem NFS:U og Street Legal : Redline for
4 gang :)

> NÆGTER dog af princip at røre ved consoller af nogen art!!!!!

Ellers synd. Der er mange gode titler ude til de forskellige konsoller.

/Kenneth Iversen

Fra : Lars Frandsen

Dato : 20-12-03 07:22

Jeg er jo en gammel nisse på 31, så jeg nåede at starte med Commodore 16 &
VIC-20.
Er i dag mest til NBA & FIFA og en god gang ræs i NFS på PC.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-12-03 10:32

Lars Frandsen (lars@jyde.dk) skrev følgende:
> Jeg er jo en gammel nisse på 31, så jeg nåede at starte med Commodore
> 16 & VIC-20.

Det behøver man ikke være mere end 25 for... Og før den var det et Amstrad
kasseapparat, med kassetter på størrelse med et VHS-bånd. :)

> Er i dag mest til NBA & FIFA og en god gang ræs i NFS på PC.

Jeg må nok indrømme at det ikke bliver til så meget andet end BF1942 -
Desert Combat. Det fænger sq, det l....! :)

- Martin

Fra : Silver

Dato : 20-12-03 17:22

> [...]
>
> Jeg må nok indrømme at det ikke bliver til så meget andet end BF1942 -
> Desert Combat. Det fænger sq, det l....! :)

Det gør det...især Desert Combat..../me klapper sin trusted SCUD.... :D

Mvh
[SNAFU]DamnNation

Fra : Benny Jensen

Dato : 21-12-03 13:51

Er en 41 år gammel nisse, som spiller C&C generals, ut2003 og tilsvarende
spil.
Startede også med en Vic 20.
Mvh.
Benny

Fra : SpookiePower

Dato : 21-12-03 17:47

30 år, spiller Gamboy Advance, PS2 og PC. Og vil selvfølgelig
fortsætte mange år endnu. Syntes bare at jo ældre man bliver,
jo mindre tid er der at spille i.....mest pga hende den langhåret...

Fra : Propellen

Dato : 23-12-03 03:10

DAMN.. Ikke en eneste EverQuest spiller.. 3. år i EverQuest. Der er
_temmelig_ mange over de 30...

65 Cleric
65 Shaman
54 Enchanter
--

/Prop

Fra : arc@na

Dato : 23-12-03 03:27

Propellen <Not@Valid.invalid> wrote in

> DAMN.. Ikke en eneste EverQuest spiller.. 3. år i EverQuest. Der er
> _temmelig_ mange over de 30...

Njah - rent fysisk, måske. :

arc@na