pc der ikke kan køre BNC
Fra : Ukendt

Dato : 16-08-03 12:31

hej
kan det lade sig gøre at en pc ikke kan køre BNC men TP
jeg har skiftet kort kabel prøvet med 3com 3c590, realtech 2 af hver
jeg har prøvet at låse til BNC
det er på win98se

Fra : Villy Jensen

Dato : 16-08-03 15:16

> kan det lade sig gøre at en pc ikke kan køre BNC men TP
> jeg har skiftet kort kabel prøvet med 3com 3c590, realtech 2 af hver
> jeg har prøvet at låse til BNC
> det er på win98se

Jeg har haft problemet, i forbindelse med en opgradering...: Jeg kunne slet
ikke få PCI-indstiks-netkort til at funke med nyt bundkort, jeg kunne kun
bruge RJ45 stikket på bundkortet... (så nu har jeg skiftet alle kablerne til
cat.5)

Har dit system tidligere funket med BNC? Eller roder du med helt ny
hardware?
Har du testet netværket med en anden PC tilsluttet, hvor problemet er?

Center-benet i BNC-stik er nogengange noget skidt - benet kan 'krybe for
langt ind' i stikket, så forbindelsen svigter!

Men iøvrigt, er der ikke et sted i 'egenskaber for 3-com-netkort' i WIN98,
hvor man kan vælge hvarfforet netstik, der anvendes? Det skal stå på 'auto',
så detekteres ved opstart hvilket stik, der er tilsluttet på netkortet!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-03 17:32

"Villy Jensen" <vje@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> cat.5)
>

> Har dit system tidligere funket med BNC? JA

jeg har 4 brugte kort 2 3com og 2 realtech

> Har du testet netværket med en anden PC tilsluttet, hvor problemet er?
virker med TP mod en xp maskine (har kun kunne tage den ene maskine med hjem
og har sat et en Combo kort i min xp maskine virker på TP ikke på BNC)

> [...]
'auto',
> så detekteres ved opstart hvilket stik, der er tilsluttet på netkortet!
har prøvet Auto og kun BNC

er der noget med 3com590 og win98SE

Fra : Villy Jensen

Dato : 16-08-03 18:41

> er der noget med 3com590 og win98SE

Jeg har lige kikket på mit 3com 3c900COMBO-kort, der kører i WIN98:

Højreklik på 'andre computere'
vælg egenskaber for 3com netkortet
vælg avanceret
fane 'media type': Vælg 10BASE-2, Half duplex (eller 'AutoSelect' - det
funker hos mig)

BTW:
Jeg har 'kun' erfaringer med 3c900COMBO, og der ER problemer med WIN98, da
OS identificerer kortet ukorrekt: Man skal manuelt hente driver hos
www.3com.com og herefter vælge den downloadede driver som driver for kortet.
Herefter FUNKER det!

log på www.3com.com
vælg 'downloads & drivers'
søg efter 3c590
og i 'all downloads' må du kunne findes alt der er interessant..

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy