[CSS] Understregning helt ud til margin
Fra : J. Nielsen

Dato : 16-08-03 12:39

Møjn!

Jeg er ved at prøve at bygge min hjemmeside op med CSS. Det går godt, men
jeg er rendt i et problem med understregning af min overskrift på hver side.

Jeg ønsker at understregningen skal gå helt ud til højre margin - også
selvom teksten ikke er så lang. Se eks. på www.jbro.dk/test

Jeg vil gerne have, at den streg, der er under teksten "Dette er
overskriften på siden" skal gå helt ud til højre på skærmen.

Hvordan gør jeg det? Jeg har forsøgt med følgende i jbro.css:

h1 {
font-weight: bold;
font-size: 28px;
margin-bottom: 0px;
margin-right: 10px;
color: #556677;
text-align: justify;
border-style: solid;
border-color: #556677;
border-bottom-width: 3px;
border-top-width: 0px;
border-left-width: 0px;
border-right-width: 0px;
font-family: "trebuchet ms", tahoma, sans-serif;
}

men det understreger kun ordet. Jeg vil gerne undgå at bruge <br />, da det
så vidt jeg har forstået ikke kan indarbejdes i CSS?

Jeg glæder mig til at høre svar fra jer!

Med venlig hilsen

Jakob Bro Nielsen

Fra : J. Nielsen

Dato : 16-08-03 13:05

Møjn igen

Jeg har sel fået løst problemet ved at benytte padding-left:

#pageheading {
position: absolute;
top: 95px;
left: 0px;