Hjemmeside med film
Fra : Rikke & Tomas Sørens~

Dato : 16-08-03 07:07

Hej
For er år eller to siden læste jeg en artikel i et computerblad om en
filmarkiv side, hvor man kunne se gamle film (måske også nyere). Nogen kunne
man se gratis, andre skulle man betale for at se. Er der nogen der kender
denne side???

MVH
Tomas

Fra : Frank Press

Dato : 16-08-03 11:29

Hej Thomas!

Den er her: http://www.imdb.com/

Hilsen Frank

Fra : Brian Nielsen

Dato : 16-08-03 12:03

"Frank Press" <ftpbms@mail.dk> wrote in message
> Hej Thomas!
>
> Den er her: http://www.imdb.com/
>
> Hilsen Frank

Hvorhenne på den side er det lige at man kan se film???

/Brian

Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 16-08-03 13:12

"Frank Press" <ftpbms@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Thomas!
>
> Den er her: http://www.imdb.com/

Men kunne også være denne her: http://www.movieflix.com/

mvh.

Jesper

Fra : Jette & Jesper Fonta~

Dato : 16-08-03 13:12

Hej Thomas

http://www.movieflix.com/ og http://netbroadcaster.com/new/ kan du se
film.

Filmene bliver streamet, hvilket betyder, at jo hurtigere
internetforbindelse hu har, jo bedre kvalitet. Med en hastighed på 1024 kbps
er kvaliteten faktisk fin, jeg ved ikke, hvordan det ser ud med 512 kbps,
men med 256 kbps er kvaliteten mindre god.

MovieFlix er en guldgrube, hvis du er til mere specielle horrorfilm og
lignende, og hvem er ikke det?!

Forfatteren Erwin Neutzsky-Wulff udgiver i øvrigt et filmblad (skrevet på
engelsk) ved navn BATHOS, hvori der er anmeldelser af mange af de film, der
er at finde på MovieFlix. Bladet indeholder også velskrevne artikler af
forskellig art.

For mere information om bladet kan du se forfatterens hjemmeside www.enw.dk
og www.eskapisme.dk/nyheder/ og nederst på
http://www.eskapisme.dk/neutzsky-wulff/bibliografi-2001.shtml kan du se,
hvad BATHOS indeholder. Bladet kan bestilles hos www.fantask.dk eller ved at
sende 50 kr. til forfatteren (se www.eskapisme.dk/nyheder/ for adressen).

Venlig hilsen
Jesper Fontain

Fra : Morten DH

Dato : 16-08-03 16:04

"Jette & Jesper Fontain" <fontain@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men med 256 kbps er kvaliteten mindre god.
>
> MovieFlix er en guldgrube, hvis du er til mere specielle horrorfilm og

Hvordan er så kvaliteten af deres filmkopier - tænker her på widescreen,
tilstanden af printet osv?

Fra : Jesper Fontain

Dato : 16-08-03 16:48

Morten DH skrev:
"Hvordan er så kvaliteten af deres filmkopier - tænker her på widescreen,
tilstanden af printet osv?"

Det kan jeg ikke svare på. Jeg har kun kort benyttet deres service hos en
bekendt. Jeg har selv en internetforbindelse på 256 kbps, og har derfor ikke
brugt dem særlig meget - andet end set med længsel på alle titlerne. Den 3.
september skulle jeg dog gerne få en hastighed på 1024 kbps, og så skal der
ses film

Men selv med en høj hastighed er kvaliteten ikke blændende, vel omkring som
en kopieret videofilm, måske bedre hvis man overfører signalet til
fjernsynet. Men flere af filmene er gratis, så kan man jo selv afprøve det.
Det skal dog nævnes at alle de gratis film skal afspilles med Real Player
(som jeg ikke bryder mig om), betaler man for servicen (omkring
halvtredskroner per måned, hvor man så kan se alle de film man orker), kan
man også vælge at bruge Windows Media Player.

Det skal nævnes, at mange af filmene er nogen, du aldrig vil kunne finde hos
din lokale filmudlejer - og hvem går ikke lidt på kompromis med kvaliteten
for at se film, hvor kvinder er i lænker eller bortføres af guddommelige
monstre ...

Fra : Morten DH

Dato : 17-08-03 19:47

"Jesper Fontain" <eskapisme@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at se film, hvor kvinder er i lænker eller bortføres af guddommelige

Har du dvd? Jeg samler selv på "genrefilm" og kan simpelthen ikke følge med
alle de udgivelser der kommer i USA - selvom jeg kun køber det absolut mest
nødvendige