Bog/hæfte
Fra : Lasse Jensen

Dato : 16-08-03 00:36

Hej med jer...

Kan I anbefale en bog eller et hæfte, der handler om hvordan man
udelukkende lærer PHP fra bunden. Bogen skal være MEGET nem at
forstå, da jeg er helt ny til det. I må gerne lige skrive, hvor
jeg kan skaffe bogen. Den skal ikke købes over internettet, men i
en butik. Prisen er ligegyldig.

På forhånd tak

Med venlig hilsen Lasse Jensen...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Koch Andersen

Dato : 16-08-03 07:24

Lasse Jensen wrote:

> Kan I anbefale en bog eller et hæfte, der handler om hvordan man
> udelukkende lærer PHP fra bunden.

Det er ikke det, du spørger om, men jeg tillader mig at svare alligevel.

Det er spild af penge og tid at købe en bog.

Der er 100.000 tutorials på Google til at starte med.

Endvidere er PHP hamrende godt dokumenteret (http://php.net).

Havde du skulle lære C++, ville jeg have anbefalet en bog
(B. Stroustrup, "The C++ Programming Language").

Men PHP er ikke et svært sprog at komme igang med.
Dokumentationen for at komme igang er tutorials.
For at komme videre er det den glimrende manual.

Spar en bog i denne omgang.

Og hvis du _virkeligt_ insisterer "Beginning PHP4" Wrox Press ISBN
1861003730

--
Martin
"Let's dance in style, Let's dance for a while"

Fra : Claus Sørensen

Dato : 16-08-03 07:29

Lasse Jensen wrote:

> [...]
> forstå, da jeg er helt ny til det. I må gerne lige skrive, hvor
> jeg kan skaffe bogen. Den skal ikke købes over internettet, men i

Jeg har udarbejdet kursusmateriale til mine PHP-kurser, som kan hentes her:

http://www.chbs.dk/kurser/php/

Alt mit kursusmateriale er under Åben Dokumentlicens, så det må frit bruges
og videredistribueres - også kommercielt.

De herligste hilsner

Fra : Mads Madsen

Dato : 16-08-03 09:06

> [...]
> forstå, da jeg er helt ny til det. I må gerne lige skrive, hvor
> jeg kan skaffe bogen. Den skal ikke købes over internettet, men i

Hej
Jeg har haft meget glæde af hæftet "Start på PHP" fra IDG (Kan købes i alle
boghandeler 69,-). Så jeg er ikke enig med Martin KA i at det er spild af
penge, men enig i at www.php.net er et godt sted.

Hilsen Mads

Fra : Jonni

Dato : 16-08-03 11:11

Mads Madsen wrote:

> [...]
> Jeg har haft meget glæde af hæftet "Start på PHP" fra IDG (Kan købes
> i alle boghandeler 69,-). Så jeg er ikke enig med Martin KA i at det

Enig, er du hel ny, kommer hæftet rigtig godt rundt om PHP.
Betaler du for din online tid, kan du også downloade manualen fra
www.php.net og bruge den som opslagsværk.

Jonni

Fra : Michael U. Hove

Dato : 16-08-03 10:07

Lasse Jensen wrote:

> [...]
> forstå, da jeg er helt ny til det. I må gerne lige skrive, hvor
> jeg kan skaffe bogen. Den skal ikke købes over internettet, men i

Har personligt selv haft meget glæde af:   (I stigende "sværhedsgrad")

Thomas Kristensen:   Start på PHP      ISBN 87-7843-408-4
Larry Ulman:   PHP for the worldwide web   ISBN 0-201-72787-0
Julie Meloni:   PHP fast & easy web developmeny   ISBN 1-931841-87-X
Julie Meloni:   Teach yourself MySQL in 24 hours ISBN 0-672-32349-4
Welling & Thomson   PHP & MySQL web development ISBN 0-672-31784-2

Kan alle købes i ex GAD butikker eller på: http://www.globe.dk

mvh
/michael

--
The problem is: "Broadcast packets on wrong frequency"
From BOFH excuses: http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Lasse Jensen

Dato : 16-08-03 12:49

Tak til jer alle

Jeg skal prøve at kigge, på alle de forslag der er kommet.

Fra : Jesper Holm

Dato : 16-08-03 14:32

Jeg vil bestemt også anbefale "Start på PHP" af Thomas G.
Kristensen.

Det er som andre også nævner udgivet af IDG Forlag, som dog nu
har skiftet navn til Libris, men du skal nok kigge under forlaget
IDG Forlag, hvis du skal finde bogen...!

Dette hæfte er bestemt anbefalelsesværdigt, og hvis jeg var dig,
ville straks løbe ud og købe denne bog - den er SUPER god!!!

Held og lykke med PHP'en