IE og download af TIF/TIFF.
Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-08-03 00:28

Hej,

Hvis jeg klikker på det her link f.eks.:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/peberfrugter.tif>
- så vil jeg gerne have at IE kommer med en dialogboks som spørger
hvor filen skal gemmes, men det sker ikke. I stedet forsøger IE at
vise filen i browseren og jeg fatter ikke hvorfor. Jeg _har_ sat
både TIFF og TIF til 'Confirm open after download' inde i Control
Panel > Folder Options > File Types, men lige lidt hjælper det.
Både TIFF og TIF er stillet til at åbne med Windows Picture and
Fax Viewer (WinXP).

Er det kun min IE der opfører sig sådan, eller er det normalt?
Det drejer sig om IE 6 SP1.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 16-08-03 10:09

On Sat, 16 Aug 2003 01:28:06 +0200, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Er det kun min IE der opfører sig sådan,

Nej, også min.

>eller er det normalt?

Nej. Opera gør det rigtigt, men det gider du ikke høre om.

>Det drejer sig om IE 6 SP1.

Ditto.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-08-03 11:59

Peter Loumann skrev:

> Nej, også min.

Hmm, jeg er næsten sikker på at det har fungeret engang, men er ikke
sikker.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-08-03 12:10

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev :

> [...]
>Panel > Folder Options > File Types, men lige lidt hjælper det.
>Både TIFF og TIF er stillet til at åbne med Windows Picture and

Der er desværre nogle filtyper IE altid vil forsøge at åbne og
mig bekendt kan man ikke lave om på det, medmindre man smider
billedet på en htmlside og laver noget fifleri med php eller asp
(og serveren understøtter en af delene).
--
Knud

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-08-03 12:33

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Der er desværre nogle filtyper IE altid vil forsøge at åbne [..]

Ok. Jeg havde en mistanke til Quicktime, men det er ikke den kan jeg
se, så det er muligt at det altid har været sådan med TIF/TIFF-filer
i IE.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-08-03 00:05

On Sat, 16 Aug 2003 13:33:28 +0200, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Ok. Jeg havde en mistanke til Quicktime, men det er ikke den kan jeg
>se

Hvordan kan du se det? Min ie viser et QT-ikon midt i vinduet og når
(vist) aldrig videre.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-08-03 00:58

Peter Loumann skrev:

> Hvordan kan du se det?

Ved først at kontrollere om TIFF var associeret med QuickTimes
browser plugin. Derudover prøvede jeg også at afinstallere QT
bare for at være sikker. Den har nemlig snydt mig før.

> Min ie viser et QT-ikon midt i vinduet og når (vist) aldrig
> videre.

Hvis du åbner QT i kontrolpanelet og vælger punktet Browser
Plug-in > Mime Settings > Images, så kan du slå det til og fra.
(Den der snød mig engang var associeringen med PSD-filer under
Miscellaneous, for det resulterede også bare i et Q-ikon midt
i browservinduet).

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-08-03 08:43

On Sun, 17 Aug 2003 01:57:44 +0200, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hvis du åbner QT i kontrolpanelet og vælger punktet Browser
>Plug-in > Mime Settings > Images, så kan du slå det til og fra.

Ja. Sandelig! Og herefter opfører ie sig eksemplarisk med din tiff:
Viser download-valgboksen. Så her var det altså QT der drillede.

>(Den der snød mig engang var associeringen ...

Jeg har sgu aldrig bedt QT om at tage sig af tiff. Men jeg har
åbenbart heller ikke ikke holdt den tilstrækkelig i ørerne.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-08-03 11:39

Peter Loumann skrev:

> Ja. Sandelig! Og herefter opfører ie sig eksemplarisk med din tiff:
> Viser download-valgboksen. Så her var det altså QT der drillede.

Hmm, så kan det altså godt lade sig gøre i IE med TIF åbenbart.
Inde i mappeindstillinger > filtyper er min stillet sådan her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/tif.htm> og
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/tiff.htm>. Umiddelbart så
ser det rigtigt ud, vil jeg mene, men alligevel henter IE dem
ned i cachen og forsøger at vise dem i et browservindue. Sært.

> Jeg har sgu aldrig bedt QT om at tage sig af tiff.

Det værste ved den er at den kan finde på at tage uden at spørge.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-08-03 11:54

On Sun, 17 Aug 2003 12:39:10 +0200, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hmm, så kan det altså godt lade sig gøre i IE med TIF åbenbart.

Ja

>Inde i mappeindstillinger > filtyper er min stillet sådan her:
><http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/tif.htm> og
><http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/tiff.htm>.

Jeg kan ikke umiddelbart se forskel på de to. Jeg kan heller ikke se
hvad der står ved 'Opens with', men det bør egentlig også være
ligemeget.

Jeg kan ikke få min tilsvarende til at se sådan ud:

http://pedalo.dk/tif.png

I min win xp home dk forvinder "Avanceret" når heg har valgt Irfan
View. Min indstilling er den samme for tif og tiff.

>[...]alligevel henter IE dem
>ned i cachen og forsøger at vise dem i et browservindue. Sært.

IE's veje ere uransagelige.

>Det værste ved den er at den kan finde på at tage uden at spørge.

Meget uopdragent!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-08-03 12:57

Peter Loumann skrev:

> I min win xp home dk forvinder "Avanceret" når heg har valgt Irfan
> View.

Det sker også i WinXP Pro hvis man vælger et andet program end
standardprogrammet til at åbne en given filtype med.

> Min indstilling er den samme for tif og tiff.

Ok. Det er min så også. Jeg har prøvet at associere både tif og
tiff med ACDsee, men det hjælper heller ikke.

Nå, men så må jeg holde Ctrl + Alt nede når jeg klikker på et
link til TIFF eller TIF for så tager min download-manager over.
Derudover så er der selvfølgelig også højrekliks-muligheden og
funktionen 'Gem destination som...', men jeg ville nu foretrække
at IE lod være med at åbne dem i browseren ved venstreklik også.

Madsen.

Fra : Leo E

Dato : 18-08-03 06:31

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message news:<Xns93DA8DFAC8046.thomas@madsen.tdcadsl.dk>...

> [...]
> funktionen 'Gem destination som...', men jeg ville nu foretrække
> at IE lod være med at åbne dem i browseren ved venstreklik også.

Mon det her hjælper: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Kør ned til nr 229
Hilsen: Leo