En første gang for alting...
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 15-08-03 23:24

Ja, jeg har så i dagens løb oplevet hele to ting for allerførste gang.

Den første overraskelse kom da Gizmo besluttede sig til at inspicere ikke
bare tredie men også fjerde etage af missernes Gigant-miljø. Han har aldrig
været nogen bjergged, måske på grund af sin størrelse (på nuværende
tidspunkt ca. 7,3 kg) og har ikke haft lyst til at hoppe højere op end
køkkenbordet, vindueskarmen i stuen og spisebordet. Men nu skulle det altså
være. Måske han har afluret Freyas teknik (det var faktisk lige præcis hende
jeg slet ikke havde forventet ville bruge miljøet) for han besteg stammerne
i akkurat samme stil - ved at omklamre dem godt og så klatre ligesom en
indfødt på vej op i toppen af en kokospalme. Han nåede da også det øverste
plateau og undersøgte tingene lidt deroppe. Reolen kunne han ikke komme over
på - der står to kurve med duge ovenpå og det er altså kun de bette tøser
der kan klemme sig ind ovenpå dem. Så opdagede han røret nedenunder
plateauet og blev åbenbart enig med sig selv om at det skulle afprøves. Og
det var så lige her at han mistede taget i pelsbeklædningen, tabte balancen
og skvattede ned fra loftshøjde. På vejen slog han en elegant saltomortale
og landede på et for- og bagben (det så ikke behageligt ud). Han fik straks
en lille trøstegodbid og så fandt han ellers hængekøjen i bunden igen - den
var mere sikker.

Senere på aftenen da jeg var ved at lave mad havde jeg så to tøser til at
sidde på hynderne i køkkenvinduet og hjælpe mig med øjnene På et
tidspunkt hoppede Gizmo så også op på bordet og det plejer at betyde at
Freya er væk inden der går mange sekunder. Den her gang blev hun dog
siddende - og sikke et syn der mødte mig da jeg kiggede henkastet på dem.
Tre katte grebet af kampånd, gispende og klikkende med de der specielle
kæbebevægelser man ser ved byttedyr. De stirrede alle tre på det samme punkt
udenfor vinduet. Jeg tjekkede lige hvad det var de var så optagede af. Lige
under mit køkkenvindue stod et kvindemenneske med en lille hund i snor og
konverserede med min overbo igennem hans køkkenvindue. Hun havde tydeligvis
fået øje på de tre ophidsede hoveder i mit vindue og morede sig kosteligt -
hendes hund fattede dog ingenting

Så alt i alt har vi haft en meget fornøjelig dag - og ikke alt for varm

Mvh Tina - og in absentia en hilsen fra tre snorksovende misser.
--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk