stamtavle
Fra : dpl

Dato : 15-08-03 21:29

Scenario:
En privatperson ejer to katte af samme race, med stamtavle. De to
parres, men da ejeren ikke er medlem af en katteklub, bliver killingerne
ikke registreret nogen steder. Killing(er) overgår til ny ejer, der er
medlem, kan killingerne så efterfølgende på nogen måde registreres og
stambogføres, eller er løbet kørt?

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 15-08-03 22:04

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke registreret nogen steder. Killing(er) overgår til ny ejer, der er
> medlem, kan killingerne så efterfølgende på nogen måde registreres og

Så vidt jeg ved, skal stamtavlen søges af den der ejer hunkatten på
parringstidspunktet. Det vil altså sige den oprindelige ejer i dit scenario.
Man udfylder også en parringsattest, men den kan måske godt udfyldes når
killingerne er født. Men umiddelbart lyder det ikke som om det kan lade sig
gøre at få stamtavler (under alle omstændigheder skal de søges samlet for
hele kuldet).

Mvh. Else.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 15-08-03 23:56

> [...]
> ikke registreret nogen steder. Killing(er) overgår til ny ejer, der er
> medlem, kan killingerne så efterfølgende på nogen måde registreres og

Løbet er kørt - det er opdrætteren, der skal sørge for at stambogsføre
killinger - en køber kan ikke gøre det!

Mvh. Camilla

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-08-03 10:17

dpl wrote:
> [...]
> ejer, der er medlem, kan killingerne så efterfølgende på nogen måde
> registreres og stambogføres, eller er løbet kørt?

felis danicas regler er ret klare ;)
Parringsattest og stamtavlerekvisition fås gennem egen klubs
stambogssekretær. Kattens navn må højst bestå af 20 tegn udover stamnavnet.
Hele kuldet skal stambogsføres på én gang og inden kuldet er fyldt 3
måneder. Dog kan der mod forhøjet gebyr fås stamtavler indtil katten er 10
mdr.
Parringsattest skal være underskrevet af både hankatteejeren og
hunkatteejeren. Parringsattest og stamtavlerekvisition må ikke klippes over.

så hvis killingerne er under 10 mdr, og opdrætter er villig til at bøsse en
bunke penge i det, kan det evt nås endnu....
priser pr stamtavle:
Stamtavle 0-3 mdr. pr. stk. kr. 150
Stamtavle 3-6 mdr. pr. stk. kr. 200
Stamtavle 6-10 mdr. pr. stk. kr. 300

men så vidst jeg kan forstå skal der både betales medlemsskab (ca 250 kr),
laves en parringsattest (jeg ved faktisk ikke om der er en udløbsdato for
den..... dvs den skal laves inden killingerne er x antal uger/mdr gamle),
stamtavle rekvisition som udregnes ud fra ovenstående tabel... så afhængig
af opdrætter kunne det MÅSKE lade sig gøre....... men kun hvis opdrætter er
villig til at betale prisen for det ;) og hvis killingerne jo så er under 10
mdr......

der er intet at gøre for køberen personligt......
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.