Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kit til Canon G5
Fra : Peter S.

Dato : 15-08-03 19:51

Er her nogen der kan fortælle, om USB og AV kablerne følger med i pakken,
når man køber et Canon G5 kamera?

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 15-08-03 19:57

"Peter S." <ps_dk@stofanet.dk> wrote in message
> Er her nogen der kan fortælle, om USB og AV kablerne følger med i pakken,
> når man køber et Canon G5 kamera?

Det gør de:
http://www.powershot.com/powershot2/g5/kit.html

Mvh. Lars

Fra : Peter S.

Dato : 15-08-03 20:14

Ja tak Lars....... :)

Grunden til min forvirring, er netop, at kablerne er med på
www.powershot.com og
www.canon.se

men ikke på

www.canon.dk

kan du se dem der? :)

"Lars H. Pedersen" <justfornewsgroups@hotfjerndettemail.com> skrev i en
meddelelse news:3f3d2d01$0$32505$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 15-08-03 20:30

> Ja tak Lars....... :)
>
> Grunden til min forvirring, er netop, at kablerne er med på
> www.powershot.com og
> www.canon.se
>
> men ikke på
>
> www.canon.dk
>
> kan du se dem der? :)

Nåhh...sådan...
Næh de er ikke specikt vist der.
Men de var da med den G3 jeg købte, og jeg kan dårligt forestille mig at de
så ikke er med en G5.
Det skal dog siges at firmaet jeg købte hos, selv importerede dem fra USA.
Men i øvrigt er der da ikke meget at bruge kameraet til uden USB kablet.

Mvh. Lars

Fra : Peter S.

Dato : 15-08-03 20:40

Nej, man kommer ikke langt uden kablet :)

Jeg ville egentlig bare vide, om man skulle bestille kablet med det samme og
have oplyst prisen isåfald. (kablet medfølger jo f.eks. ikke til en printer)

Jeg er dog faldet over en dansk foto forhandler, som rent faktisk har
beskrevet hvad pakken indeholder, det ser ud til, at kablerne godt nok
følger med :)

Tak for hjælpen :)

"Lars H. Pedersen" <justfornewsgroups@hotfjerndettemail.com> skrev i en
meddelelse news:3f3d34c2$0$32480$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Claria

Dato : 16-08-03 07:16

Hej Peter

Jeg har lige købt et G5 hos min lokale fotopusher og de kabler er standard
tilbehør når du køber et Canon digitalkamera.

Claudia ;-}

Fra : michael bennati scho~

Dato : 17-08-03 23:40

hvorfor købe G5 når G3 er bedre?? Overgår min forstand...

mvh Michael

Fra : Claria

Dato : 18-08-03 15:31

"michael bennati schou" <michaelschou@oncable.dkNOSPAM> skrev i en
meddelelse
> hvorfor købe G5 når G3 er bedre?? Overgår min forstand...
>
> mvh Michael

Hej Michael

Jeg kan oplyse dig om, det ved jeg godt, samt at jeg har også købt et G3.

Claria

Fra : Henrik Jensan

Dato : 20-08-03 08:06

Hvorfor er G3 bedre end G5?
Er det pga prisen?, for opløsningen er da bedre i G5, or what?
Henrik

"michael bennati schou" <michaelschou@oncable.dkNOSPAM> skrev i en
meddelelse news:3f400430$0$97182$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-08-03 16:58

Henrik Jensan <jensan@ofir.dk> wrote:

> Hvorfor er G3 bedre end G5?
> Er det pga prisen?, for opløsningen er da bedre i G5, or what?

Der har været en del kritik af fænomenet "purple fringing", hvor der
kommer en lilla kant, hvor der er en kraftig kontrast f.eks. mellem
hvidt og sort. Det er vist noget, alle kameraer lider af i større eller
mindre grad, og jeg tror nok, digitale kameraer er noget værre end
analoge.
Netop Canons 5 megapixel kameraer som G5 og S50 er blevet
kritiseret for at være særligt slemme på det område. Da de samtidig ikke
giver den store kvalitetsforbedring i forhold til 4 megapixel brødrene
G3 og S45, har mange anmeldere faktisk anbefalet 4 megapixel udgaverne.
Disse er også noget billigere. Og det er jo meget tvivlsomt, om 5
megapixel giver nogen kvalitetsforbedring i forhold til 4 megapixel for
de fleste mennesker.
Enkelte anmeldere har endda ment, at billedkvaliteten blev
ringere på udgaverne med 5 megapixel. De har en teori om, at CCD'ens og
objektivets (i hvert fald på S50) lille størrelse ikke harmonerer med så
mange pixel.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Asboe

Dato : 21-08-03 20:31

Henrik Münster skrev i meddelelsen:
<1g01scd.inbbxo5hlpi8N%henrik@muenster.dk>

> [...]
>hvidt og sort. Det er vist noget, alle kameraer lider af i større eller
>mindre grad, og jeg tror nok, digitale kameraer er noget værre end

Et UV filter skulle kunne gøre forskellen! Har ikke selv testet det
endnu - måske en G5 ejer vil gøre en test?

--
Hilsen Asboe