Problem Bluetooth vs. Nokia 6310i
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 15-08-03 19:37

Hepz..

Ville spille smart idag og købe noget nyt legetøj, en USB Bluetooth adaptor.

Den er jeg satme træt af allerede

Kæmper for at få den til at kommunikere med min Nokia, men det spiller ikke
rigtigt.

Jeg kan få den til at finde telefonen, jeg kan få hul igennem, men mister
forbindelsen hurtigere en man kan nå at sige Nokia 6310.

Jeg har søgt lidt på Googlen og fundet ud af at der vist netop er ballade
med Nokia & BT standarden.

Alligevel syntes jeg, jeg fandt en et indlæg der nævnte noget om en firmware
update af telefonen skulle kunne klare at køre med Css ell Crs standarden,
eller hvad den nu hedder.

Det pudsige er at den jeg har købt er:

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=89825

Minder voldsomt i udseende om:

http://thansen.dk/product.asp?c=161712376&n=681764884&pn=681766831

Som pudsigt nok beskriver at den understøtter 6310'eren.. ggrrr..

Enkelte har også beskrevet at den måske skulle kunne fungere som et
datakabel, dette er også prøvet uden held.

Så inden jeg i desperation smider hele lortet med telefon ud af vinduet fra
5. sal, er der nogle der en gang for alle kan sige om min ide er dødfødt
eller der måske er et spinkelt håb at klamre sig til ?

Mvh.

Kim

Fra : JMo.

Dato : 15-08-03 23:55

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote in

> Jeg har søgt lidt på Googlen og fundet ud af at der vist netop er
> ballade med Nokia & BT standarden.

Yep...

Til Dial-up networking plejer det at gå ok - her opretter du blot en alm.
DUN-profil i din software.

Hvis det er PC Suite er det straks værre. Officielt understøtter Nokia kun
OK-nokia certificerede produkter, og dem er der kun et på markedet af,
nemlig Sockets kombinerede PC-Card og CF-card BT adaptor.

Der går dog rygter om at flere har fået det til at virke - selv gad jeg dog
ikke eksperimentere mere med det, end mine forsøg for 1½ år siden da
6310'eren kom på gaden (jeg fik det iøvrigt aldrig til at virke - prøvede
med en USB-BT baseret på CSR-chipset, med Widcomm software)

Flg. er hvad jeg efterfølgende har hørt (men ikke selv testet):
- 6310i fungerer klart bedre end 6310
- Sørg med begge modeller for at få opdateret softwaren i telefonen.
- Tilslut via en seriel-profil
- Brug evt. Oxygen's software i stedet for PC Suite