Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gossen Lunasix
Fra : Ole

Dato : 15-08-03 16:34

Jeg har fundet ovennævnte lysmåler, hvor den har ligget i mange år, sammen
med diverse andre ting, der skal bringes til live igen, så dette bliver nok
ikke det sidste spørgsmål.
Umiddelbart ser den ud til at virke og måler nogenlunde det samme som resten
af husets andre kameraer.
Mit spørgsmål er så om jeg kan regne med at den stadig måler rigtigt eller
om den skal forbi importøren til en lille finjustering.
Det andet problem jeg har med den, er at batteriet er på 1,35 volt og det
har jeg ikke kunnet finde, men det kan jo være jeg ikke har ledt
tilstrækkeligt endnu. Men hvis en eller anden lige ved hvor det kan købes så
er det jo lettere.

På forhånd tak
Ole

Fra : Peter Schrøder

Dato : 16-08-03 11:11

"Ole" skrev...
> [...]
> har jeg ikke kunnet finde, men det kan jo være jeg ikke har ledt
> tilstrækkeligt endnu. Men hvis en eller anden lige ved hvor det kan

Så vidt jeg husker bruger den PX625.
Det er et kviksølvbatteri, og de laves ikke mere.
Du kan muligvis bruge et 1,5v af samme størrelse.
Jeg tror ikke spændingen har betydning for præcisionen.
Kig evt. hér:
http://www.photobattery.com/PX625.html

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Leif Poulsen

Dato : 16-08-03 12:12

"Ole" <olepedersen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har jeg ikke kunnet finde, men det kan jo være jeg ikke har ledt
> tilstrækkeligt endnu. Men hvis en eller anden lige ved hvor det kan købes

http://www.px625.com/px625/main.cgi

hvis du bestiller vil jeg gerne ha' 2 stk's med

mvh. leif

Fra : Ole

Dato : 20-08-03 19:44

Tak for hjælpen, nu ved jeg hvor jeg kan finde batterier til lysmåleren.
Gossen importøren har endvidere oplyst, at nedenstående kan være behjælpelig
med at skaffe batterier til lysmåleren, og det er jo lidt lettere end at for
dem fra udlandet:

CellTech-Harring A/S
Tlf.: 70 25 22 01

hilsen