Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HJÆLP - kortet blev formateret...
Fra : Tony L

Dato : 15-08-03 15:31

Hej alle...

Har en god kollega som lige skulle vise nogle (ca. 50) billeder på sit Canon
s200. Men en pilfinger
formatterede kortet (et CF kort) inden billederne var lagt på pc. Krise!
Jeg har læst at nogle programmer kan redde billeder, men gælder det kun når
de er slettet på kortet, eller gælder
det også når kortet er formatteret???

Jeg har lovet at hjælpe ALT det jeg kan, så please..., hvis I ved om
billederne kan reddes på nogen som helst
måde så skriv endelig. Jeg sidder her med kortet og venter i spænding...

Alle svar modtages med glæde...
På forhånd tak.

TonyL

Fra : Jimmy

Dato : 15-08-03 15:35

"Tony L" <lindkoldNOSPAM@city.dk> wrote in message
> [...]
Canon
> s200. Men en pilfinger
> formatterede kortet (et CF kort) inden billederne var lagt på pc.

Du burde kunne få fat på en CF adaptor, så du kan sætte kortet i en
USB-port.
Under 2000/XP dukker kortet nu op som en harddisk i My Computer.

Når teknikken er på plads installeres Norton Disk Doctor (eller lignende
un-delete program), hvorefter den kan undersøge kortet og lede efter
slettede filer.

Normalt gør en formatering blot det at den sletter oversigten, men lader de
fysiske data uberørt, hvorfor det er muligt at genskabe indholdet
(undertiden uden de korrekte navne)

Jeg synes du skulle spørge i dk.edb.system.ms-windows hvor en del ved
væsentligt mere om dette end jeg gør.

Mvh
Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 15-08-03 16:35

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> USB-port.
> Under 2000/XP dukker kortet nu op som en harddisk i My Computer.

Nu måtte jeg jo lige se hvor langt jeg kunne komme.

Jeg tog nogle billeder med mit Canon Digital IXUS 200, formaterede via
kameraet og forsøgte at genskabe dem ved hjælp af:

- Norton Utilities 2001
- O&O Software
- TuneUp Utilities
- Executive Software Undelete

Ingen af dem kunne genskabe de formaterede filer.

R-Studio, som Michael henviser til, kunne derimod genskabe samtlige filer
ifølge deres demo.
Filnavnene og størrelserne passede i hvertfald.

Derefter forsøgte jeg at slette enkelte billeder via kameraet og der kunne
TuneUp Utilites godt genskabe filerne.

Altså var R-Studio en succes, som jeg til en pris på 50$ (dog kun FAT-filer)
vil overveje at anskaffe mig.

Mvh
Jimmy

Fra : Michael Holm

Dato : 15-08-03 15:41

Prop kortet i en kortlæser, og prøv at redde filerne med et windowsprogram
der hedder R-studio. Du kan downloade en gratis test som kan vise hvilke
filer den kan fixe, og så købe det hvis det kan finde dine filer.

http://www.r-studio.com/

--Michael

Fra : emj

Dato : 15-08-03 17:36

On Fri, 15 Aug 2003 16:31:12 +0200, "Tony L" <lindkoldNOSPAM@city.dk>
wrote:

>Jeg har lovet at hjælpe ALT det jeg kan, så please..., hvis I ved om
>billederne kan reddes på nogen som helst

http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm
kan du hente et lille gratis program, som sagtens kan finde billederne
igen, selv om kortet er formatteret.
Hilsen emj

Fra : Tony L

Dato : 15-08-03 18:59

"emj" <emj@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm
> kan du hente et lille gratis program, som sagtens kan finde billederne

Takker mange gange - gendannede 31 af ca. 50 pics. Kanon.

TonyL

Fra : Anders pedersen

Dato : 16-08-03 09:07

Fri, 15 Aug 2003 19:58:48 +0200, Tony L <lindkoldNOSPAM@city.dk> skrev:

> "emj" <emj@stofanet.dk> wrote in message

> Takker mange gange - gendannede 31 af ca. 50 pics. Kanon.
>
> TonyL

Han linket til det forkerete program
http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/dk/welcome.htm
Her er linket til det rigtige program der kan rede data fra hukommelses
kort.

Anders

Fra : Per Frederiksen

Dato : 16-08-03 09:29

On Sat, 16 Aug 2003 10:07:01 +0200, Anders pedersen

>Han linket til det forkerete program
>http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/dk/welcome.htm
>Her er linket til det rigtige program der kan rede data fra hukommelses
>kort.

Jeg er imponeret.

Når jeg forsøger i Fast Mode, så laver Smart Media Recovery godt nok
ged i billederne.
Billed filer på 2-8kb, der øjensynligt burde være thumbnails, kan ikke
vises. Og Billed filer på mere end 1400kb, bliver vist som 120x160
billeder. Sært!!!

Anyway, Kører jeg i Intensive Mode, så spiller det bare. Og endda
væsentligt hurtigere end i Fast Mode.

Tak for et godt tip.

--
Per