Mister forbindelsen!
Fra : Bent L

Dato : 15-08-03 12:21

Har en D-Link DI-714p+ som router og kobler mit stofanet kabel til denne.
Virker fint i et stykke tid så mister den forbindelsen. Så loader den Stofa
log-on skærmen mega langsomt og kan godt komme videre, men ufatteligt
langsomt. Jeg har prøvet at tale med Stofa support og D-link, men de mener
at det er den "andens skyld"!
Jeg må så slukke Stofa modemmet og koble op igen med LAN kablet fra den
stationære til modemmet, hvorefter det kører fint. Kobler jeg så WLAN til
igen fungerer igen indtil det går ned! Samtidig fungerer trådløst netværk
fint, men altså ikke lige Stofaopkoblingen, så det må jo være et eller andet
i opsætningen mellem Stofamodemmet og routeren der skal ændres på.
Men hvad?
Håber I forstod smøren ovenfor!
Please help!

Mvh.

Bent

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-08-03 16:38

"Bent L" <bentlund@stofanet.invalid> wrote in message
> [...]
> Jeg må så slukke Stofa modemmet og koble op igen med LAN kablet fra den
> stationære til modemmet, hvorefter det kører fint.

Det er helt sikkert det modem du bruger til Stofa forbindelsen, der ikke kan
klare belastningen.. Det er hørt utallige gange før.. Også hvor folk har
kræves at få et andet modem, som de er begyndt at bruge. Prøv at høre i
stofa interne gruppe.. ved dog ikke hvad den heder.>

Fra : Jørgen Gilberg

Dato : 15-08-03 18:39

Jeg har selv oplevet noget der ligner det samme, dog bare med ADSL.
Mønsteret jeg fant var når min trådløse tlf. ringet (eller naboens!!!) så
gik den død. Alt skulle resettes osv... Jeg ændret sender kanalen

mvh
/Jørgen