Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ang. ændring at filtype!
Fra : Sanne Hansen

Dato : 15-08-03 10:05

Hej Gruppe!
Hvordan ændrer jeg et JPEG-billede til et GIF-billede?
Sanne!

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 15-08-03 10:15

"Sanne Hansen" <jorn.hansen@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan ændrer jeg et JPEG-billede til et GIF-billede?
Hiver JPG-billedet ind i dit billedbehandlingprogram og gemmer det med
filtypen GIF.
/ole

Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-08-03 10:15

Fri, 15 Aug 2003 11:04:36 +0200, skrev Sanne Hansen:

>Hvordan ændrer jeg et JPEG-billede til et GIF-billede?

Du kan ikke bare ændre navnet.

Indlæs JPEG'en i et billedbehandlingsprogram og vælg "Gem som..." i
Fil-menuen. Her kan du så vælge at gemme som GIF.
Vær opmærksom på, at GIF kun kan indeholde 256 farver.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Dennis H

Dato : 15-08-03 10:15

"Sanne Hansen" <jorn.hansen@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe!
> Hvordan ændrer jeg et JPEG-billede til et GIF-billede?
> Sanne!

Åben billedet i et grafikprogram og vælg Gem som.. Gif
f.eks. i
Paint
Paint Shop Pro

Vær opmærksom på at GIF billedet max kan benytte 256 farver og at
algoritmerne hvormed programmerne ændre formatet er forskellige. Altså
resultatet kan afhænge af dit grafikprogram.

mvh /Dennis

Fra : Bente Feldballe

Dato : 15-08-03 11:17

"Sanne Hansen" <jorn.hansen@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe!
> Hvordan ændrer jeg et JPEG-billede til et GIF-billede?
> Sanne!

Hej Sanne!

I et billedbehandlingsprogram, fx PSP. Åben billedet og vælg "gem som". Nu
vælger du den nye filtype i boksen nederst (hos PSP gemmer gif sig under C -
CompuServe Graphics Interchange (*.gif)).

Venlig hilsen

Bente Feldballe

Fra : Sanne Hansen

Dato : 15-08-03 19:03

Tak for hjælpen Alle, nu gik det jo let Sanne!